Ga naar inhoud


Beeld kwaliteit UPC


jiskefet

Aanbevolen berichten

Ik begrijp echt niet waardoor er sommigen vinden dat het beeld van UPC beter is dan die van Canal Digitaal. Ik heb eens zeer aandachtig, met bril, gekeken naar het beeld van Ned 1 op UPC en op CD. En dan komt m.i. het beeld van CD er beter uit de bus hetgeen ook nog eens wordt bevestigd door diverse tests die door de Consumentenbond zijn verricht!

De consumentenbond doet zelf geen directe A/B vergelijkingen. De consumentenbond maakt gebruik van een panel wat bestaat uit leden die bij zichzelf thuis rapportcijfers uitdelen aan hun provider, zonder dat zij weten hoe de beeldkwaliteit bij provider B is.

Van een echte objectieve beeldkwaliteitsvergelijking is dus totaal geen sprake. Het is meer een soort van tevredenheidsonderzoek over de eigen provider (waarbij zaken als prijs/kwaliteit e.d. mee gaan wegen).

aangepast door Apple740
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 84
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

De consumentenbond doet zelf geen directe A/B vergelijkingen. De consumentenbond maakt gebruik van een panel wat bestaat uit leden die bij zichzelf thuis rapportcijfers uitdelen aan hun provider, zonder dat zij weten hoe de beeldkwaliteit bij provider B is.

Van een echte objectieve beeldkwaliteitsvergelijking is dus totaal geen sprake. Het is meer een soort van tevredenheidsonderzoek over de eigen provider (waarbij zaken als prijs/kwaliteit e.d. mee gaan wegen).

Dat klopt helemaal.

Toch is het onderzoek niet waardeloos. De beleving van de abonnee is wel degelijk een factor van belang.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft een objectief beeldkwaliteitsonderzoek lijkt het me in ieder geval waardeloos. Leden van het panel kunnen incompetent zijn (decoders die niet goed ingesteld staan, of mensen die via scart kijken ipv HDMI, je wilt ze de kost niet geven!), maar meest belangrijk, als je niet weet hoe de beeldkwaliteit bij concurrerende providers is dan kun je onmogelijk een objectief rapportcijfer aan je eigen provider hangen. Volstrekt natte vingerwerk.

Er zijn mensen die denken dat Digitenne een geweldig plaatje levert, geven daar bij wijze van spreken een dikke 8 voor, totdat ze de kabel hebben gezien. Dan is die 8 ineens een 5.

aangepast door Apple740
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch is tevredenheid de belangrijkste factor.

Menigeen kijkt naar programma's, en beeldkwaliteit met voldoende scherpte op een groot scherm volstaat kennelijk.

Kijk bijvoorbeeld eens naar de beeldkwaliteit (bron!) van MTV of Nickelodeon. Er wordt niet over geklaagd en toch veel naar gekeken. Kennelijk stoort mindere kwaliteit niet per definitie.

Dus ook mindere kwaliteit van UPC zelf kan er dan mee door.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is wel toevallig, maar gisteren krijg ik een vraag van mijn broer over dvb-c

 

hij heeft de 1 ) VU+DUO2 staan met dvb-c Tuner (kan dus maar 1 x opnemen)

hij heeft daarom 2 ) de gratis kabel receiver voor dvb-c met twin Tuner ernaast gezet (kan nu dus wel 2 zaken opnemen)

 

1 ) geeft brilliant beeld op de TV en zapt als een tierelier (heb ik gezien)

2 ) is een wazig beeld en ontzettend traag (zegt hij, heb ik niet gezien)

 

dus ondanks dat ik het verleden al ervaringen had met UPC en een USB dvb-c Tunertje in de VU+ Duo bij een vriend thuis

en nu met de Ziggo via de ervaringen van mijn broer

is die hardware wel een mede bepalend onderdeel van het probleem zoals ceesv ook schreef.

ciao ciao

Different Pulses

Asaf Avidan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De  beeldverwerkende computer en scaler onder de motorkap van je beeldscherm.

De gebruikte chipset in een settop box is mede van invloed op de beeldkwaliteit.

 

- Bepaalt in hoge mate de ervaren kwaliteit op het beeldscherm.

- Is prijsbepalend, dat is het verschil tussen een goed en goedkoop beeldscherm.

 

Wanneer je dus een vergelijkend oordeel wil vellen over 2 providers zal je daarvoor een weloverwogen opstelling moeten bouwen.

 

- De uit te zenden (test) beelden kunnen bepalen voor het meten van de technische specificaties. (Worden er eigenlijk nog VITS uitgezonden met het signaal?)

- Beeldmateriaal selecteren om beweging onscherpte, beeldjitter etc. te kunnen vergelijken.

- Een testpannel hun oordeel te laten vellen in een viewing ruimte zonder dat zij weten naar welke provider zij kijken.

 

Je zult verrast zijn over de uitkomst.

 

Dat doet mij denken aan die zelf roomboter makende boerin die stelde dat zij haar eigen boter kon herkennen bij het proeven.

Ze kon het niet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de scaler van de mediabox niet aanspreekt, dus gewoon de originele bronresolutie uitstuurt en het scalen aan je tv overlaat, dan zouden verschillen tussen mediaboxen onderling niet groot mogen zijn.

En hier zit vaak het probleem. Velen hebben de mediabox - al dan niet zonder dat ze het beseffen - bijv. vast staan op 720p, waardoor de Nederlandse 1080i zenders niet optimaal uit de bus komen.

aangepast door Apple740
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ruim 11 jaar CD gehad, vanaf een een Pionier ontvanger tot een Rebox 9000, Dreambox 8000 HD en een Vu+ Duo.

Nu kijk ik via de Horizonbox van UPC en ik kan na al die jaren echt wel zeggen, dat UPC op alle zenders een (veel) beter beeld heeft.

aangepast door David1980

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou,ik ben zeker tevreden over het beeld van CanalDigitaal op de HD zenders.

Ben het ook met Ceesv eens.

CD vergelijken met UPC kan ik hier niet.

 

Wel kijk ik met een plasma .

 

Gisteravond nog het HD beeld van UPC bij familie gezien via een Horizonbox.

Absoluut goed beeld,maar ik kon zien dat de 1 jaar oude 46" edge LED TV het beeld verprutste.

Het donkere in het beeld is allemaal hetzelfde,allemaal blauwzwart lijkt het wel.

Iemand met donker haar en daarbij een donkere achtergrond,je ziet er amper verschil bij.

 

De TV die je gebruikt doet het 'm.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is een modewoord in de reclame, althans voor de goed gelovige

The Edge, de rand van haalbaar

 

edge is = rand, c.q. grens

 

je had Hifi

je had High End

en nu Edge,

 

suf

maar er is ook een niveau helemaal beneden aan de onderkant van de kwaliteit dat is ook een rand product

 

de TV heeft een beeld rand en kan een rand van een kwaliteitsstandaard betekenen.

allemaal peperkoek van de reclame

Different Pulses

Asaf Avidan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry dat ik dat niet snap, maar wat wil dat nu zeggen.

Ik begrijp het nog steeds niet, een edge tv?

Staat ook uitgebreid beschreven met plaatjes op internet als je even de moeite neemt te googelen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry dat ik dat niet snap, maar wat wil dat nu zeggen.

Ik begrijp het nog steeds niet, een edge tv?

Sorry, ik dacht echt dat je de TV-zender bedoeld... :D

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...