Ga naar inhoud


VU+ SOLO SE >second edition


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Heb er ook eentje besteld, naast mijn duo & duo 2 komt deze wellicht als kaart server dienst doen binnenhuis, met zijn laag verbruik lijkt ie me daarvoor geschkit.

Iemand ervaring hiermee, image weet ik nog niet aangezien het heel recent is.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites


op elke VU+ kun je een cardserver laten draaien, bij voorkeur oscam puur (dus dvbapi)

dat heeft een lage CPU last en als je niet logged (wat sommigen bewust aanzetten) is er niets aan de hand.

 

dan maakt het niet zoveel uit welke box / model

overigens welk image maakt ook niets uit, dat is puur een voorkeurskwestie en smaak

 

edit:

zet dan op de clients ook enkel oscam en een puur client protocol, dus geen cecekam

aangepast door Tonskidutch

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles is klaar, de solo se doet het voorbeeldig, Oscam komt hier later aan de beurt, heb trouwens nog ontvangers die geen Linux zijn maar met andere firmware wel naar cccam kunnen connecten.

 

En Blackhole loopt ook super op de solo se.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat mis je dan?

alles is toch zichtbaar op je TeeVee via het OSD <on screen display>

 

ik heb mijn boxjes allemaal achter mijn rug/stoel staan en zie enkel een flat screen LCD-LED voor mij

ik mis niks ;)

 

overigens dat wist je toch ook al bij aankoop dat er geen display is op een SOLO SE

 

je kunt...

edit:

je kunt ook een USB LCD display op je SOLO SE aansluiten

 

LCD4linux is al jaren een optie die ook voor receivers zonder lcd display ingebouwd gebruikt kan worden

een en ander was al bekend en mogelijk toen we nog geen DUO 2 hadden

m.a.w. hang der een geschikt LCD foto display aan via USB

aangepast door Tonskidutch

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Vraagje over deze VU+:

Ik zie dat hij voorzien is van een External IR Sensor. Wat bedoelen ze hier mee?

Dat is toch niet zo'n blok wat met de kabel is aangesloten aan de receiver?

 

En nog een vraagje; ik weet niet precies of het aan de image ligt of aan het apparaat zelf; maar kan deze ook bijv. MKV streamen vanaf het netwerk?

Never underestimate the power of stupid people in groups.

Link naar reactie
Delen op andere sites

External IR Sensor= een muisje met draad voor als je het VU+ SOLO SE in een gesloten kast hebt staan.

Streamen kan de SOLO SE altijd.

Of je bedoelt, van een extern medium afspelen, dus een PC en/of NAS en/of andere Enigma2 receiver... Dat kan altijd.

Of de content die je wilt streamen een juiste media formaat heeft is een heel andere vraag die beter elders besproken kan worden.

aangepast door Tonskidutch

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hem nu 2 weken op de slaapkamer. De sat uitvoering.

Mooie box. Heb beneden de solo2 en ze zijn even snel.

De IR muis is mooi in de doos gebleven ;)

Een vriend van mij zou hem willen gebruiken voor Ziggo. Iemand die toevallig weet of dit apparaatje werkt met DVB-C tuner en Ziggo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vriendje stokvis, waaruit moge blijken dat die niet werkt?

vanaf de release twee maanden geleden met het VTI image werkte die direkt.

Zag  een bericht staan in dit forum wat jij geschreven had 1 Augustus  jij reageerde toen met waarom werkt mijn cee cee cam niet.

Maar nu zit ik het  pas volgens mij doelde jij op open pli dat daar troubles waren met de cc cam

 

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Totdat Nederland 1-2-3 in augustus van CD verdween als FTA zolang je een kaart had zou deze ontvanger voor mij een serieuze optie zijn geweest. Nu ben je toch al gauw aangewezen op Sat+dvb-t want alleen BVN is wel wat magertjes als enig Nederlands programma. Jammer dat ze zelfs niet de zowaar niet echt dure combo optie zoals Clarke Tech die verhandelt meepikten!

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...