Ga naar inhoud


Autoshutdown of toch een alternatief?


JoeC
Ga naar oplossing Opgelost door dirocca,

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik heb al een hele tijd de Autoshutdown plugin in gebruik, ding werkt prima bij normal gebruik MAAR nu kom ik tot de ontdekking dat hij ook in deepstandby gaat terwijl ik via een stream op de PC zit te kijken. 

 

In het forum en op internet gezocht maar nog geen oplossing kunnen vinden....

 

Kan iemand me op weg helpen naar de juiste instellingen om deepstandby te voorkomen als er een stream loopt terwijl de ontvanger in standby staat, maar dat deepstandby wel actief wordt als er geen stream loopt en terwijl de ontvanger zelf in standby staat?

 

Is er misschien een betere plugin voor dit doel?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Eigenlijk zou de instelling opnames hebben voorrang de VU+ nooit in deepsleep mogen laten gaan.

Maar ik heb het nog nooit getest met die autoshutdown plugin...

 

menu instellingen systeem aanpassen <> opnames hebben voorrang

 

Even gecontroleerd.  Die instelling staat goed, kan me ook niet herinneren dat er opnames worden geskipt.  Ik kan er dan ook alleen vanuit gaan dat ie voor de opname weer uit deep standby komt.

 

De plugin werkt overigens prima en itt de oude Dreambox is de Vu+ snel genoeg om naar deep standby te laten gaan en er weer uit te laten komen (opstarten zo'n 30 seconden) terwijl gelijktijdig de TV en de surround weer aangaan.

aangepast door JoeC
Link naar reactie
Delen op andere sites

voor een opname in deepsleep moet die TV en AVreceiver niet aangaan

ik denk dat er nog wat "denkwerk" nodig is

hoezo en waarom jou VU+ zomaar uitgaat bij een actuele stream

 

ik zou die autoshutdown plugin eens uitschakelen als eerste test...

 

ciao ciao

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor een opname in deepsleep moet die TV en AVreceiver niet aangaan

ik denk dat er nog wat "denkwerk" nodig is

hoezo en waarom jou VU+ zomaar uitgaat bij een actuele stream

 

ik zou die autoshutdown plugin eens uitschakelen als eerste test...

 

ciao ciao

 

Sorry, misschien verkeerd geformuleerd.  Receiver en TV gaat tijdens het wachten op opstarten uit deep sleep, alles gestuurd met een Harmony.  Daarom vind ik deepsleep wel geslaagd. 

 

Zonder autoshutdown gaat Vu+ niet automatisch naar deepsleep, blijft ie (als ik m niet expliciet naar deepsleep zet) in gewoon standby staan.  Dan dus ook geen problem met streamen.

 

Het gaat me om het gemak van de auto deepsleep (stroombesparing zo'n 6.000 uur per jaar) maar wil eigenlijk niet de last van geen streamen hebben.  Noem het maar: op zoek zijn naar het beste van twee werelden...

aangepast door JoeC
Link naar reactie
Delen op andere sites

als je pli gebruikt, één van de laatste commits;  Enigma2 git [littlesat99] Standby: do not timeout to deepstandby when a tuner is in use

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

dan vraag ik me af of je box nadat je klaar bent met gestreamed kijken alsnog in deepsleep gaat...

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je pli gebruikt, één van de laatste commits;  Enigma2 git [littlesat99] Standby: do not timeout to deepstandby when a tuner is in use

 

grtz Philip

 

Dank voor je reactie!

 

Net de laatste versie Pli 4.0 erop gezet (van vanochtend).  Zie geen extra optie in enig menu om deepstandby te voorkomen.  Na installatie weer getest -> keihard weer naar deep standby.

 

Dit is overigens wel de functionaliteit optie die ik zoek....

 

Dan eerst maar de tip van Tonski proberen en autoshutdown eraf.  Kijken of ik m dan op een andere manier naar deep standby kan laten gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

dan vraag ik me af of je box nadat je klaar bent met gestreamed kijken alsnog in deepsleep gaat...

inderdaad, na de ingestelde tijd. ;)

 

@JoeC

 

dit is standaard pli4, geen extra plugin nodig

 

menu-standby/herstart-sleeptimerpost-66958-0-51857700-1401285908_thumb.jpg

 

ter info; er wordt rekening gehouden met;- lopende streams

                                                                 -lopende opnames

                                                                 -geplande opnames die binnen de 10min aanvangen.

                                                                 -box komt naar standby om opname te maken

 

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad, na de ingestelde tijd. ;)

 

@JoeC

 

dit is standaard pli4, geen extra plugin nodig

 

menu-standby/herstart-sleeptimer

 

ter info; er wordt rekening gehouden met;- lopende streams

                                                                 -lopende opnames

                                                                 -geplande opnames die binnen de 10min aanvangen.

                                                                 -box komt naar standby om opname te maken

 

 

grtz Philip

 

Ahh, da's een instelling die ik nog niet gevonden had....  Autoshutdown gedisabled en dit ingeschakeld.  Kan het nu alleen niet testen ivm een langlopende opname.  Wordt dan waarschijnlijk vannacht...

 

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

gewoon in stanby zetten en de box alles zelf laten regelen. ;)

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...