Ga naar inhoud


VU+DUO streaming naar pc


Frans B

Aanbevolen berichten

Nog even mijn ervaring met mijn nieuwe Netgear R7000. Gisteren op 5GHZ storingsvrij (Wat een genot :-) )voetbal kunnen kijken (HD Stream) via mijn Dell laptop en Intel Dual Band wifikaartje, de Intel 7260. (Kun je tegenwoordig al kopen voor 22euro) De 5GHZ heeft wel minder bereik dan 2.4GHZ maar is wel sneller. Een korte streamtest op 2.4 GHZ leek ook prima te werken. De R7000 haalt theoretisch 600mbp/s op 2.4 en dat is een verdubbeling dan de 300 v/d normale N Routers. Het 7260 wifikaartje heeft er baat bij ook bij de 2.4GHZ. Ik heb nog een andere laptop getest op 2.4. Deze had een Intel N 1030 wifi kaartje aan boord welke maar 150mbp/s kan halen. (Er zit dus verschil in snelheid in de N netwerken) Deze trok het niet en stoorde zelfs op SD kanalen. (Als deze laptop met 150mbps kaartje verbinding heeft zal de router op de laagste snelheid verder werken voor de 2.4GHZ) De Intel 1050 ga ik dus vervangen met een Intel 7260 Dual Band. Deze kaartjes halen 433 x 2 is 867mbp/s mits er geloof ik maar 1 laptop op 5GHZ aangesloten is. Anders zal deze naar 1 x 433 gaan maar dat is ook voldoende. PCie kaarten voor een vaste PC kunnen 3 x 433=1300 halen, (Hebben 3 antennes) het maximale wat deze router aankan. In een laptop zal dat niet lukken want deze hebben maar 2 antennes. Wellicht met de nieuwere USB sticks? Maar zo'n uitstekend ding in mijn laptop is niets voor mij. Ik ga alleen nog zorgen dat de router op een centrale plek aan de achterkant van het huis komt te hangen. (Slaapkamer) Zodat op zolder, beneden en in de tuin een prima bereik is. Helaas betekent dit ook wat kabels trekken want ik wil de VU+ met UTP kabel aansluiten op deze router. Moraal van dit verhaal is dat je router de snelheid aanpast naar je langzaamste apparaat. Een mobiele tel bijvoorbeeld heeft vast geen 867mpbs wifi kaartje aan boord maar 1x433 op de 5GHZ en voor de 2.4 ghz zal deze misschien ook maar max 150 halen. Het is zelfs zo dat als de afstand groter wordt, de snelheid ook drastisch wordt terug gebracht om zich aan te passen aan het apparaat dat zich het verste weg bevindt. Dus zoveel factoren die een rol spelen om goed te kunnen streamen, die worden nu pas duidelijk worden omdat we meer eisen van ons draadloos netwerk dan alleen wat surfen of YouTube filmpjes kijken. Ik hou de 5GHZ nu aan voor de laptop(s) met een snel netwerkkaartje (2x2) en de rest zoals mobiele telefoons gaan op de 2.4GHZ.

aangepast door esreverse
Link naar reactie
Delen op andere sites


 

Moraal van dit verhaal is dat je router de snelheid aanpast naar je langzaamste apparaat.

dat is misschien iets te ongenuanceerd...

dat geld bij QoS wireless

dat geldt niet zomaar voor elke aangesloten LAN kaart

dat geldt overigens ook niet bij alle routers (merk en type) die tegelijk ook als switch fungeren

Get Misunderstood

Troublemakers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben het over wifi en niet over Lan kaarten. De nieuwere (en duurdere) routers krijgen steeds betere functies waarbij die problemen idd niet meer spelen maar het grote gros van de routers die voor 40 / 50 euro gekocht worden zijn simpelweg niet te vergelijken en bieden geen extra's zoals switch functies etc.

 

Verder heb ik de VU+ nu aangesloten op de LAN poort van mijn Modem (100mbit). Omdat het modem en de VU+ beneden staan. Er loopt een UTP kabel naar de slaapkamer aan de achterkant v/h huis en daar hangt de R7000. (Hier kan onze zoon ook zijn PC via LAN aansluiten. Voor te streamen hoeft de VU+ niet perse op gigabit lan te worden aangesloten. Zou wel handigere zijn als je HardDisk in de VU+ ook als file server wilt gaan gebruiken.

Ik draai nu ook XBMC 13.1 met de VU+ pvr add on. Dit werkt ook prima al heb ik het vermoeden dat VLC wel iets scherper beeld geeft. Met XBMC is het wisselen van kanalen wat handiger met een Afstandbediening maar ook het navigeren naar opnamen bv. Voor moeder de vrouw is dit prima.

 

Ik ben superblij met mijn R7000. kost wel wat maar dan heb je ook wat. Volgende stap is wellicht een next generation ChromeCast die op 5GHZ werkt en we hebben een mooie TV server oplossing.

Het enige wat nog niet goed werkt is HD streamen via mijn Galaxy S4. Bij gebruik vd VU+ app en HD stream flikkert het beeld enorm. Een probleem vindt ik dat niet wat dan gebruik ik gewoon SD maar nu ik via mijn laptop kan kijken zou ik de S4 wel als AB willen gebruiken :-)
Dat lukt als ik normaal TV kijk en via  VU+ app. Als ik via XBMC stream gebruik ik Yatse. De remote functie werkt niet helemaal probleemloos maar ik kan zenders wisselen zonder op te staan via mijn S4. Beter is om mijn BT toetsenbord te gebruiken om XBMC te bedienen maar een draadloze muis kan ook :-)  Het is en blijft leuk om dit soort dingen uit te testen.

aangepast door esreverse
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...