Ga naar inhoud


Canaldigitaal: Viaccess codering wordt de nieuwe norm


drift

Aanbevolen berichten


  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

hoi,

 

 Viaccess-Orca gaat ingezet worden voor een nieuwe hybride ontvanger die eerst in de Benelux zal worden getest en later worden uitgezet in de andere landen waar de M7 groep actief is.

 

de andere coderingsnormen welke nu in gebruik zijn bij de M7 groep zullen  verder worden ondersteund 

 

bron: M7 group bestuurslid Jaromír Glisník. 

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

CanalDigitaal-eigenaar zet Viaccess als eerste in Benelux in

Het Luxemburgse mediabedrijf M7 Group maakte deze week bekend de Viaccess-Orca coderingstechniek te gaan gebruiken. Nu blijkt dat deze codering als eerste in de Benelux wordt ingezet.

In Nederland biedt M7 Group onder de merknamen CanalDigitaal en Online.nl Alles-in-1-diensten aan. Voor satelliettelevisie via CanalDigitaal wordt nu de Nagravision en Mediaguard coderingsnormen van het Zwitserse beveiligingsbedrijf Kudelski gebruikt. De overeenkomst die M7 Group met Viaccess-Orca heeft gesloten, betekent echter niet dat alle CanalDigitaal-klanten direct met de nieuwe codering te maken krijgen. Daarnaast zijn er mogelijk technische aanpassingen mogelijk waardoor zonder omruil van hardware van door CanalDigitaal gecertificeerde hardware en CI-modules in de toekomst de stap naar Viaccess-Orca gemaakt kan worden.

Benelux als eerste

N7 Group is op zeven Europese tv-markten actief. Het is de bedoeling dat op termijn op alle markten de Viaccess coderingsnorm gebruikt gaat worden. Dat is echter niet op korte termijn. Dat blijkt uit uitspraken die Jaromir Glisnik – bestuurslid van M7 Group – tegen de Tsjechische satellietinternetsite Parabola. Glisnik stelt dat in Tsjechië er geen plannen zijn om het nu in Tsjechië gebruikte Irdeto coderingssysteem voor Viaccess in te ruilen. Wel stelt Glisnik dat Viaccess-Orca als eerste in de Benelux wordt ingezet.

Nieuwe hybride ontvanger

M7 Group gaat in de Benelux de Viaccess coderingsnorm bij nieuwe projecten inzetten. Het Luxemburgse mediabedrijf kondigde gelijktijdig met het gebruik van de Viaccess codering ook de komst van een nieuwe hybride multimediadecoder van de Koreaanse fabrikant Kaonmedia aan. Deze gaat als middleware gebruikmaken van het Zenterio besturingssysteem van Stream Group. Een Nederlands bedrijf dat vorig jaar door M7 Group werd overgenomen. De nieuwe hybride ontvanger combineert satellietontvangst met IPTV waardoor de gebruiker ook direct via de decoder van interactieve diensten als video on demand, uitgesteld kijken en mogelijk ook van onbeperkt kijken-diensten gebruik kunnen maken.

Synergie

Dat de nieuwe hybride ontvangers samen met de Viaccess-Orca codering in de Benelux wordt ingezet, is niet toevallig. In Nederland en België levert M7 Group S.A via CanalDigitaal en TV Vlaanderen Alles-in-1-diensten waarbij het tv-aanbod via satelliet wordt aangeboden. In Nederland wordt via Online.nl ook Alles-in-1-pakketten via DSL- en glasvezel aangeboden. Zeker in Nederland kan het samenvoegen van het productaanbod van CanalDigitaal en TV Vlaanderen tot voordeel leiden. Zo kan men via Online.nl het tv-aanbod combineren met het ruime aanbod van ongecodeerde buitenlandse zenders – waarvan tientallen in HD – waardoor een sterker zenderaanbod via één decoder dan de concurrentie worden aangeboden. Bij CanalDigitaal kan de satellietkijker door de internetmogelijkheden ook interactieve tv-diensten worden aangeboden.

TV Vlaanderen

Een soortgelijk concept wordt al enige tijd in België bij TV Vlaanderen aangeboden waarbij M7 Group op dit moment gebruik maakt van de hybride decoders die voorheen door Mobistar door het aanbieden van satelliettelevisie werden gebruikt.

Bron Totaal TV, zie: http://www.Bron: Totaal TV/nieuws/17363/canaldigitaal-eigenaar-zet-viaccess-als-eerste-in-benelux-in.html
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het zo lees, dan zal ik het opzegformulier alvast klaar leggen

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

heb vorig jaar 500 voor de duo² gegeven, en dan moet ik nou zo'n prul van hun gebruiken? Dacht het niet, dan komt er een dvb-c tuner in

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zodra dit allemaal uitgevoerd wordt, zeg ik mijn abonnement op en ga ik over op de kabel.

De schotel blijf ik gebruiken voor de vrij te ontvangen zenders. 

 

Kan ik trouwens van mijn abonnement af als Canal Digitaal het roer omgooit?

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zal ik dat zeker niet doen, het aanbod van HD zenders is op satelliet veel groter dan op de kabel. Bovendien is de kwaliteit van de niet HD zenders op de kabel erbarmelijk. Bovendien moet je ook eens de prijskaartjes naast elkaar leggen. Vernieuwing van technologieën zal er altijd zijn, alleen gaat dat nu veel vlugger dan vroeger,  bvb, hoelang doe je nu met een nieuwe computer? een nieuwe auto? een nieuwe tv?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zal ik dat zeker niet doen, het aanbod van HD zenders is op satelliet veel groter dan op de kabel. Bovendien is de kwaliteit van de niet HD zenders op de kabel erbarmelijk. Bovendien moet je ook eens de prijskaartjes naast elkaar leggen. Vernieuwing van technologieën zal er altijd zijn, alleen gaat dat nu veel vlugger dan vroeger,  bvb, hoelang doe je nu met een nieuwe computer? een nieuwe auto? een nieuwe tv?

Ik best lang hoor !!

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie nergens staan dan n VU ontvanger niet met de viaccess codering overweg kan....dat lukt toch prima met de nu aanwezige interne readers...

Vu+duo2 , Xtrend 4000 ontvanger met Pli4.0..,PopcornHourA-200, A-100 en AppleTV3,

CDS en Ziggo kaart...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bovendien: coderingen worden niet van het ene moment op het andere afgeschaft. Zeker niet bij CDS. Langetermijnbeslissingen zijn het.

Allemaal geleidelijke processen in een tijd die ook geleidelijk mee verandert.

Het zal vast niet de bedoeling zijn van CDS om minder klanten over te houden. Eerder om bepaalde technieken te introduceren die bv. de kabel ook al heeft.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie nergens staan dan n VU ontvanger niet met de viaccess codering overweg kan....dat lukt toch prima met de nu aanwezige interne readers...

 

Uiteraard, maar viaccess is ook een codering met historie. Het betreft hier cutting-edge viaccess en daar heeft nog geen enkele softcam ondersteuning voor. Waar "vroeger" het toevoegen van nieuwe coderingen een peuleschil was is het tegenwoordig een pain in the ass.

Security providers doen er alles aan zodat de communicatie tussen de kaart en de cam niet onderschept kan worden.

Dit om de drempel voor cardsharing zo hoog mogelijk de leggen.

Als alles klopt wat ik over viaccess orca heb gelezen kan je hier met een softcam niets mee aanvangen en kun je bestaande officiele decoders naar de kringloop brengen.

Zal dus nog wel een poosje duren voordat alle ontvangers vervangen zijn door "orca" compatible types.

Laten we niet te snel oordelen, stel nu dat die nieuwe orca ontvangers goed in elkaar steken? opnames doen, interactieve content, iptv dan zal menigeen geen traan meer laten om de enigma ontvangers van weleer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...