Ga naar inhoud


Harman Kardon Subwoofer HKTS-210 weerstand


Gait33
Ga naar oplossing Opgelost door Steve,

Aanbevolen berichten


  • 1 maand later...

Hier helaas ook een defecte voeding van mijn HKTS-210 (gehad).

 

Mijn symptoom was een knipperende led en een subwoofer die niet meer aan ging

Na alles geprobeerd te hebben wat hier in het forum staat zonder succes heb ik het eindelijk gevonden.

 

Diode 'D4' in het standby circuit was defect. Deze tijdelijk vervangen voor een standaard diode 1N007. Nu nog zoeken naar een MBR1200 Shottky diode of volstaat een 1N007.

 

Hij werkt weer als een zonnetje. Hopelijk kan iemand hier nog wat mee !

aangepast door Diechel
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal vast wel werken, maar is niet optimaal. Een 1N4007 is ontworpen voor 50 a 60 Hz.

 

Een 'moderne'/schakelende voeding zet dit om naar een hogere frequentie >> 20 Khz., zodat de transformator en condensator kleiner kan zijn.

Wat jij daar hebt is zo'n schakelende voeding. Daarvoor zijn er "snellere" diodes....

 

zie https://en.wikipedia.org/wiki/Schottky_diode 

 "It has a low forward voltage drop and a very fast switching action."

aangepast door iemand

gr. Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo allemaal,

ik heb ook hetzelfde probleem met mijn harman kardon subwoofer en de r23 weerstandje. 

 

Ik ben niet zo handig om dit te kunnen repareren, en laten doen kost 90 euro.vind ik wat duur. 

 

Zou iemand dit voor mij kunnen repareren? Uiteraard tegen betaling, maar geen 90 € ;) moet goedkoper kunnen hoop ik.

 

Bedankt alvast

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Bij een vriend van mij ook de voeding defect, exact hetzelfde type nummer. Bij hem was C5 defect en R23 opgebrand inclusief de printbaan pads.

 

Nu was de oude weerstand waarde 51Ohm, 1W. Mijn (nieuwere) model had een 100 Ohm/1W dus ik heb deze ook voor hem gemonteerd incl C5 en C30. Subwoofer doet het wel maar ik vind dat de weerstand erg warm wordt en zelfs een beetje rookt aan het begin. Klopt het dat een 100 Ohm weerstand theoretisch minder warm wordt dan 51 ohm? Mij lijkt dat er minder stroom loopt en zodoende minder vermogen dissipatie, correct me if i'm wrong. Bij nog iemand in dit topic was een 100 Ohm weerstand waargenomen.

 

Wat denken jullie dat de beste oplossing is?

 

Dit is de weerstand die ik had aangeschaft:

MFR1145 Metaalfilmweerstand 100Ω Axiaal bedraad 1W

 

 

Het kan trouwens ook de krimpkous zijn die iets rookt dit heb ik gebruikt om de weerstand wat verder van de print te monteren ivm warmte.

 

IMG_20180913_200824.jpg

 

aangepast door Diechel
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Beste Kenners,

 

Fijn om herkenning te zien in dit topic. Ik heb ook een HKTS 220sub/230 die helaas na een simpele woonkamer herinrichting geen teken van leven meer geeft.
Nadat ik de subwoofer voorzichtig uit elkaar gehaald heb, heb ik na lang zoeken geconstateerd dat er maar op één specifieke locatie duidelijk visueel mankementen zichtbaar zijn (zie foto: SG3525AP).
Dit lijkt voor mij op een specifieker probleem en om deze rede vraag ik me af wat er vóór deze component fout gegaan (lees: ‘doorgebrand’) zou moeten zijn om dit als resultaat te geven.
Kortom, wellicht heeft iemand na het zien van mijn foto een aanvulling met betrekking tot welke componenten ik extra moet controleren tijdens het verwisselen van deze IC? 
Voor de zekerheid staan de vaker genoteerde ‘simpelen’ R & C’s (R23, C5, etc.) al op de planning.

Mvg, Koen - Mechatronic Engineer die achteraf gezien tijdens de studie meer elektrotechnische vakken had kunnen gebruiken...

EEDEF52F-95EA-4D4B-9148-F900FB818AD6.jpeg

0D3B6D39-2197-4F89-B8D0-175DAAB7DBC7.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei KoenH:

Kortom, wellicht heeft iemand na het zien van mijn foto een aanvulling met betrekking tot welke componenten ik extra moet controleren tijdens het verwisselen van deze IC? 

Voor de zekerheid staan de vaker genoteerde ‘simpelen’ R & C’s (R23, C5, etc.) al op de planning.

 

Weerstand 23 en C30 lijken prima en denk persoonlijk niet dat je die hoeft te vervangen. Er is denk ik een revisie geweest waarin ze R23 van 51Ohm naar 100 Ohm vervangen hebben. Het lijkt erop dat jij 100 Ohm hebt.

 

Je externe printplaat ziet er inderdaad gebakken uit voor zover ik weet is dat de stuurprint voor de voeding. Na inzoomen lijkt hij zelfs gecorrodeerde pinnen te hebben.

 

C5 kan je prima meten met een multimeter die condensatoren kan meten.

D4 kun je nameten met bijna elke multimeter.

 

Knippert jouw led op de bovenkant of doet hij echt helemaal niks meer?

 

 

 

Over mijn vorige vraag:

Heb de 100 Ohm / 1W vervangen door 56 Ohm / 3W en werkt weer prima. Helaas zoals gebruikelijk wordt de weerstand nog steeds erg warm.

 

 

IMG_20181027_101202.jpg

aangepast door Diechel
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...