Ga naar inhoud


Dreambox 7080 HD part 2


stefke

Aanbevolen berichten


Hier komt in elk geval nooit geen dreambox meer te staan en dat geroep dat de dreamboxen kwaliteitsboxjes zijn kan ik me persoonlijk niet in vinden. Alle dreamboxen (7020, 600PVR, 800HD PVR) die ik gehad heb waren én te duur én bevatten hardware design bugs.

Enfin, de XP1000 die ik nu heb is dan ook wel niet "perfect" maar die had tenminste een prijsstelling dat ik dat ook niet verwachte.

Die XP1000 is tevens ook de laatste box want als de M7 groep zijn plan doordrukt met viaccess orca in "proeftuin" Benelux zeg ik subiet mijn abonnement bij ze op en als reden laat ik vermelden: verplichte overstap op providerhardware: beeïndiging hobby = beeïndiging contract.

 

Veel plezier van je dreambox 7080HD :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hobby ontvangst is meer dan M7 alleen.

Als er genoeg alternatieve hobbysoftware is voor deze box, kan die nog een kans krijgen, maar als die closed source krijgt, en nagenoeg geen of zelfs echt geen hobby firmware beschikbaar komt, dan is die zo goed als kansloos om menige te bereiken.

Zelf heb ik niks van M7, en mijn vu duo, staat het meest aan.

En nee, ik heb geen vuil cs lijntje, maar een officieel MTV networks kaart en een hallo tv kaart.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

blijf het zeggen als het zijn prijs waard is en er genoeg  software voorhanden is

zal hij er wel komen er zullen altijd mensen voor of tegen zijn

en wat m7 aan gaat is net een vliegtuig als hij gaat gaat hij daar kunnen wij niets aan doen

theparasol  schreef

en als reden laat ik vermelden: verplichte overstap op providerhardware: beeïndiging hobby = beeïndiging contract.

 

hoop voor jou dat ze dit accepteren bij canal digitaal gezien jij met hun een overeenkomst hebt en geen hobby contract

hier blijft voorlopig de 8000 staan niets mis mee

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet zelfs niet, mocht seca stoppen en overgaan op viaccess orca, je dan onderuit je contract kan.

Maar een dreambox 7080 of gelijk welke linux ontvanger kopen om enkel M7 te zien, lijkt mij een beetje overkill.

Want met een linux bakje heb je meer plezier dan alleen maar met M7 alleen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of dit het viacces is dat ze nu al gebruiken bij TVV (ex mobistar ontvangers) weet ik (nog) niet.

Wat ik wel weet, is dat deze viacces kaarten, niet gelezen werden op een linux ontvanger ten tijde dat ik het had.

Intussen zijn er al diverse relaeses geweest van oscam, dat ik behalve niet weet of het nu werkt.

Ik ben benieuwd hoeveel TVV klanten die ontvanger gebruikt. Top offic hier.

Maar in mijn ogen is een linux ontvanger meer dan M7 kijken alleen. Dus wat die doet, zal mij niet ertoe denken, mijn hardware buiten te gooien, en mij vrijwillig overgeven aan M7, waar ik nu niks van afneem.

Ik vraag mij enkel af, of de aankoop van de dm7080hd om enkel M7 te kijken, wel een verstandige zaak is?

Al kan ik begrijpen, dat de merendeel, wel M7 heeft, om hun getrouwe zenders te ontvangen, die ik nu ongewild via dvb-c ontvang.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat canaldigitaal denkt mij toe te kunnen moeten verplichten laat mij inmiddels Siberisch koud.

Verplichte providerbak = einde abonnement en of zij het daar nu wel of niet mee eens zijn zal ik geen traan om laten.

Alle bedragen worden gestorneerd. Ik beslis nog altijd over mijn geld en zeker niet een of andere wispelturig bedrijf dat alle kanten opwaait en denkt veilig te zijn door zich te verschuilen achter telkens veranderende algemene voorwaarden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

E2 is al langer "op slot" (maar er gebeuren op vraag van bepaalde (duitse) image/plugin-bouwers aanpassingen)

 

en de python omgeving daarrond is nog altijd open, dus plugins en andere features zijn mogelijk (en worden ook geïmplementeerd)

 

is wel een feit dat plugins en dergelijke moeten aangepast worden voor de 7080HD,

paar zaken in de E2-API zijn aangepast (maar reeds toegepast door enkele plugin-ontwikkelaars) + ipk pakketten zijn vervangen door deb-pakketten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...