Ga naar inhoud


Upgrade VTi7 naar VTi8 mislukt, VTi8 via usb installeren faalt


reho

Aanbevolen berichten

Las net dat er aangeraden wordt niet via wifi te updaten naar 8.0.

Via Lan lukt wel goed.(over het algemeen:)

 

(???bericht bewerkt/geplaatst om 9:29??? Toen sliep ik nog:))

 

Het is altijd handig om de bron te vermelden want aan de toevoeging 'Las er net..' hebben we weinig aan.

 

Overigens kom ik op het VU+ Support Forum nauwelijks problemen tegen omtrent het upgraden via LAN.

Soms gebeurt het dat de ontvanger daarna niet meer meteen wil opstarten maar na de Power schakelaar uit en weer aangezet wordt schijnt de ontvanger weer te booten.

Wacht echter minimaal 30 minuten voordat je de schakelaar gaat gebruiken.

 

Er wordt daar trouwens wel een waarschuwing afgegeven :

 

A.U.B,

gebruik GEEN plugins of skins (converter, renderer) welke niet zijn 

samengesteld (packages without source code) met python 2.7

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik maak gebruik van WiFi, dus geen utp verbinding. WiFi instellen tijdens het installatieproces ging niet goed. Na een nieuwe installatie zonder zaken in te stellen, heb ik geprobeerd WiFi achteraf in te stellen, instellen gaat goed, maar de Vu+ blijft in eeuwigheid rebooten. Resultaat is dus dat het hier niet werkt.

 

Overigens heb ik nog wel 1 (geniaal?) idee. Ik ga straks VTi7 installeren en van de instellingen een backup maken. Die kun je tijdens VTi8 installatie gebruiken. Wie weet werkt dat wel.

 

Zoals je op het VU+ Support Forum kunt lezen was er eergisteren inderdaad een probleem met het updaten via WLAN.

Of dit gerelateerd is aan jouw probleem weet ik niet want het probleem zou gisteren zijn verholpen en er zijn berichten dat update via WLAN succesvol is verlopen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan het helaas nu zelf niet proberen omdat mijn vrouw TV kijkt maar ga dit morgen wel testen.

Ook kan ik niet op het VU+ Support Forum kijken of daar iets over vermeld wordt want het forum is i.v.m. serveronderhoud tot morgenochtend gesloten.

 

Wellicht is het een bug.

 

Nou het is wel degelijk een bug want die wordt ook op het VU+ Support forum gemeld.

Heb zo net geprobeerd om een VU+ WiFi stick op VTI 8.0 te installeren maar daarna zelf met deze stick einde oefening, moest volledig opnieuw installeren.

 

Voorlopig maar weer even terug naar OpenPLi.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik heb kennelijk veel mazzel gehad:

Het donkere ...update... beeld bleef wel erg lang staan, toen heb ik de box maar afgezet en opnieuw gestart.

Alles normaal en in het upgrade menu staat nu 8.0.0.

Nu hoop ik maar dat ik dat mag geloven!

Mijn box hangt per LAN aan een Fritz!Box en dan via glasvezel aan de wereld.

Toch vind ik de Duitse site vandaag behoorlijk stroperig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik geloof dat je er zelf goed aan doet, zoals je zelf ook aan floyd2 z'n adres schreef, precies te zijn in de beantwoording van vragen en beschrijving van nieuwe problemen.

 

De Vraag / melding van topicstarter reho betreft de DUO2

Die WLAN problematiek is Vrijdag middag reeds opgelost door een update m.b.t. het duo2 image

 

De DUO2 heeft een interne WIFI device.

 

De problematiek met jouw SOLO2 en dus een extern WLAN USB sticky, kan ik niet volgen Jürgen... en daarom zou dat een eigen bericht / topic nodig hebben.

What Else Is There

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De problematiek met jouw SOLO2 en dus een extern WLAN USB sticky, kan ik niet volgen Jürgen... en daarom zou dat een eigen bericht / topic nodig hebben.

 

Nou, jij bent slim genoeg om dat wel te kunnen volgen, althans wat de technische issue aangaat want er zijn wel duidelijke problemen bij gebruik van een WLAN stick op de SOLO2.

 

Wel heb je natuurlijk helemaal gelijk dat dit probleem met de SOLO2 hier niet in het DUO2 topic thuis hoort en daarvoor mijn excuses.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

jürgen

men moet zich niet verontschuldigen

maar daar gaat het niet om

 

ook meldingen dat het duitse forum langzaam is heeft hier geen waarde!!!

en actueel

 

Das Forum befindet sich zurzeit aus folgenden Gründen im Wartungsmodus:

Das Forum befindet sich für ein paar Minuten im Wartungsmodus

The Board is closed for maintenance

We will be back in a few minutes

je begrijpt dat meer dan 100.000 man ongeduldig zijn

Tja

What Else Is There

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even voor alle duidelijkheid.

Er komt een forse update voorbij, zowel de kernel als heel veel zaken worden klaargezet om vervangen te worden.

 

Dit vervangen doet hij tijdens de restart, hierdoor duurt het dus vrij lang voordat hij de shutdown/reboot inzet.

Wat je zeker niet moet doen, de de ontvanger uitzetten tijdens deze duur voor de actuele reboot!

Linux gaat namelijk in een soort van POST install tijdens de shutdown en startup.

 

Dat hij de WIFI driver niet oppakt, zou kunnen liggen aan het feit dat hij door de ontvanger in gebruik is.

Als men dus niet een forced shutdown van deze driver doet, zal de driver dus op de build van de oude kernel blijven hangen.

Wel raar dat de update dan niet tijdens de POST is gedaan, wat dus inderdaad lijkt op een bug.

 

Ook weer opvallend is dan ook, dat een fresh install dezelfde problemen geeft ... het steeds rebooten lijkt op een crash van een driver.

 

Hier is de DUO netjes, zonder problemen tot nu toe, overgegaan naar versie 8.

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

kolder berichten plaatsen kan ik ook

Vautje van mij,ik had het stukje Duo2 gemist.(waarvan ik ook niet wist dat ie interne wifi heeft)

 

Helemaal kolder was het niet omdat ik de Solo2 met externe wifistick bedoelde.

(en de bron was overigens het duitse VU+ forum)

VU+ Solo2-VTI 15.02 / wavefrontier 13/19.2/23.5/28.5 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Vraag / melding van topicstarter reho betreft de DUO2

Die WLAN problematiek is Vrijdag middag reeds opgelost door een update m.b.t. het duo2 image

 

Dat ontdek ik nu net ook. Mijn bericht ging over het VTi8 image voor de Vu+ Duo2 van 5.50u. Ondertussen heb ik de build van 13.55u gedownload en ga deze straks proberen. Uiteraard hoop ik in deze dat resultaten uit het verleden geen garantie zijn voor de toekomst :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen werkt VTi8! Helaas moest ik de installatie wel 2x uitvoeren, maar dat is maar een detail. Ik had een typo gemaakt in de wireless passphrase en deze even herstellen in de netwerk wizard (al dan niet handmatig) werkte niet, de wijziging werd niet opgeslagen.

 

Maar goed, detail... Nu nog even een backup op mijn USB stick zetten en dan updaten maar (fingers crossed).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vooraf wel een backup gemaakt, en laten updaten, dat ging goed, alles werkt blijkbaar, echter er komt nu geen sound meer uit de stereo uitgangen.

 

SoloSE,

Vandaag al een update gehad, de stereo cinch uitgangen doen het weer, had het gisteren gemeld op het VU+VTI forum, snelle jongens daar.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De gisteren al door Tonskidutch aangekondigde update is wel een hele grote update, volgens mij is 8.0 volledig vervangen want het betreft voor de SOLO2 159 vervangende pakketten.

 

Dus wel raadzaam om deze update te installeren.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Vuus, Vu+ gebruikers

:grin:

ja het is een compleet nieuw image vandaar de versie nummer wijziging

met niet enkel wat kosmetische wijzigingen maar ook belangrijke KERNEL aanpassing en enigma2 aanpassingen


CHANGELOG
- driver: 26.11.2014 (Solo SE, Zero)
- driver: 29.10.2014 (Duo²)
- driver: 21.10.2014 (Duo, Solo, Uno, Ultimo, Solo²)
- kernel 3.13.5 (Solo², Duo², Solo SE, Zero)
- kernel 3.9.6 (Duo, Solo, Uno, Ultimo)
- support for IPtables readded
- Enigma2 (2014-11-21)
- AtileHD skin
- update plugin GraphMultiEPG (add new functions)
- remove HbbTV from image (Duo, Uno)

Based on Vu+ OpenEmbedded Repository 2.1
--> changes from Vu+ : http://code.vuplus.com

De Update voor VTI 8.0 gisteren was niet zo groot (klik de link voor de aankondiging)

De Upgrade van 7 ~ > 8 natuurlijk wel

 

ciao ciao

What Else Is There

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...