Ga naar inhoud


VU+ duo bij invoeren nieuw progr. naar HDD geeft de software storing aan


dirkuitbelgie

Aanbevolen berichten

Bij het vastleggen van een progamma via de VU+ duo naar de hdd , geeft het scherm een software-storing aan [ enigma etc.] De HDD is recentelijk geformateerd  [fat 32]

Software op de VU+ duo tuner [receiver ] is openpli  .

Dit alles is gebeurt na het rode lampje storing van de receiver [ is gerepareerd ]

Weet iemand of er nieuwe software op de receiver geplaatst moet worden ? 

Graag Uw reactie op dit vraagstuk , dank bij voorbaat .

Dirk

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik kan bepaalde dingen zeggen,maar ik heb ook vragen voor je.

Heeft de HDD gewerkt voor de rode lamp storing?Indien ja,laat eens controleren of de voedings ic (zie andere topics) nog goed is,of ook vervangen moet worden.Maar andere leden,weten hier misschien meer over.

Indien die nooit is gebruikt en of werkte,dan raad ik aan,deze te formatteren met de firmware van de ontvanger.Dat zit bij instellingen.

Bij andere instellingen,kan je het standaard opname pad kiezen.Kijk even of die goed staat ingesteld.

Ik heb nog meegemaakt,dat ik via een ftp programma handmatig een map moest maken op de HDD vooraleer die werkte.

Ik heb standaard na het rode led probleem,de firmware ververst,maar of dit echt nodig is,weet ik niet.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie ;

De receiver werkt na de rep. goed , HDD  geformateerd na het niet meer kunnen invoeren van nieuwe programma's om in de hoop dat het dan wel zou kunnen lukken .

Geeft echter softwarefouten op het scherm weer  [enigma , en nog diverse andere regels met foutmeldingen ] , dus ik denk dat het met de software te maken heeft , nu de vraag  "hoe krijg ik dat weer goed ? "

De harddisk geeft op een computer de juiste grootte aan [ fat 32 format --- 1e partitie 50 gb  en tweede partitie 450 gb ] via sata-verbinding.

 

 met groet........ Dirkuitbelgie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het vastleggen van een progamma.....

 

 

Wat bedoel je nu met het vastleggen van een programma?

Het opnieuw installeren van OpenPLi of wil je een Plugin installeren of wil je data naar de HDD wegschrijven?

 

Als ik advies mag geven zou ik de laatste versie van OpenPLi downloaden en installeren.

Daarna zou ik één van beide FAT32 partities van de HDD via het Menu van OpenPli formatteren.

 

Hierna zal alles wel weer functioneren.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is hier al een paar keer gezegd maar altijd formateren via de ontvanger dan word je hd ext4 ipv fat32 hierdoor gaat het opnemen ook soepeler.

Heb zelf ook problemen ondervonden met fat32 met ext4 waa het toen goed.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...