Ga naar inhoud


nieuwe zender 'ITV Encore'


cis

Aanbevolen berichten

Wel, ik probeer de programmatie sedert de start van de zender te volgen en voorlopig verschilt het aanbod eigenlijk niet veel van wat ITV3 aanbiedt. Enkel tijdens primetime worden zo nu en dan recentere series getoond.

Het valt me verder op dat de kijkers voornamelijk de zoveelste herhalingen van Poirot door hun strot geduwd krijgen... :crazy:  

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

via enkele europese websites kan je dit legaal bekomen. is voor engelsen in buitenland. maar je mag thuisadres perfect gebruiekn

play more,play sport, betv, movie&series, film1, hbo, ziggosport,  tophd, hd+, telenet, proximustv, canal digitaal, netflix,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, dat kan, op het moment dat je kaart mee naar het buitenland neemt, wordt het alsnog illegaal.

 

alles is toch EU, volgens Brussel :grin:

Gigablue UHD x Gigablue X3 x Bigsat (28e - 23e - 19e)

 

Wavefrontier T90 is te koop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ja,die zender die je nu noemt, itv encore,mag je wettelijk hier niet bekijken.En als ze eigen serie's maken,bestaat mogelijks de kans,dat ze in europa beschikbaar komen,als ze die ooit verkopen.

Eerlijk gezegd irriteert het mij, dat er zo vaak gezegd wordt dat je iets wettelijks niet mag. Het is nl. compleet onjuist, te stellen dat we geen Engelse zenders mogen zien al dan niet gecodeerd. Het Europese Hof heeft duidelljk gemaakt, dat het toegestaan is een buitenlands abonnement te nemen. (In dit geval kon een Engelse barkeeper een goedkoper Sky abbo nemen in Turkije en dat is toegestaan). 

Het probleem ligt dus aan de onwil van de leveranciers, niet aan de wetgeving. Dus, voordat er weer kreten geuit worden, dat er iets niet mag, wees er dan echt wel zeker van dat iets niet mag, voordat je een ander gaat veroordelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De uitzendrechten worden nog steeds per gebied verkocht en niet voor het werkelijke aantal abonnees. De leveranciers/providers hebben dus ook geen keuze: ze mogen geen abonnementen verkopen buiten het gebied waarvoor rechten zijn betaald.

 

Eerst moeten de rechten door de zenders anders worden ingekocht, conform de Europese uitspraak, en daar wil 'Hollywood' niets van weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe verklaar je dan dat deze vrouw een abo mocht nemen op de Turkse Sky, terwijl ze in Engeland woonde? Het is wettelijk dus toegestaan maar de leveranciers zelf willen er niet aan. Dus wettelijk gezien is het toegestaan, praktisch gezien wordt het tegengehouden. Ik vraag me dus af wie de wet naast zich neerlegt...

aangepast door chatuliem
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij was het een Grieks abonnement en keek ze er gewoon mee naar de Engelse zender Sky Sports in Engeland...

 

De hoge raad heeft vervolgens het arrest breder getrokken en gesteld dat er geen kunstmatige binnengrenzen mogen worden aangebracht. Maar dat deel van het arrest is nog nergens vertaald in lokale wetgeving.

 

Feitelijk mag Sky Sports dus geen exclusieve rechten verkopen per land in de EU, maar moeten ze niet-exclusieve rechten verkopen voor het aantal kijkers in heel Europa van een bepaalde zender.

 

Uiteraard is het lucratiever om bv in Nederland een contract af te sluiten voor 16 miljoen 'potentiële kijkers', dan (noem maar iets)  100.000 sport 1 kijkers en dat blijven ze dus doen, totdat een overheid ingrijpt of iemand dit weer voor de rechter brengt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn reactie was met name gebaseerd over de opmerking, dat het illegaal is als je hier naar een betaalde Engelse zender kijkt. Het valt me op, dat mensen heel vaak denken dat providers zich aan de wet houden, en dat als je daar niet in meegaat je meteen illegaal bezig bent. Maar providers proberen gewoon zo ver mogelijk te gaan, tenzij ze tegen gehouden worden door een rechter. In dit geval leggen ze gewoon een uitspraak van de rechter naast zich neer. Ze weten dat veel mensen niet voldoende draagkracht hebben om naar de rechter toe te stappen... 

aangepast door chatuliem
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nogmaals, het hangt er maar net van af wat voor een contract het tv station met de content eigenaar heeft afgesloten.

Wanneer ik een buitenlandse serie koop voor een Nederlands station voor een bepaalde prijs en er staat uitdrukkelijk in het contract dat beide partijen zijn overeengekomen dat de verspreiding binnen de Nederlandse grenzen overeengekomen is mag ik als Nederlands TV station geen abonnementen aan in het buitenland woonachtige EU burgers verkopen.

 

Wil ik als Nederlands TV station wel in het buitenland verspreiden zal de prijs voor de TV serie hoger worden.

 

Kijk bijvoorbeeld naar de Duitse omroepen die de uitzending van hun programma's via Hotbird tijdelijk hebben gestaakt tijdens de wereldkampioenschappen voetbal.

Ze hebben namelijk geen voetbal uitzendrechten gekocht voor de gehele footprint van Hotbird.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Whats in a name?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo jammer dat hij gecodeerd is. Ben namelijk dol op Poirot... Jammer...

Ik heb alle films gekocht behalve de laatste serie van vijf. Die heb ik gewoon van ITV3 opgenomen. Daar heb je ITV Encore niet  voor nodig. Wat ik minder vind is de nieuwe Ms Marple, daar maken ze compleet nieuwe verhalen van.

aangepast door chatuliem
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Het Europese Hof heeft duideliljk gemaakt, dat het toegestaan is een buitenlands abonnement te nemen. 
(In dit geval kon een Engelse barkeeper een goedkoper Sky abbo nemen in Turkije en dat is toegestaan). 

 
 

De hoge raad heeft vervolgens het arrest breder getrokken en gesteld dat er geen kunstmatige binnengrenzen mogen worden aangebracht. Maar dat deel van het arrest is nog nergens vertaald in lokale wetgeving.

 

 

Heeft iemand toevallig het nummer van dat Luxemburgse arrest, beginnend met C- (of de naam van een partij)?

Dat maakt het zoeken en nalezen van het origineel (en de conclusie van de advocaat-generaal van een paar maanden er voor) een stuk makkelijker.

Bij voorbaat dank.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...