Ga naar inhoud


Blokkerig beeld SBS6 HD, alleen tijdens opname


reho

Aanbevolen berichten

Vage/rare situatie. Soms krijg ik blokkerig beeld op SBS6 HD. Dit treedt alleen op, als er ook een opname op dezelfde zender meeloopt. Stop ik de opname, probleem weg.

 

Om maar vast een aantal verwachte vragen te beantwoorden:

Schotel is optimaal uitgericht, overal BER 0.

Dit treedt op op beide tuners, dat maakt niet uit.

Andere zenders geen problemen.

Het gebeurt soms wel en soms niet.

 

Kortom raar. Iemand een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites


je kan wel ber 0 hebben 

en wat geeft de rest aan 

staan je tuner instellingen goed voor de vu+duo2

de skew misschien wat aan passen of ....

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schotel is optimaal uitgericht, overal BER 0.

 

 

Waarop baseer je dat, heb je de schotel met een professionele meter laten afstellen?

Want alleen dan kun beweren dat de schotel optimaal is uitgericht.

 

Wat voor LNB('s) gebruik jij, één of meerdere Single's of een Duo?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schotel is inderdaad uitgericht met een professionele meter. Loopt er geen opname mee, dan is het beeld uitstekend. Op andere zenders vooralsnog geen enkel probleem.

 

Ik maak gebruik van een CDS triple quad LNB op een Triax 64 schotel. Schotel heeft vrij zicht, zoals het hoort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat uitrichten heel recent gebeurd en kan het zijn dat de schotel intussen (iets) versteld is door b.v. harde wind?

Heb je dit probleem al vanaf het begin of is het spontaan opgetreden?

 

Kijk, op zich mag het niets uitmaken of je nu naar één kanaal kijkt en tegelijkertijd dezelfde of een ander kanaal opneemt.

 

Ikzelf ben deze situatie vage situatie nog nooit tegengekomen maar in de regel wordt een blokkerig beeld altijd door een niet correcte afstelling van de schotel veroorzaakt.

Ik weet wel dat SBS6 HD vrij snel blokt als de schotel iets daarnaast staat en dat zeker bij een Triple LNB met een TDS 64.

 

Misschien toch nog eens nauwkeurig naar de schotel- / LNB afstelling laten kijken?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

zit je toevallig al op openvix apollo 26 ?

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je geeft nu niet op alle vragen een antwoord.

Wanneer is het probleem nu voor het eerst opgetreden?

 

Wie heeft die schotel recent afgesteld, is dat een SAT vakman geweest met professionele apparatuur?

Kan het zijn dat het ontstaan van het probleem misschien samenvalt met het afstellen van de schotel?

 

Het is inderdaad een vaag probleem maar je wel moet 100% zeker weten dat de schotel optimaal is afgesteld want dat is de basis voordat je verder gaat zoeken.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schotel is recent afgesteld en het rare is dat het alleen op SBS6 HD gebeurt. Image is meest recente VTi met alle updates.

heb je al eens terug een fast scan gedaan bij canal digitaal 

en verwijder die zender sbs6 HD  eerst eens 

of zet er eens een andere software op,om een test tedoen

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De schotel is inderdaad recent afgesteld door een vakman met professionele apparatuur. Het probleem doet zich voor sinds ik mijn Vu+Duo2 heb geïnstalleerd (een week na afstellen schotel).

 

Vaag is het zeker, aangezien ik geen enkel probleem ervaar op andere zenders. Misschien maar eens proberen met CCcam 2.3.0, gebruik tot op heden CCcam 2.2.1. Kaart zit in onderste slot, dat zou toch geheel niet uit moeten maken zou je denken.

 

Uiteraard weet ik dat de zoektocht logischerwijs bij de schotel zou moeten beginnen, ben niet een newbie in de wereld van sat tv kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben ook naar CCCAM 2.3.0 moeten gaan want met versie 2 werkte remote streaming plots niet meer na een update met latste core en drivers.Ik ging van vix 24 naar vix 26

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien eens proberen met oscam,als je nog blokvorming hebt.Indien mogelijk,eens aansluiten bij iemand anders,om zeker uit te sluiten dat het niet probleem is schotel,lnb kabel of meerdere van deze.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...