Ga naar inhoud


VU+ SOLO SE >second edition


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

paulvr,

=> nederland 1 2 en 3 is ten eerste nooit FTA geweest

en wat die zenders of zo een Clarke tech combo receiver nu met de VU+ SOLOSE in dit topic te maken heeft is me echt een raadsel...!

 

omdat er een insteektuner in de SOLOSE gebruikt kan worden kun je kiezen voor DVB-S2 of DVB-C/T/T2

dat staat toch duidelijk in de specificaties en beschrijving van de VU+ SOLOSE

 

Off topic: Aangewezen zijn op DVB-S2 en DVB-T is misschien uw lokale situatie ten dele veroorzaakt door de TV aanbieder CanalDIGITAAL welke de zenders enkel nog in HD op 23,5 Oost aanbiedt in het zogenaamde HD pakket sind augustus 2014.

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Door de aanvullende vragen komen er nu wel wat kanttekeningen bij die overigens niets specifiek met de SE te maken hebben.

 

Over de te kiezen Image hebben we ons al uitgesproken, dit is persoonlijk maar begin eens met Openpli of VTI mits de leverancier dit wil installeren.

 

Om naar de Ipad te streamen kun je VU+ Player of Blackbox gebruiken.

 

Om Fox te willen ontvangen heb je een (witte) CI+ kaart nodig en daar kun je niet veel mee, zeker niet intern sharen.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

De IR muis is mooi in de doos gebleven ;)

 

 

Ik begrijp uit deze opmerking dat er standaard een External IR sensor wordt meegeleverd.

 

Zo ja, dan veronderstel ik dat die d.m.v. een kabel en een aansluitplug aan de achterkant van de SOLO SE wordt gestoken, zie bijlage.

Kan iemand mij opgeven hoe lang de kabel is en eventueel een foto meesturen?

post-37183-0-64995600-1419170684_thumb.jpg

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan begrijp ik alleen de opmerking van DMX niet want volgens zijn beschrijving zit die er wel standaard bij.

 

Ook als je naar deze YouTube film kijkt https://www.youtube.com/watch?v=noXZ3kXN-3A dan zal je na 1:14 toch wel kunnen stellen dat daar als laatste item een externe IR-ontvanger uit de doos wordt gehaald.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

neen...

zal een misverstand zijn

is er niet bij

of je bestelt deze extra dan doen die jongens hem er natuurlijk wel bij

ciao

 

p.s.

misschien dat leverancier huppeldeflup hem er wel bij steekt (vraag het aan je leverancier)

aangepast door Tonskidutch

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm, het is niet voor mijzelf maar ik had iemand op de Spaanse camping geadviseerd om dit apparaat in Belgié te bestellen en deze dan mee te nemen naar de camping,

Hij gebruikt de SOLO SE in zijn camper en dan is een IR-Sensor wel handig.

 

Past eigenlijk elke willekeurige in de handel beschikbare externe IR-Sensor op de aansluiting zoals op de SOLO SE aanwezig?

 

Toch nog even een aanvulling.

 

Op een Duitse bekende Webshop zie ik het volgende staan:

 

Lieferumfang

  • VU+ Solo SE schwarz / weiß
  • 1x Tuner nach Wahl
  • Fernbedienung mit Batterien
  • externer IR Sensor
  • externes Netzteil
  • Bedienungsanleitung
aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

paulvr,

=> nederland 1 2 en 3 is ten eerste nooit FTA geweest

FTV en FTA worden vaak verward. Men hoefde alleen een werkende smartcard, geen abonnement. Dus het was FTV. Andere landen zoals Oostenrijk kennen dit nog.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nieuw op dit gebied, echter denk ik er over om een VU in te zetten als kabeldecoder in combinatie met OpenPLi.

 

De Solo SE lijkt me een mooi apparaat voor dvb-c. Hij moet kunnen opnemen op mijn Synology NAS en snel zappen.

 

Echter zit ik met de vraag of het via dvb-c mogelijk is om een programma te kijken en een programma op te nemen. Of kan dit alleen met een apparaat met meerdere tuners. Tevens vraag ik me af of de support van OpenPLi net zo goed is voor VU als Xtrend.

aangepast door vanwalsum
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...