Ga naar inhoud


Cardsharing, Auteursrecht en Leverings Voorwaarden


ebhoorn

Aanbevolen berichten

Voordat de moderators naar aanleiding van de titel een rolberoerte krijgen: Als spin-off van deze discussie een prima overzicht ten aanzien van de bescherming van auteursrechten ten aanzien van cardsharing. Dit artikel biedt een bredere inkijk dan cardsharing alleen. Zo is de conclusie dat het kopieren en verspreiden van een werk (boek, artikel, of tv programma) sec binnen de familie- en vriendenkring een recht van iedere burger is, waar providers niet in mogen treden.

 

Hiermee worden stellingen ten aanzien van het niet mogen opnemen van programma's, en het niet mogen cardsharen in huis (LAN-cardsharing) tegengesproken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Die rolberoertje krijg ik eerder omdat je een juridisch vraagstuk niet in het 'wetgevingen' forum hebt geplaatst. Dat doe ik dan maar alsnog voor je ;)

 

De auteur van dit stuk ken ik overigens behoorlijk goed. Het is een typische theoretische denker en een typische jurist. Een hele aardige jongen verder.

 

Het is altijd makkelijk vanaf de zijlijn dergelijke stukken te schrijven, maar als je zelf voor de rechter staat en je moet verantwoorden voor cardsharing, gaat ook dit stuk je niet redden denk ik.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is en blijft een moeilijk en raar fenomeen.

Neem nu,dat ik het recht heb op een thuiskopie,maar door afspraken,tussen aanbieder en content provider is me dat onmogelijk gemaakt.

Dan ben ik echt weinig met dat recht,want ik zal naar geen enkel rechtbank moeten stappen,om via een rechter af te dwingen,om mij wel terug die mogelijkheid aan te bieden,omdat de wet dat voorziet.

En aangezien,dat het er bij de jeugd ingeprent wordt dat opnemen een extra betalende optie is en opnemen niet vanzelfsprekend is,gaan die al niet gaan protesteren,en gewoon gaan betalen.

Dus zal volgens mij dat recht enkel nog op papier bestaan,maar verder niks in de toekomst.Triestig,maar het zal zo zijn  :(

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet het anders zien. Provider biedt jou een dienst aan die opnemen e.d. onmogelijk maakt. Wil je die beperking niet, dan zeg je de overeenkomst op. De provider is immers niet verplicht om een opnamemogelijkheid aan te bieden.Punt.

 

Een andere provider biedt jou een dienst aan waar opnemen wel mogelijk is, maar waarvan de provider in haar voorwaarden aangeeft dat het niet mag, en cardsharen in huis ook niet mag. Dat mag je dus aan jouw laars lappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet het anders zien. Provider biedt jou een dienst aan die opnemen e.d. onmogelijk maakt. Wil je die beperking niet, dan zeg je de overeenkomst op. De provider is immers niet verplicht om een opnamemogelijkheid aan te bieden.Punt.

Ja,maar als iedere aanbieder,dit speciaal expres technisch onmogelijk maakt,kan je dan enkel nog één ding doen,en dat is gebruik maken van dvb-t FTA.

Hopelijk,kan ik nog lang mijn MTV kaartje in mijn enigma ontvanger gebruiken,om muziek programma's op te nemen.

Het is dan "pech" voor de content aanbieder,als zij mij niet meer laten opnemen,dan kijk ik niet,of wacht ik wel tot in juni,juli of augustus,waar steevast herhalingen op het menu staat,en dan zal ik alsnog een kans hebben om het te zien.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies. In NL heb je het goedkope alternatief om voor 5 Euro een tweedehands digitenne plankje te kopen en te kijken of op te nemen voor NOP.  Zo heb ik voor 49,- een DVB insteektuner in mijn PVR geplaatst om CanalDigitaal te omzeilen. Dat is us binnen 3 maanden terugverdiend en daarmee een goede investering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies. In NL heb je het goedkope alternatief om voor 5 Euro een tweedehands digitenne plankje te kopen en te kijken of op te nemen voor NOP.  Zo heb ik voor 49,- een DVB insteektuner in mijn PVR geplaatst om CanalDigitaal te omzeilen. Dat is us binnen 3 maanden terugverdiend en daarmee een goede investering.

ik denk juist dat het stuk geschreven is om aan te geven dat CD niet in haar recht staat met haar eis dat je niks mag kopiëren. Dat maakt de aanschaf van Digitenne overbodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Chatuliem: Klopt. Er wordt hier veel te spannend gedaan over dit soort bepalingen die niet afdwingbaar zijn. Gewoon genieten is het devies. Ik reageerde op *Satvvooriedereen* die zich afvroeg wat je kon doen met een provider die het technisch onmogelijk heeft gemaakt om op te nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...