Ga naar inhoud


VU+DUO streaming naar pc


Frans B

Aanbevolen berichten

Ik vraag mij allang af waar de problemen vandaan komen.  Ik heb 2 x een VU+DUO, en zit vaak lekker buiten op de veranda (kreta), Streamen gaat lang niet altijd vlekkeloos (windows 7). Het streamen gaat naar vlc via een zeer goed netwerk, GB switch en ubiquiti rocket wifi, Heel vaak stotterend beeld en na restarten van vlc gaat het dan weer een tijdje goed. Als ik een HD opname stream heb geen enkele hapering. Weet iemand hier een oplossing voor ?

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb het met meerdere wlan's gedaan. ik krijg dit probleem trouwens met het streamen van SD kanalen. Het lijkt erop dat er buffers vollopen.vreemd blijft wel dat het streamen van opnames (HD) geen enkel probleem geeft. Die rocket kan 150 mbps leveren.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

welke buffers bedoel je dan?

de VU+ DUO gebruikt voor het streamen geen extra buffers

de PC zal degene zijn die de flessenhals is met QoS (quality of service per TCP protocol)

die 150Mbit levert het wifi ding nooit (behalve in het test laboratorium)

 

als het met LAN kabel wel gaat op PC met SD streams is het duidelijk de WLAN moet getweaked worden

test het eens met kabel

Oversea

Jaydee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

hehe, eindelijk tijd gehad. streamen via een eth kabel gaat voor 99% goed. maar via de wifi niet. ik heb ook gemerkt dat er invloed is van vliegtuigen. ik woon 3 km van kazantsakis airport ( herakleion , kreta). ik heb navraag gedaan, maar de communicatie gebeurt op 140 Mhz, dus ver van de 2.4 Ghz van de wifi. Zou het kunnen zijn dat het hele wifi gewoon blokkeerd door het grote vermogen wat er op ons wordt uitgestraald ?

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja ik zie met strepen aan de lucht ook wel vaker haperingen op sattv

en woon toch 10km van schiphol vandaan

 

de communicatie (lullen aan de microfoon) is niet het enig zendvermogen dat kan storen

die zenden echt over diverse bandbreedtes met hun automatische piloot en luchtgeleiding

(ik noem het maar even vliegtuigsmog)

 

wifi is toch nog iets op radio golven

die worden sneller beinvloed dan een afgeschermde kabel

ciao

Oversea

Jaydee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb hier een Wlan draaien op 130 Mb /5 Ghz en dat loopt super vlot.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ik heb ook het probleem dat streamen niet lekker gaat. (Ik had dat eerder ook al met een IPBox9000) Een tijdje gaat het goed en dan begint het te haperen en te stotteren. De laptop is een i5, die is snel genoeg. Ik maak momenteel verbinding met een N Router een LinkSys WRT120n. Ik heb ook een NetGear 3500 (Gigabit) geprobeerd maar dat werkte ook niet lekker. Ik denk dat voor het wireless streamen (van HD content) een 2.4 GHZ N netwerk lang niet snel genoeg is om goed te kunnen streamen en dat je gebruik moet maken van de nieuwe 802.11ac standaard en dan verbinding moet maken op de 5 GHZ.

 

Aangezien mijn laptop al een Intel Dual Band AC6270 wifi kaartje aan boord heeft ga ik vandaag een nieuwe Dual Band router aanschaffen (Netgear R7000 Nighthawk) en de VU+ Duo daarmee (utp kabel) verbinden. Dit zou een hele verbetering moeten geven maar feit blijft dat er nog niet echt een 802.11 ac netwerkkaartje bestaat voor in een laptop. Wil je de beloofde 1300mbps van de nieuwe router halen zul je ook een netwerkkaartje in de PC/Laptop moeten gebruiken die deze snelheid theoretisch kan halen (theoretisch wil zeggen dat we altijd spreken over maximaal haalbare snelheden welke in de praktijk nooit volledig gehaald worden). Voor de PC bestaan PCIe kaarten

 

Mijn Dual Band AC6270 kaartje in de mijn laptop zal wel in staat zijn een hogere snelheid (Max 867mbps) te halen dan met de 2.4 GHZ standaard en ik gok erop dat de NetGear R7000 genoeg is om mijn stream probleem op te lossen. Een andere oplossing om een snel wifi signaal te verkrijgen is 2 van zulke routers te kopen en 1 als Bridge te gebruiken om vervolgens de laptop/pc met een netwerkkabel op de bridge aan te sluiten zodat de bandbreedte voor de Wifi ook de 1300mbps kan halen.

Verder moet je opletten dat je de 5 GHZ echt alleen gebruikt om de apparaten te verbinden waarmee je wilt streamen. Mocht je je iPhone koppelen aan je 5GHZ netwerk dan zal jouw dual band router de snelheid aanpassen en dan heb je helemaal niets aan je snellere router.

aangepast door esreverse
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit probleem heb ik al 2 jaar en heb hierover al minstens 2 topics lopen.

Op dit moment heb ik het streamen van HD content vanuit mijn SOLO2 naar mijn laptop aardig onder de knie en verloopt de stream via WiFi probleemloos.

Ook naar mijn Samsung Galaxy Note 10.1 Edition 2014 loopt een HD stream met soms enkele haperingen redelijk goed.

 

Hierbij wel een paar kantekeningen:

 

Met mijn vorige i5 Dell laptop en Android tablet was HD streamen eigenlijk niet mogelijk.

 

Op mijn nieuwe i7 Asus laptop gebruik ik zowel 2.4 als 5GHz naast elkaar.

Op mijn tablet gebruik ik 5GHz en de app VU+ Player en deze player geeft de meest storingsvrije weergave en ik heb toch al heel wat verschillende al dan niet betaalde players toegepast.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijp me niet verkeer, ik wil hier Apple niet promoten, maar het probleem moet toch bij Windows zitten.

Via mijn iMac (Mid 2010 met een i3 processor en 8GB geheugen) heb nooit een vastloper.

Ik gebruik istreamgate of VLC over wifi. Mijn Vu+ duo hangt bekabeld aan mijn router (oude D-Link DIR 635 10/100)

 

Zelfs als ik met mijn iMac en mijn Macbook pro op hetzelfde moment naar 2 verschillende kanalen kijk zijn er geen vastlopers.

 

Als ik lees met welke opstelling jullie nog steeds vast lopers hebben is de flessenhals snel gevonden

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ook niet generiek dat het streamen van HD content via WiFi op Windows of Android niet functioneert.

Als je de hierop betrekking hebbende topics even naleest dan zal je lezen dat meerdere gebruikers hebben gemeld dat het streamen van HD via Windows en Android prima verloopt maar dat is nu eenmaal niet bij iedereen het geval.

 

Ik denk dat het wel of niet goed functioneren sterk afhankelijk is van de locale omstandigheden, gebruikte apparatuur, instellingen, etc, en dit geldt ook voor Apple apparatuur waarbij ik wel de indruk heb dat dit merk het wat beter onder controle heeft maar dat een aanname want daar heb ik geen directe ervaring mee.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

het heeft denk ik te maken met de hoeveelheid storing die je ervaart in je directe omgeving. Ik heb zelf hoewel er in mijn directe omgeving behoorlijk wat wifi netwerken zijn geen enkel probleem met welk apparaat dan ook sd of hd content gestreamed te kijken via wifi. Alleen laptops hier gebruiken de 5 ghz, alle tablets / laptops gebruiken 2.4 ghz.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...