Ga naar inhoud


RTLZ en SBS9 mogelijk niet bij CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

De vraag is of eigenaar M7 Group vrije bandbreedte exclusief voor Nederlands gebruik wil inzetten. M7 Group exploiteert in Europa meerdere aanbieders en bij de toevoeging van nieuwe zenders wordt vooral gekeken of de zender niet bij meerdere van de M7 Group-aanbieders tegelijk in het zenderaanbod kunnen worden opgenomen.

Dit en meer is te lezen in Totaal TV, zie: http://www.Bron: Totaal TV/nieuws/17501/bandbreedte-soms-probleem-bij-doorgifte-rtlz-en-sbs9.html
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Liefst zou ik het zien, dat iedere tv omroep sbs, rtl, npo, film1 e.v.a. zelf hun programma's exploiteert en kijkt voor de codering apparatuur e.d. naar de kijker toe. Dan ben je niet meer zo afhankelijk van derden. Maar al vrees ik, dat mijn idee gewoonweg niet haalbaar is.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Liefst zou ik het zien, dat iedere tv omroep sbs, rtl, npo, film1 e.v.a. zelf hun programma's exploiteert en kijkt voor de codering apparatuur e.d. naar de kijker toe. Dan ben je niet meer zo afhankelijk van derden. Maar al vrees ik, dat mijn idee gewoonweg niet haalbaar is.

En dan voor elke zender een ander Smartcard en of decoder. Nee dat lijkt mij niet slim.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

RTL komt met een nieuwszender, die kunnen ze ook onder eigen beheer FTA op satelliet zetten.

Dat lijkt me een heel goed plan.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou niet teveel waarde hechten aan dat stukje proza. Beide zenders zullen t.z.t. ook via Canal Digitaal aangeboden worden. Bij Digitenne is het de vraag welke "carry" status de zenders zullen krijgen.

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

De nieuwe tv-zender SBS9 is vanaf de eerste uitzenddag bij de tv-aanbieders CanalDigitaal en Online.nl te bekijken. De zender wordt bij beide aanbieders onderdeel van het basispakket.

 

meer info:

http://www.Bron: Totaal TV/nieuws/17528/sbs9-in-basispakket-canaldigitaal-en-online.nl.html

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wordt het een HD only zender of gaan ze ook nog een SD variant uitzenden?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Is er dan nog SD equipment te koop?

In de winkel hebben ze geen SD beeldschermen meer, in de professionele wereld zal dat niet anders zijn.

Het nieuwe SD is HD, Het huidige HD is tegenwoordig UHD.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben ze ons met CD eerst naar een idiote uithoek gebracht waaar behalve Tsjechen en Slowaken weinig anders zit zodat iedereen hoge kosten heeft voor een installatie met meer koppen zodat zij (CanalDigitaal) goedkoper uit zijn met het huren van transponders en dan zijn ze nog te belazerd om voldoende uitzendcapaciteit te huren.

 

Als ik naar andere landen kijk, neem als voorbeeld Roemenië met minstens zes of zeven CanalDigitaal-achtige netten vraag ik me werkelijk af wanneer er eindelijk eens een concurrent op staat die een beter aanbod en liefst op een courantere satelliet gaat uitzenden. Zo niet via Astra op 19,2 Oost dan misschien op Eutelsat 28A zodat iedereen er tegelijkertijd een hele bult Engelstalige zenders mee aangeleverd krijgt. Of als het toch op een meer afgelegen sat is dan maar meteen via iets als AzerSpace, gewoon omdat de transponderhuur dan wellicht zoveel lager is dat ze een behoorlijk veel goedkopere abonnementsvorm kunnen aanbieden. CanalDigitaal verdient het om uit de markt geconcurreerd te worden met hun afzet- en woekerpraktijken.

aangepast door paulvr

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Canaldigitaal, was dat niet de provider die een jaar terug begon met transponders om te zetten

Met als uitleg dat dit bedoeld was om de kwaliteit te verbeteren en om in de toekomst nog meer zenders te kunnen aanbieden.

Tenminste, dat was de uitleg die tot vervelens toe werd verteld als er weer wat wijzigde.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...