Ga naar inhoud


Gebruikerservaringen Gigablue quad+


hotzenklotser

Aanbevolen berichten


wel heb ik nog de volgende opmerking betreft mijn probleem hier Ik had de box tijdelijk even neer gezet en de sat ingang verbonden met de sat uitgang van een andere box, dus zelfde lnb. Dat betekent doorgaans natuurlijk dat je maar kanalen kan bekijken die in de zelfde groep/polarisatie zit als waar de andere box op ingesteld staat. Ik zou morgen een kabel gaan bij trekken en een LNB er bij zetten of ander uitgang van de qudro LNB pakken. Maar dat moet toch geen probleem zijn voor de boxen dat ze tijdelijk op de zelfde LNB zitten? Of sturen ze allebij dan een volt/stroom puls naar de LNB waardoor ze elkaar stuk zouden maken? lijkt mij niet toch. Ik heb ze nu apart staan, losgekoppeld van elkaar maar dat is dus al te laat.

aangepast door Michel

dm600pvr, dm7025+ maar komen te koop, ik ga over op HD vu+solo2 of gigablue quad+ . Het is Gigablue HD 800 UE plus geworden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Vragen? Dan start je een nieuw topic met een duidelijke titel, maar ga je die vooral niet stellen in een topic met gebruikerservaringen.

 

B.v.d!

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier al problemen met quad plus en retour naar gigablue.

Box werkte super maar na enkele dagen gebruik kreeg ik smorgens op beide tuners afstemmen mislukt.

1 tuner hangt op mijn draaibare opstelling en andere op multifeed opstelling hitbird astra1,2,3

Na power reset box tuners niet meer zichtbaar in tunerconfiguratie!!

Andere image zelfde probleem.

Zelfs had ik in  wizard alleen nog maar keuze uit scart, geen hdmi meer enz

 

Ondertussen andere quad plus, deze heeft als issue dat tijdens opnames op mijn server die gigablue zeer slecht reageert.

Scrollen in zenderlijst lukt bv nietmeer, stop ik opname gaat alles supervlot.

Zeer bizar, heb nog wel geen tijd om een andere image te proberen.

Staat nog de standard image openmips op

Morgen als ik tijd heb eens flashen.

 Juist openmips  update gedaan maar nog steeds blijft box traag reageren bij opname.

Dan openrsi 4.0 opgezet en werkt terug super zelfs bij verschillende opnames tegelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens openatv, ik wissel wel tussen openrsi en openatv.

Atv firmware is mooier ze gebruiken ook het display beter en is goed stabiel, bij problemen ga ik over op rsi deze is ook goed . Beide firmware nemen goed op zelf heel goed kan veel kanalen tegelijk opnemen naar mijn nas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Hotsenklotser, ook de HBBTV werkt uitstekend op OpenATV. Op de NL zenders maar zeker op de Duitse zenders dus ik ook weer blij.

Maar idd, ook ik blijf heen en weer hoppen tussen deze 2 images. ik moet eerlijk zeggen dat OpenMips ook niet echt slecht is maar veel minder updates.

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Openmips is ook zeer basic , daarom is het op sommige punten ook sneller . Openmips is de originele gigablue firmware en daar maken ze niet alle dagen het beste van diverse firmwares  van (build servers)  Wat ze uitbrengen aan updates gaat wel erg snel via de build servers in de overige firmwares verwerkt worden dus bugs die in openmips wegzijn gehaald gaan ook direct in de overige firmwares weg... :)  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ook mijn eerste indrukken van deze ontvanger zijn positief.
Ik maak voor interne sharing gebruik van CCcam en daardoor komt er een afbeelding van een piraten doodshoofd op het display. Hoe kan je dit aanpassen naar de logo's van de zenders?
Kan je ook het display volledig uitzetten? Ik draai de standaard openmips 4.0.0.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Allen,

 

Ik overweeg ook een GBQ+ te kopen.

Heeft iemand van jullie al eens het stroom verbruik gemeten? ik zie namelijk (volgens mij de site van de fabrikant) staan dat deze 13 watt gebruikt, lijkt mij erg weinig, maar hoop wel dat dit een zuinige box is.

Bovenstaande niet alleen omwille van het verbruik, maar ook de daarmee samenhangende temperatuur in de box.

 

Ben ook benieuwd naar het verschil tussen aan en standby, op de DM8000 maakt het weinig verschil in verbruik en warmte productie.

 

gr, Frank

GigaBlue QUAD plus 4XS2

Link naar reactie
Delen op andere sites

astra 29,2 deze ken ik nog niet

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...