Ga naar inhoud


telenet CI+ werkend op dreambox8000 ?


spongebob

Aanbevolen berichten


Als dit zo is dan is de '+' functionaliteit nog niet ingeschakeld.. Zodra dit wel gebeurd is het afgelopen met de pret. Ziggo in Nederland gebruikt ook CI+ in de TV's. Grappige is dat deze Irdeto kaarten gewoon nog in de Linux ontvangers werken.. Zolang er nog geen pairing aktief is op de kaart dus geen probleem. Zelfde zien we in Duitsland bij SKY. De V14 kaart werkt ook in de Linux ontvanger terwijl deze alleen zou mogen worden werken in een getrouwde box. Via een optie in OSCam wordt de pairing request gewoon geblocked en de kaart werkt gewoon... Tótdat ie in een originele box gepropt wordt! Dan is ie binnen een kwartier getrouwd en is het over..

Dat is toch niet de bedoeling denk ik , hoe gaan die ci + dan nog werken in de tv s , dat is toch juist de bedoeling van telenet dat de klanten via hun tv zonder decoder kunnen kijken !

Tv met een kaartje noemen ze dat bij telenet ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die V14 werkt nog omdat de provider nog geen ecms uitzend die enkel door gepairde kaarten gedecodeerd kunnen worden.

Dan kun je wel de pairing voorkomen maar reken maar dat als heel het leden bestand de V14 kaart omgeruild heeft gekregen de provider de knop indrukt en is het gebeurt met kijken middels niet gepairde kaarten.

Aangezien in Engeland zelfde codering actief is verwacht ik dat de provider enkel de HD content op slot zet en SD nog gewoon te ontvangen blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn inmiddels E2 boxen met een aanpassing in de image waardoor CI+ gewoon werkt. O.a. voor de Xtrend 7X00 is zo'n image beschikbaar en die is getest met de UPC CI+ module en dat werkt. Nu die 'aanpassing ' voor steeds meer boxen beschikbaar komt zal het wel een keer open source worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die V14 werkt nog omdat de provider nog geen ecms uitzend die enkel door gepairde kaarten gedecodeerd kunnen worden.

Dan kun je wel de pairing voorkomen maar reken maar dat als heel het leden bestand de V14 kaart omgeruild heeft gekregen de provider de knop indrukt en is het gebeurt met kijken middels niet gepairde kaarten.

Aangezien in Engeland zelfde codering actief is verwacht ik dat de provider enkel de HD content op slot zet en SD nog gewoon te ontvangen blijft.

Stel dat het gebeurd? Dan werkt het in de tv ook niet meer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn inmiddels E2 boxen met een aanpassing in de image waardoor CI+ gewoon werkt. O.a. voor de Xtrend 7X00 is zo'n image beschikbaar en die is getest met de UPC CI+ module en dat werkt. Nu die 'aanpassing ' voor steeds meer boxen beschikbaar komt zal het wel een keer open source worden.

En wordt het bang afwachten tot de opvolger van ci+, tenzij deze kunnen worden upgedate, zodat die hobby oplossing teniet wordt gedaan. Volgens mij zal er wel rekening gehouden worden met zoiets, en kan de ontvanger/tv en module misschien wel geupgraded worden en hobby oplossing voorbij. Mensen die een ontvanger/tv hebben, die niet te upgraden valt, zal daarvan de dupe zijn en een nieuw toestel mogen kopen, als ze hun zenders willen verder zien.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...

Met een vu+ duo2 werkt de ci+ modulle

En er meer ruchtbaarheid aan geven, en ga het eens tonen in de liersesteenweg in mechelen, dan is het binnen de kortste keren gedaan!

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als alles op slot is ziet u ook geen bal meer, wat ze doen is het bemoeilijken ervan.

Je verstaat me wel . De tv Vlaanderen of canaldigitaal kijker die gewoon kijkt in binnenland en buitenland naar zijn favorite zenders weet niet beter , en het zijn juist die mensen die telkens de dupe worden van extra beveiligingen .

Ik versta wel voor degene die gewend zijn vrije hardware keuze te gebruiken hier niet te vreden mee zijn en hun abo willen opzeggen.

Maar waar gaat het op termijn dan beter zijn?

Elke provider zal dit beperken zowel op kabel als op sat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer een officiële kaart, getrouwd met een officieel CI module, werkt in een eigen ontvanger is dat voor de provider voldoende.

Alleen de content provider kan dan niet de + features van CI+ gebruiken, maar dat is minder schadelijk.

 

Wanneer je zelf gekozen ontvanger voor fta nog steeds alle voordelen kan benutten en RTL/SBS beperkt worden door het toepassen van de CI+ technologie, maar wel weer te geven zijn, zal dat alleen maar een schot in eigen voet voor die content providers betekenen, namelijk dat je bewuster gaat kijken en die zenders minder zult gaan bekijken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...