Ga naar inhoud


Nieuwe CPU nodig


Sjattuh

Aanbevolen berichten

Mijn Desktop zijn CPU heeft het leven gegeven en ik wil/moet een nieuwe aanschaffen.

 

Er zit nu een Intel Core I7-2600K 3400MHz in.

 

Ik ben nooit echt blij hiemee geweest ivm het enorme overheaten van de CPU. En ik heb begrepen dat dit een i7 probleem is?

 

Iemand advies over wat aan te schaffen als vervanging? Kan ik met een nieuwere i5 hetzelfde resultaat behalen nu? Of zijn de i7 niet meer zo warm aan het lopen?

 

Mobo is 2,5 a 3 jaar oud. Ik weet niet of in de tussentijd ook wat met de pins weer is veranderd van de CPU's?

 

En ik wil er ook gelijk een SSD in steken. Zit hier nog verschil in? Of zijn ze gewoon allemaal retesnel? :)

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Sowieso  zijn alle SSD's retesnel :)  De samsung 840 familie wordt veel gebruikt en zijn prestatie/prijs verhouding erg gunstig,

 

MIjn 2600K wordt niet warmer dan een graad of 45 onder volle belasting. Kwestie van een goede koeler.  Ik wil ook vervangen en het wordt (uiteraard) weer een i7 en wel de 4790(k) en uiteraard zorgt Intel ervoor dat er een nieuw moederbord bij moet. Het is immers een 1150 pins CPU

 

Prestaties zullen ongeveer 20%-40% hoger liggen dan de 2600 maar het is wel een stuk zuiniger qua energie en dus ook warmte ontwikkeling vanwege het kleinere productie procede

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag mij nu eigenlijk af of de graphics card niet de boosdoener is geweest al die tijd en de CPU nu gewoon op is...

 

ugh... ik moet even goed gaan testen en uitzoeken.

 

CPU wordt 180 graden..... Als ik de PC 3 a 4x uit en aan zet achter elkaar slaat hij al op tilt.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

180 graden bestaat echt niet dit zullen wel Fahrenheid zijn. Omgerekend is dit 82 graden en dat is ook eigenlijk al veel te hoog voor een CPU. Dit kan bijna alleen maar komen door een verkeerd gemonteerde koeler (of met teveel pasta ertussen)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal wel 180 º Fahrenheit zijn en dat is 82,2 ºCelsius.

De processor kan een interne temperatuur  (TJmax) hebben van 98 ºCelsius.

Hij heeft dus wel tegen de maximum temperatuur gewerkt en daardoor verouderd hij sneller.

 

 

Edit:

Niet snel genoeg geweest met typen.

aangepast door Pionewbie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je zeker dat de cpu stuk is? Dat gebeurt bijna nooit. Als SSD heeft de Crucial MX100 de beste prijs / prestatie verhouding.

Als je geen spelletjes speelt heb je geen losse videokaart nodig.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zitten 12 minuten tussen. Dan ben je wel heel traag :)

 

Die crucial is best goed. De 120 GB moet je links laten liggen. Samsung is iets duurder maar zeker de snellere..

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijd voor wat anders lijkt me.   

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Jij dus zeker helemaal niet.....   http://tweakers.net/...oftware-10.html

 

Zeker wel. Maar ik zie nog niemand die in hoera stemming is omdat alle problemen nu opgelost zijn. Daar lijkt het me ook nog te vroeg voor.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het volgende uitgezocht.

 

CPU Intel Core i7 4790K Soket 1150 4.0GHz 8MB Cache

 

MOBO ASUS Z87-PLUS Intel Z87 Soket 1150 DDR3 3000MHz

 

MEM CORSAIR 16GB (2x8GB) Vengeance Pro DDR3 1600 MHz CL9

 

SSD Samsung 256GB 840 PRO SATA 3.0 SSD (Ik wil 2 van 512GB - ze zijn aan het zoeken)

 

Video MSI GTX770 TwinFrozr Gaming OC GDDR5 2GB 256Bit Nvidi GeForce DX11.1

 

Kast Cooler Master HAF 942 Black Edition Full Tower

 

Voeding Cooler Master RS-750 GX 80PLUS 750W

 

Extra Fan voor Kast Cooler Master Jet Flo 120MM (totaal nu 4 grote fans in kast)

 

Extra/Andere CPU Koeler Cooler Master Hyper 212EVO (zit te denken om dit aan te passen aan een waterkoeling als dat beter is?)

 

Opmerkingen? Ik zie bv al redelijk wat discussie over de SSD's van Samsung :)

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...