Ga naar inhoud


Dreambox 7080 HD part 2


stefke

Aanbevolen berichten

Heren, ik draai al jaren op de Merlin image met Gemini plugin en ik zou niets anders willen. Zeker niet een image als Pli met al zijn beperkingen.... Ik weet zeker dat op mijn 8000 de Merlin image veel stabieler is dan een Pli image, dat weet ik uit ervaring als mijn 8000 weer eens boot als er meerdere opnames tegelijk starten bijvoorbeeld. Over images voor de 7080 betrefd, de image en plugin zijn klaar en kunnen worden gedownload bij de betreffende forums. Closed source is een super stabiele image en ik ben blij dat de Pli ontwikkelaars zich daar niet mee bemoeien. Laat die maar gewoon images maken voor de doorsnee gebruiker. Dat is beter zo.

  • Like 1

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gaan we de boel nu precies omdraaien? :crazy:

 

Openpli maakt nu juist geen images voor doorsnee gebruikers maar voor ontwikkelaars. De doorsnee gebruikers zoals jij moeten zeker geen openpli willen. Zou zeggen lekker doorgaan met dream en merlin maar voor mij geen closed source dreambox onder de boom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja zeker. Vandaar dat veel winkeliers in Nederland hun E2 box standaard uitleveren aan hun klanten met een Pli image. Ook lekker makkelijk als er al cccam in de downloads staat......nee echt niet. Maakt niet uit, iedereen mag zijn mening uiten hier als je maar geen Pli belangen hebt, toch ?

aangepast door duitsland

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, we zijn niet allemaal HBO geschoold, toch ? Veel downloads van PLI zorgen voor een GS en/of werken gewoon niet of zijn aan een update toe wat bijna nooit gebeurd. Neem nu eens Facebook, nou die werkt al heeel lang niet. Zet hem dan niet in je download zeg ik.

En zo zijn er nog wel een paar plugins op te noemen die gewoonweg niet werken. Dan heb ik het nog niet eens over het aantal skins in de downloads die ook een GS geven of niet goed werken. Al met al, blijf jij nu gewoon dicht betrokken bij de PLI ontwikkeling en sla nou niet meteen je klauwen uit als iemand niet positief is over jullie image. Het ging hier tenslotte over de mooie en nieuwe Dreambox 7080.

 

O, en je hoeft niet meteen persoonlijk te worden als je vindt dat ik geen aardige dingen schrijf over jullie image hoor

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik een dreambox plaats bij mensen die totaal niet technisch zijn installeer ik altijd Open PLi.

zelf draai ik newnigma. PLi heb ik al 1,5 jaar geleden gedag gezegt omdat ze achter blijven. Maar voor de gewone mensis het en prima en stabiele image.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Menen jullie dat nu?

 

Het is wel wat eenvoudiger als je de cam gebruiksklaar kan installeren, maar eenmaal geïnstalleerd speelt het toch niet echt een rol welke image er wordt gebruikt?

 

Het menu ziet er misschien anders uit; maar gebruiksgemak...?  ...aan wat denken jullie dan zoal?

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over image's, zal ik niet veel zeggen, maar bepaalden (en die zullen wel een reden hebben) gaan hun satelliet ontvanger gebruiken als xbmc player, om te internetten, te facebooken, om allerlei zaken op te plaatsen, waar oorspronkelijk het toestel voor gemaakt is zou ik denken, maar bijdehands is. Sinds dat mijn vu duo er staat, is dit pli met zijn update's. Maar die gebruik ik dan enkel om tv te zien, op te nemen en die opname's weer te geven. Voor andere toepassingen, heb ik dan andere hardware.

Maar ik kan best begrijpen, dat bepaalden het maximum eruit willen halen, en hun menu wensen te versieren gelijk een kerstboom.

En de dm 7080hd zal wel zijn gegadigden vinden, voor één of andere toepassing.

Maar zoals ik al schrijf, is dit misschien niet het toestel voor een standaard M7 kijker. Want als only M7 kijker zou ik zelfs geen linux meer durven aan te kopen, want het is koffiedik kijken, hoelang we M7 nog zullen ontvangen via onze linux ontvanger.

En diverse ontvangers zijn al de revue gepasseerd met hardware problemen, die opgelost konden worden. Dus mocht er (wat we nu nog niet kunnen uitmaken) hardware problemen zijn met de tijd, zal er wel een oplossing komen. Want de vraag is, of ze er komen, want ik heb nog geen zware hardware problemen gelezen over de dm7020hd dm800 en zijn opvolgers en dm8000 en zijn opvolgers.

Hopelijk, komt er ooit hier een review van die ontvanger.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er goed uit

 

Maar is er al software van openatv of zo

Er wordt bij OpenATV aan gewerkt.

Er is al een werkende 'beta' image, maar het probleem schijnt op dit moment een nieuwe aansturing van de ingebouwde tuners te zijn.

Met een USB DVB-S/T tuner werkt OpenATV al.

Lijkt me nog even geduld hebben dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...