Ga naar inhoud


ultrahd ontvangers te koop


birdybird

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Ik zit op de Panasonic AX 900 te wachten welke in de 2e helft van het jaar uitkomt.

Als Plasma scherm fan is de huidige 600 UHD serie geen alternatief.

Bij 4K hoort ook een groter scherm, de 900komt in een 85" uitvoering.

 

Dit soort toestellen heeft standaard ingebouwde satelliet ontvangers.

Mocht je daar ooit problemen mee krijgen kan je altijd nog een losse settop box aansluiten.

 

Canaldigitaal zal zeker voorlopig geen UHD zenders gaan uitzenden, Misschiendat een Brava of Natinal geographics kanaal start met UHD.

 

De ontwikkelingen gaan snel, de industrie zal steeds meer aanbod voor 4k gaan leveren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik denk wel,dat er misschien binnen een kortere periode wel pay tv aanbieders gaan komen met zo'n box,die helaas gepaired zal zijn,en geheel dichtgetimmerd.

Maar dan wacht ik nog liever totdat er hopelijk een enigma ontvanger komt met deze mogelijkheden.Want niet iedere tv kijker is een M7 kijker.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de Ultra HD test uitzendingen van Eutelsat heb je alleen maar vier HD TV's en vier HD-ontvangers nodig :-)

 

http://nl.kingofsat.net/find.php?question=Eutelsat+Ultra+HD&Submit=Zap

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit mis ik momenteel al op 3D uitzendingen, die zou ik ook wel om willen kunnen zetten naar 2D.

Die kun je gewoon in 2D bekijken, door alleen het linker (bij side-by-side) of bovenste (bij top/bottom) beeld kiezen. Je kijkt dan aleen naar het beeld voor het linker oog.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ultraHD meer kans heeft op doorbraak dan 3D.

Maar ik vraag me af,of de bleu ray speler naar de kliko kan als je ultraHD schijfjes zal willen zien?

Ik ga 3D niet afbreken,maar gans de avond met een 3D bril zitten,vind ik niet handig.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

 

4K of UHD ontvangers zijn er al. Gezien bij Dr Dish TV.

 

UHD kan via HDMI 1.4 dus voor de meeste geen probleem.

 

mvg

aangepast door jeevanhoof

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

..ik vraag mij af wanneer ik mijn ontvanger met een hypermoderne scartconnector al kan gaan vervangen en mijn zwart/wit K1 philips tv.. Ik wacht steeds op de laatste snufjes..

ktv-fig1aw.jpg

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfs hier in het kleine Anamur, Turkije, staan er al twee in een winkel, met promotie flmpjes van het merk zelf.

Het gaat om een LG en een Samsung, ik dacht van 55 inch.

Ergens wat voorbarig, want HD staat hier pas in de startblokken, met name, TRT 1, haber (nieuws), TRT HD en Kanal a en haber.

Alle andere, FTA zenders, dit zijn er meer dan honderd, zijn allen nog in SD.

De prijzen zijn 999TL, ongeveer €3300.--.

Het zag er eel heel mooi uit met de gelikte flmpjes.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De wet van de remmende voorsprong,

 

In Turkije slaan ze HD over en starten ze meteen met UHD!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De wet van de remmende voorsprong,

 

In Turkije slaan ze HD over en starten ze meteen met UHD!

 

Die doen daar wel meer gekke dingen net zoals overal wel eigenlijk.

 

De zin van uhd voor gewone tv uitzendingen ontgaat me volkomen, ik denk dat net zoals 3d het een ordinaire marketinghype betreft.

De meeste mensen hebben d'r echt geen hout aan, de meeste mensen zien nog niet eens full hd ook al hebben ze het wel, domweg omdat ze d'r te ver van af zitten en een nog grotere tv ofwel niet binnen het budget past of niet mag van de partner.

 

Ik baal van uhd omdat de tv's met uhd toch niet tegen zijn te houden, word zowat allemaal uhd wat er gemaakt gaat worden.

Eerst daar de markt mee verzadigen voordat iedereen een goede oled tv heeft en daar de eerstvolgende 10 jaar helemaal happy mee is.

 

Ik gebruik hier een 32" tv als fhd monitor en die zou ik wel willen vervangen voor een 32"uhd monitor om hem dan toch nog in 1920x1080 te gebruiken.

 

Mijn zwager wil wel een uhd tv ook al zit ie op goed 3,5 tot 4.5meter te kijken naar een 46"

De bezels van zijn tv zijn zo klein dat er geen beeldformaat groter in huis gehaald kan (en mag) worden maar hoe vaak ik het hem ook uitleg, duurder is per definitie beter en uhd is dus...

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Goede 3-D programma's op een groot plasma scherm met actieve brillen zijn wel degelijk een extra dimensie bij het kijken.

Ik koop uitsluitend nog Blue-Ray's in 3-D.

Voor de 4e dimensie wil ik de 65" plasma in de huiskamer  dit najaar vervangen voor een 85" Panasonic 900 serie  UHD versie.

 

Ben ik voor de komende 6 jaar weer klaar! :D

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...