Ga naar inhoud


beeld vervormd en geluid kraakt plotseling


ElSid
Ga naar oplossing Opgelost door ElSid,

Aanbevolen berichten

Gisterenavond plots een vreemd beeld, kleine witte puntjes in de contouren van de figuren/objecten in het beeld en krakend geluid. Ik heb de box volledig herstart en toen was het fenomeen even verdwenen. Enkele minuten later was het probleem terug.

 

Config: een single tuner (A) en een dual tuner (B + C). openPLI 4.0 met een image van 22/8/2014. De temperatuur was normaal te noemen.

 

Signaal was +/- 80%, sat keuze maakte niet veel uit, het was op alle zenders.

 

Bij wijze van test had ik even tuner A uitgeschakeld en het probleem is weggebleven. Nu staat de box terug op tuner A te spelen en het probleem verschijnt opnieuw na +/- 30 minuten en verdwijnt vanzelf na 20 seconden.

 

Iemand enig idee? Ik gok op een defecte tuner....

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zeer goed mogelijk! Goede kans is ook de voeding. Controleet de inmiddels beroemde C807 en spanningsregulator. Kan zomaar zijn dat het verwijderen van tuner A de voeding iets meer lucht geeft waardoor de nominale waarden net gehaald worden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

flauwekul Mimisiku,

(sorry)

dan ken je de VU+ machines niet goed genoeg

 

de oplossing ligt erin die DUO2 nogmaals met VTI 7.0 te flashen

en als er dan nog steeds problemen zijn => moeten we concluderen dat iets anders problemen levert

 

-is de hardware stuk => retour winkel

-is de aanvoer van signaal stuk of gebrekkig ( alles controleren en of vervangen coax - schotel)

-is er een heftige stoorzender in de buurt (daar lijkt het op, zoals EISid het symptoom schets)

aangepast door Tonskidutch

The Voice Of Experience

Fatboy Slim

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen een update gedaan met de laatste openpli build en ik heb het probleem voorlopig nog niet teruggezien.

 

VTI/Blackhole is nog nieuw voor mij. Ik heb altijd gesloten niet-linux ontvangers gehad, dit is mijn eerste Linux based ontvanger. Misschien dat ik in de toekomst de stap nog ga wagen naar VTI/Blackhole

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...