Ga naar inhoud


Citrix, error met Firefox.


Con
Ga naar oplossing Opgelost door wiz,

Aanbevolen berichten

Beste DP,

 

ook nog eens even gekeken naar die certificaten. Zag ze helemaal niet.

 

Nu blijkt dat ik ook nog libmotiv4 moet installeren en daarna de hiervoor genoemde copieer actie uitgevoerd.

 

En nu staan er een hele reeks certificaten in. Of dit er veel of (te) weinig zijn kan ik moeilijk beoordelen.

 

Ik heb namelijk zelf geen toegang tot een Citrix server.

 

Maar alles lijkt zo in orde.

 

Met vriendelijke groet,

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het is weer tobben met Citrix.

 

Weer die SOCKS 5 error en SSL 29.

 

En ook weer de oude trucs uit de kast gehaald maar geen beweging meer in te krijgen.

Zelfs na een nieuwe installatie (met foutmeldingen) ook geen succes. Linux zat te piepen

over de taalinstellingen.

 

Dus maar weer ff op mijn laptop (W8.1) verder.

 

Iemand nog een gouden en wellicht een definitieve  tip?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in een nieuwe versie van Linux Mint 17.1 Rebecca Citrix geinstalleerd.

 

Versie: icaclient_13.0.0.256735_amd64.deb

 

daarna nog even gekeken of een en ander compleet is:

 

sudo apt-get -F install

 

Voor de zekerheid libmotif4 nog aangebracht

 

En de Mozilla certificaten naar de map gekopieerd. Zie de regel hiervoor.

 

Geen foutmeldingen. Lijkt allemaal goed te werken.

 

Kan het alleen niet proberen. Ik heb zelf geen toegang tot een Citrix site. Dat kan ik pas testen vrijdag.

 

Ik zie geen foutmelding of probleem verschijnen.

 

Groet,

 

 

Bram 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben heel blij dat mensen over mijn schouder kijken. Wat er aan de hand is, is voor mij een groot raadsel.

Van de ene op de andere dag heb ik geen verbinding meer in combinatie met de foutmelding zoals ik had getoond.

 

Ik kreeg er geen spat beweging meer in, zo erg dat ik geprobeerd heb om citrix opnieuw te installeren.

Ook dat lukte niet, nu weer problemen met de language, het zou Engels moeten zijn ipv Nederlands

voor zover ik het heb begrepen, mijn Engles is "very poor"

Stukje foutmelding:

No target eula.txt found under . for nl_NL.UTF-8
Trying English...
No target Npica.ad found under . for nl_NL.UTF-8
Trying English...
No target module.ini found under .. for nl_NL.UTF-8
Trying English...
No target wfclient.ini found under .. for nl_NL.UTF-8
Trying English...
Bla, bla, bla...

Ik heb een alternatief gevonden waarbij werd onderkent dat Citrix nog steeds niet 100% compatible is met Linux

en dus had de schrijver enkele installatiescripts aangepast.

 

Na geïnstalleerd en toch weer de FF cach moeten legen toch weer gelukt om in te loggen.

Na 3 uur van de server afgeknikkerd (heeft niets met de installatie te maken) weer proberen

in te loggen en weer SOCKS5 SSL 29 error. Gek wordt ik ervan, zelfs overwogen om na

ruim een half jaar Linux toch maar weer W8.1 te kopen.

 

Weer de cach geleegd, pc opnieuw opgestart en toen ging het weer. Radeloos. Gelukkig heb

ik nog een back-up laptop met W8.1, ik kan me volstrekt niet permitteren om geen toegang te hebben.

Geen toegang>> geen werk...

 

Deze tip heb ik als laatste gevolgd; http://blog.vinnymac.org/?p=351

 

Oja, ik werk met Kubuntu.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

It is the "obtain tickets from two STAs where available' option in the secure access section of the Web Interface. If it's selected, it doesn't work. Untick it and it does work.

 

Zou je dat willen en kunnen vertalen voor mij? Ook na Google translate begrijp ik dit niet.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou je dat willen en kunnen vertalen voor mij? Ook na Google translate begrijp ik dit niet.

Er staat letterlijk:

 

Het is de "verkrijgen van tickets van twee STA's waar deze beschikbaar zijn" optie, in de veilige toegangs-sectie van de Web interface. Als deze zijn geselecteerd, dan werkt het niet. Verwijder de "vinken" en het werkt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Help me iets verder... wat moet ik waar en welke vinkjes verwijderen? En STA's?

Ik snap hier geen hout van. Mijn Nederlands is redelijk, mijn Engels daarentegen beroerd.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gaat hem niet worden. De ICT is niet behebt met Linux machines.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zeggen ogenblikkelijk dat ze Linux niet ondersteunen maar alleen Windows

en doen vervolgens niets. En, ik wil geen slapen honden wakker maken.

 

Ik ben al veel te blij dat ik veel thuis kan werken.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

die systeembeheerder gaat die vinkjes bij multiple sta niet uitzetten, dan sloop je je redundancy in de ticket authority. Wat je zou kunnen proberen is een versie 12 citrix reciever installeren, als die nog te downloaden is bij citrix.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...