Ga naar inhoud


Harman Kardon Subwoofer HKTS-210 weerstand


Gait33
Ga naar oplossing Opgelost door Steve,

Aanbevolen berichten

Op 30-10-2018 om 22:08 zei Diechel:

 

Weerstand 23 en C30 lijken prima en denk persoonlijk niet dat je die hoeft te vervangen. Er is denk ik een revisie geweest waarin ze R23 van 51Ohm naar 100 Ohm vervangen hebben. Het lijkt erop dat jij 100 Ohm hebt.

 

Je externe printplaat ziet er inderdaad gebakken uit voor zover ik weet is dat de stuurprint voor de voeding. Na inzoomen lijkt hij zelfs gecorrodeerde pinnen te hebben.

 

C5 kan je prima meten met een multimeter die condensatoren kan meten.

D4 kun je nameten met bijna elke multimeter.

 

Knippert jouw led op de bovenkant of doet hij echt helemaal niks meer?

 

Beste @Diechel bedankt voor je reactie!

Vanavond heb ik de IC vervangen, en heb nu goed en slecht nieuws...

Vóór het vervangen van de IC deed de witte LED helemaal niks. De subwoofer schakelde gewoon totaal niet in leek het. Na het vervangen van de IC schakelt de subwoofer weer goed in (LED brandt solid). Ook via de ‘draadloze’ verbinding schakelt de subwoofer nu weer automatisch in. 

Echter komt er (totaal) geen geluid uit de speaker, ik heb het via de ‘draadloze’ verbinding en ook bekabeld geprobeerd. Uitlokken van het ‘brommen’ door de vinger op de andere zijde van de audio bekabeling te houden, geeft ook geen gehoor.

 

Ik zie voor de rest totaal geen schade aan de printplaat. Wat zou de volgende stap kunnen zijn?

 

Mvg Koen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 11-11-2018 om 12:06 zei EdNijkerk:

heb de T23 c30 en de c5 vervangen, box deed het weer echter rook uit box weerstand heet. wat kan dir dan veroorzaken om het probleem van doorbranden op te lossen weet iemand een monteur in het midden van het land of elders?

 

Is dit in de bijlage een mogelijk alternatief?

 

dus oude besturing loskoppelen en deze er op zetten

21B486CA-A6AC-4DCB-B6CA-6084DC02DC67.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hi,

Ook mijn subwoofer geeft niet meer de + en - 7 Volt. Ik meet 3,5 en -4. De 230volt is wel netjes aanwezig. De schottky diodes doorgemeten en zijn nog goed. Ook de c5 en c2 vervangen.

Heeft iemand nog een suggestie wat het probleem zou kunnen zijn?

 

Ik las dat iemand anders ook soortgelijk probleem heeft gehad, helaas was me niet duidelijk of t probleem was opgelost en wat dit is geweest.

 

ik heb overigens een hkts 220sub/230

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ook ik heb het probleem van de knipperende witte led op mijn hkts210. Op het eerste gezicht zie ik geen kapotte of doorgebrande componenten. Op C2 meet ik tussen de 6 en 6.6 volt. dit schommelt hier continu tussen. Is dit bij jullie constant 7 volt? En Wat hoor ik te meten op CN4? Hier meet ik niks namelijk. Wat zou VH+ moeten zijn?
image.png.ad69d54574c3edd66e9e5f7ec0f5b32b.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Goedemiddag 

ben nieuwe op dit forum dus hopelijk in het goede draadje

Heb een Harman Kardon Subwoofer  HKTS 210/sub230 

probleem is als volgend bij aanzetten reageert de sub soms goed en gaat gelijk aan, meestal gaat de witte led branden en na verloop van tijd word de sub actief en blijft het ook goed doen

als ik het wil versnellen schakel ik handmatig de sub uit en daarna weer aan en doet hij het gelijk weer en blijft het doen tot dat die weer word uitgeschakeld.

Wie kan en wil mij hier bij helpen om dit probleem te verhelpen ben woonachtig in Zevenaar (Gld)

Mvg Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31-12-2018 om 07:51 zei Frankuitbreda:

Ook ik heb het probleem van de knipperende witte led op mijn hkts210. Op het eerste gezicht zie ik geen kapotte of doorgebrande componenten. Op C2 meet ik tussen de 6 en 6.6 volt. dit schommelt hier continu tussen. Is dit bij jullie constant 7 volt? En Wat hoor ik te meten op CN4? Hier meet ik niks namelijk. Wat zou VH+ moeten zijn?
image.png.ad69d54574c3edd66e9e5f7ec0f5b32b.png

Inmiddels ook er achter wat bij met het probleem was. Diode d4 was overleden. Deze vervangen en nu gaat de subwoofer weer aan. Alleen hier blijft het helaas bij. Iemand nog advies wat ik door kan meten of wat hij of zij meet op cn4. Hier meet ik nog altijd niks

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Goedemorgen

Heb iemand gevonden die mijn probleem in de post van 10 jan heeft verholpen met het advies van Steve deze boven genoemde componenten zijn vervangen. Subwoofer werkt weer nu blijft alleen de witte led branden ook als de reciever  langdurig is uitgeschakeld.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 31-12-2018 om 07:51 zei Frankuitbreda:

Ook ik heb het probleem van de knipperende witte led op mijn hkts210. Op het eerste gezicht zie ik geen kapotte of doorgebrande componenten. Op C2 meet ik tussen de 6 en 6.6 volt. dit schommelt hier continu tussen. Is dit bij jullie constant 7 volt? En Wat hoor ik te meten op CN4? Hier meet ik niks namelijk. Wat zou VH+ moeten zijn?
image.png.ad69d54574c3edd66e9e5f7ec0f5b32b.png

 

Op 14-1-2019 om 09:26 zei Steve:

voor een zekere reparate vervang dan:

D4 (MBR1200)

C5  C6  C8  C26  C31 en R23(51 Ohm) en C30 (1000 Pf)

Hallo Frank,Steve

heeft iemand het schema van de HKTS200 voor mij deze is namelijk anders dan de 210 en wat moet de spanning+VH1 zijn op CN4 bij mij varieert deze tussen 15 en 32 en de stuur oscilator piept maar deze is dus anders dan die in de schema´s van de 210

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Hallo

Ik heb subwoofer HKTS 220  

Zo ineens deed hij niet meer 

Stond gewoon aan normaal je het brommen maar nu niet meer 

Led wit lampje blijft niet aan 

Af en toe flikker te op meer 

Is mij raadsel wat het probleem zou kunnen 

Ik hoor graag van jullie 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...