Ga naar inhoud


Oscam server vastlopen -> wat is de beste aanpak


Aanbevolen berichten


Rasberry is zeker niet overklokt en is verder origineel. Oscam blijft eigenlijk goed lopen en valt nooit uit op het kanaal waar ik naar kijkt. Lijkt meer alsof ie vastloopt tijdens het zappen. Zal er niet onderuitkomen om de optie -d255 toe te voegen aan de opstart parameters

aangepast door MySat

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je al eens de optie reopenonzap = 1 geprobeerd deze zet je in de oacam.conf onder dvbapi.

Reopenonzap bestaat al een poosje niet meer, inmiddels overbodig geworden!

 

Vastlopen op zappen... je zapt niet op je server maar op de receiver. Kan maar zo zijn dat cccam bokt en crashed!

aangepast door theparasol
Link naar reactie
Delen op andere sites

uh

wat

en je eigen melding dan....> klik mij

Ter verduidelijking... ik heb een servertje met 3 smargo's en drie officiële kaarten. TNT Sat is een van de kaarten in de oscam server, echter deze vereist een cccam 2.3.0 in dreambox.

 

Een andere optie die hier nog niet besproken is, is het feit dat er nog geen usb-hub met externe voeding aan hangt. Alle smargo's worden nu op dit moment gevoed door de Raspberry. Mogelijk is dat een oorzaak... Zou natuurlijk ook een 4 dagen met een kaart kunnen draaien.

 

Overigens heb ik mijn startup parameters veranderd, echter de logging brengt nog geen uitsluitsel.

 

/emu/bin/oscam -d 255 -r 2 > /emu/log/oscam_hist.log -b -c /emu/conf &

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

als je die smargo's niet extern van voeding voorziet is dat je probleem denk ik.

 

Hier kan je meer info vinden over de power die je uit de raspberry kan trekken.

 

Hier nog wat info over toename in cpu gebruik met meerdere smargo's op een pi

 

Conclusie, hang er een powered usb hub aan en je probleem is over...

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Inmiddels heb ik Raspberry no1 vervangen door no2 (incl PSU). Memkaartje is wel over gegaan. (Powered USB heeft tot op heden geen verbetering gebracht, maar ik heb nu weer een nieuwe situatie. Zal deze weer aansluiten).

 

Heb inmiddels een reboot 's nachts uit de crontab gehaald evenals een cach flush....

 

Probleem is dus nog niet stabiel te noemen

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Taalkundig heb je helemaal gelijk, gelukkig begrijp jij zelfs wat ik tracht te zeggen.

 

Wel jammer dat je enkel taalkundig de helpende hand kunt bieden !

 

Gaan we katten, Toppers? Ik heb als eerste gevraagd dat ie Log en Config plaatst wat ie tot nu toe niet gedaan heeft, ook niet na jouw vraag in post 19. En is het veranderen van hardware soms wel een superoplossing van zijn probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Des te minder kaartlezers, des te langer het goed gaat. Had er twee kaarten in zitten (ipv 3) en de problemen waren beduidend minder. Nu op dit moment 1 kaart in de server. 

 

Uitstaande acties: - Koellichamen plakken op raspberry en powered usb-hub checked op 5v voeding (het lijkt alsof deze niet galvanisch gescheiden is). Ledjes in Raspberry zonder voedingsspanning lichten op indien ik de usbhub aansluit (en deze heeft wel 5v)

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...