Ga naar inhoud


VuDuo2 geen beeld


Sevorane

Aanbevolen berichten

Goede morgen.

Heb vorige week een nieuwe vu duo 2 gekocht. Heb het laatste vti image 7.0 geinstalleerd. De installatie verliep zonder problemen. Het gekke is dat ik geen enkel beeld kan krijgen en het er dus op lijkt dat ik geen enkele zender kan ontvangen. Vreemd genoeg toont de satfinder (plugin) dat hij de sattelieten 19,2 en 23,5 vindt en de SNR geeft

een waarde van ca 65 % op astra 19,2 en een waarde van 75 % op astra 23,5. Ik heb twee schotelantennes : astra 19,2 met quatro lnb en astra 23,5 ook met een quatro lnb die samen op een multiswitch zijn aangesloten. Heb een TV Vlaanderen abonnement en smartcard. Dit funktionieerd ook prima met de ontvanger M7 van TV Vlaanderen.  Ik vraag me dus af of iemand een idee heeft wat er fout gaat. Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


VTI heeft na installatie geen cccam aktief, installeer deze en plaats uw kaart met de chip naar beneden.

Na install cccam 2.3 dien je deze een eerste maal op te starten voor verder gebruik.

Verder zijn je snr waarden eerder zwak, dat kan nog wat afstelwerk aan de schotel opleveren.

 

is ook gemakkelijk te installeren met de blauwe toets van je afstandbediening.
3X blauw, juiste cam kiezen en dan nog een of twee handelingen, en klaar ben je.

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank u voor de reactie tripleboy. De cccam 2.3 is reeds geinstalleerd. De TV Vlaanderen kaart

heb ik met de CI Module Aston 2.6 in de receiver gestoken. Ik heb een manueel zenders zoeken

gedaan voor beide sattelieten en ondertussen ontvang ik tenminste een gedeelte van alle

zenders. Nu krijg ik bij vele zenders de melding "sid nicht in pat gefunden" (Taal Duits). Wat

heeft dit te betekenn en is daar een oplossing voor ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

CI Module Aston 2.6 in de receiver gestoken

en waarom dat?

je moet de kaart in het kaartslot steken met de chip beneden en vooruit

dan schakel je de CCcam in en dan loopt het.

 

(CI modules passen we niet in combinatie toe met een softcam <=> die laatste is de vervanging voor een CI cam)

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok heren. Module eruit gehaald en de smartcard in de onderste gleuf met chip naar beneden. Prima. Werkt.

Dat lost mijn probleem niet op dat ik enkel bepaalde zenders kan ontvangen. Een HD en Canvas en nog vele

andere geven beeld maar de meeste blijven donker vooral de duitse senders. Ik werk in Duitsland net over

de grens en bijgevolg zou ik graag de courante duitse zenders willen ontvangen. 2 BE en Vier blijven

ook donker. Op de sat 801 werkt wel alles. Vreemd toch ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

het verschil zit in de details. Satellietproviders wijzigen nogal eens dingen aan kanalen. Als je een standaard kanaallijst inlaadt, dan loop je het risico dat daar verouderde informatie in zit. Dan krijg je meldingen als "SID not found in PAT".

 

Als je zelf een satellietscan doet haal je de meest actuele instellingen van de satelliet en heb je dit soort problemen niet.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

het lijkt mij dan dat er iets in de tuner configuratie niet klopt. 397 zenders voor 19.2 en 23.5 is inderdaad bizar weinig.

 

Hoe heb je de tuner configuratie nu staan?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok Tripleboy. Zal ASAP je raad opvolgen. Alleen verklaard dit niet waarom een andere ontvanger wel alle zenders kan ontvangen.

Enige verklaring ? Bedankt. :)

tja, de tuner die ingebouwd is, is erg gevoelig voor de signaal sterkte en de drempelwaarde wanneer ontvangst 1 of 0 tot stand komt.

Dat is niks nieuws voor iemand die met de VU+ receivers bekend is.

Dat betekend, goed uitgericht en goed materiaal is er beeld.

 

Quad aanvoer via LNB en coax op de tuner ingang is vaker besproken en uiteindelijk werkte de tuner zoals men verwacht.

 

met een slechte installatie de zenders zoeken / scannen is niet de methode.

met een goede installatie een slechte settings (zenderlijst/ frequenties) gebruiken is OOK niet de methode

 

een receiver moet compleet geherinitialiseerd zijn, dus shutdown en bootup, opdat alle de juiste gegevens aan de periferie gestuurd wordt en terug komt.

sluit je de coax tijdens dat er stoorm op de VU staat aan heb je al een grove fout.

 

dat bovenstaande is allemaal algemeen

toon ons jouw tuner configuratie via een screenshot op de webinterface

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...