Ga naar inhoud


RTLZ en SBS9 mogelijk niet bij CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten


In Totaal TV is te lezen dat RTLZ en SBS9 in het Basispakket willen:

RTL Nederland en SBS Nederland streven ernaar om de voor begin 2015 aangekondigde tv-zenders RTLZ en SBS9 in het basispakket van tv-aanbieders te gaan verspreiden.

SBS Nederland lijkt het verst gevorderd in gesprekken van tv-aanbieders. Bij de presentatie van de nieuwe zender maakte SBS tv-directeur Remko van Westerloo al bekend dat de nieuwe zender met een vrouwelijk profiel bij aanbieders in het basispakket binnen de eerste twintig voorkeuzeposities gaat beginnen. Het Luxemburgse M7 Group bevestigde als eerste aan Totaal TV dat het SBS9 bij haar Nederlandse tv-aanbieders CanalDigitaal en Online.nl vanaf het begin van de zender in het digitale basispakket gaat aanbieden. Andere belangrijke aanbieders als KPN, UPC en Ziggo zeggen dat met alle contentaanbieders – dus ook RTL Nederland en SBS Nederland – voortdurend lopende onderhandelingen zijn om het content op de best mogelijke manier bij de klanten in de huiskamer te brengen. Daaronder vallen ook onderhandelingen over doorgifte van nieuwe zenders.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En jij betaald de factuur?

RTL uiteraard, die willen toch een extra zender aanbieden. Ik kan me niet voorstellen dat CanalDigitaal het, inclusief codeerkosten, goedkoper aanbiedt dan RTL het zelf kan. Tenzij de content toch niet geschikt is voor FTA. Maar gezien het aantal buitenlandse zenders wat vergelijkbare content ongecodeerd over Europa uitstraalt lijkt me dat onwaarschijnlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af, wat de bedoeling is van extra zender(s), mocht het dezelfde situatie zijn als hier.

Hier hoor ik commerciële kijkers wel eens vaker horen dat ze maar weer eens een serie of iets dergelijks herhalen tot vervelens toe, of voor de elvendertigste keer dezelfde film tonen.

Zijn we klaar voor nog meer herhalingen? Of is dit bij jullie niet zo erg?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Misschien nog wel erger...

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

RTL uiteraard, die willen toch een extra zender aanbieden. Ik kan me niet voorstellen dat CanalDigitaal het, inclusief codeerkosten, goedkoper aanbiedt dan RTL het zelf kan. Tenzij de content toch niet geschikt is voor FTA. Maar gezien het aantal buitenlandse zenders wat vergelijkbare content ongecodeerd over Europa uitstraalt lijkt me dat onwaarschijnlijk.

Daar kan op termijn mogelijk een eind aan komen, want de hd versies van commerciële nieuwszenders in onze buurlanden zijn gecodeerd.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Willen ze die bagger zenders in het basis pakket stoppen?

Man man, over twee maanden weer een prijsverhoging dan.

Wordt het niet eens tijd voor een keuze pakket?

Zelf samenstellen van het pakket met zenders welke je wilt hebben.

En daar komen voor mij de zenders van dit topic niet in.

Evenzo de rest van rtl en sbs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Willen ze die bagger zenders in het basis pakket stoppen?

Man man, over twee maanden weer een prijsverhoging dan.

Wordt het niet eens tijd voor een keuze pakket?

Zelf samenstellen van het pakket met zenders welke je wilt hebben.

En daar komen voor mij de zenders van dit topic niet in.

Evenzo de rest van rtl en sbs.

Jij niet blij, anderen wel blij, voor elk wat wils. ;)  Indien je deze zenders niet wil zien, wel er zijn nog andere kanalen genoeg hoor. Beste wensen nog voor een voorspoedig 2015 met veel kijkplezier. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien het een commerciële zender is die voor reklameinkomsten moet zorgen is aannemelijk dat de zender maar 1 harde eis heeft: een zo groot mogelijk bereik, dus overal  in het basispakket. Zelf samenstellen is nutteloos, je zult minimaal de commerciële zenders er bij krijgen, of je betaalt juist meer voor de overige zenders in plaats van minder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem toch aan dat canaal digitaal, digitenne, glasvezel en kabelbedrijven geld vragen voor de doorgifte.

Dat geld moet worden opgebracht door de abonnees.

Dan kun je op je klompen aanvoelen dat het abonnement duurder wordt.

Iedere commerciële zender leeft van de reclame inkomsten.

Meer commerciële zenders, gericht op Nederland, betekent meer reclame uitgave voor de fabrikanten die hun product wil aanprijzen.

Dus de producten die die fabrikanten aanprijzen liggen voor meer geld in de schappen want die willen hun reclame geld terug verdienen.

 

En als het nou een verrijking is in tv land oke maar het is de zoveelste zender die (nog meer) reclames combineert met herhalingen.

Wat worden we als consument hier beter van?

 

Mijn voorkeur blijft zenderpakket keuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem toch aan dat canaal digitaal, digitenne, glasvezel en kabelbedrijven geld vragen voor de doorgifte.

Dat geld moet worden opgebracht door de abonnees.

Dan kun je op je klompen aanvoelen dat het abonnement duurder wordt.

Iedere commerciële zender leeft van de reclame inkomsten.

Meer commerciële zenders, gericht op Nederland, betekent meer reclame uitgave voor de fabrikanten die hun product wil aanprijzen.

Dus de producten die die fabrikanten aanprijzen liggen voor meer geld in de schappen want die willen hun reclame geld terug verdienen.

 

En als het nou een verrijking is in tv land oke maar het is de zoveelste zender die (nog meer) reclames combineert met herhalingen.

Wat worden we als consument hier beter van?

 

Mijn voorkeur blijft zenderpakket keuze.

 

 

En dan denken velen hier dat de NPO duur is.

Sommigen denken echt dat je gratis!! kijkt naar de commerciëlen en zijn niet te overtuigen dat het tegendeel waar is.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...