Ga naar inhoud


Geen geluid op mijn ET9500


JosD

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

het is me nu al een paar keer gebeurd dat ik helemaal geen geluid heb op welke zender dan ook. Pas als ik de tuner herstart, is het weer OK. Ik heb ook geprobeerd of er verschil is tussen "Herstarten Enigma" en "Herstarten" en blijkt dat het euvel NIET opgelost wordt als ik voor "Herstarten Enigma" kies.

 

Ik heb OpenPli 4 en mijn software is helemaal 'bij', qua upgrade.

 

Klinkt dit probleem bekend bij iemand?

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb wel eens geen beeld (Xtrend logo), ook geen OSD en wel geluid.

Ook dan is een complete reset de enige oplossing.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn audio loopt heel simpel via de HDMI-kabel naar de TV. Wat zouden daar de juiste audio instellingen voor zijn?

Heb je bij Audio de downmix ook op AAN staan?

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die maakt van surround geluid (bijv. AC3) weer 2-kanaals stereo geluid.

Bijvoorbeeld als de apparatuur waar je HDMI op aangesloten is geen surround kan decoderen.

Dus als die op 'aan' staat moet je ook altijd audio hebben.

Verder is dit alleen van toepassing op zenders die surround audio doorgeven.

Maar je had het over soms geen audio, niet altijd geen audio.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, het geluid is slechts soms weg. Over het algemeen doet de ET9500 het prima, maar het is nu een keer of 3 gebeurd in een paar maanden. Volgens mij direct na het aanzetten, dus niet spontaan halverwege iets kijken. Het apparaat staat 'gewoon' uit, dus niet 'deep sleep' of zo, 

 

Op zich zou ik met dit euvel kunnen leven, zo vaak komt het ook weer niet voor, maar ik wil graag mijn vrouw ook aan dit apparaat laten wennen (kijkt nu steeds analoog uit gemakzucht, ziet er niet uit), maar die haakt snel af als iets het niet altijd 100% doet ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel je het volume zoals je het regelt via de de afstandsbediening? Die staat op voluit, want ik regel het volume alijd met de afstandsbediening van de TV.

Je kan het volume van de TV ook via de afstandsbediening van de Xtrend regelen via de HDMI m.b.v. de HDMI CEC instellingen. Mits je TV dit ondersteund uiteraard.

Staat ergens onder Menu>Instellingen...

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...