Ga naar inhoud


Harman Kardon Subwoofer HKTS-210 weerstand


Gait33
Ga naar oplossing Opgelost door Steve,

Aanbevolen berichten

Hallo

Mijn subwoofer HKST heeft helaas de geest gegeven.

Door flink te Googelen kwam ik op dit forum terecht.

Bij mij is R 23 doorgebrand en C5 bleek na doormeten eveneens defect.

Ik heb de instructies van Steve opgevolgd en alle genoemde onderdelen vervangen.

Helaas kwam er nog steeds geen geluid uit de speaker.

Het ledje brandt bij mij wel.

Op punt CN4 meet ik geen spanning terwijl daar volgens mij toch een zekere spanning op moet staan.

In het circuit van punt CN4 zit een Schottky diode type ER1602CT.

Deze heb ik doorgemeten maar ik meet naar weerskanten geen spanning (het is a.h.w. een dubbele diode met de 

kathode in het midden).

Ik heb een nieuwe vervangende Schottky diode besteld (MUR1620CT)

Zodra ik die binnen heb ga ik hem monteren en hoop ik dat mijn SW weer werkt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mijn  HKST-210 doet het (mede dankzij de tips van Steve) weer.

Na het vervangen van R23 en C5 werkte mijn subwoofer echter nog steeds niet.

Het feit dat er bij mij geen spanning op CN4 aanwezig was bleek dus aan de Schottky diode ER 1602CT te liggen.

Ik heb een vervangende diode in Duitsland besteld (€ 1,80) en na montage had ik 15V op CN4.

Daarna de boel aangesloten op mijn versterker en ja hoor. Als een zonnetje. Ben weer blij met m’n woofertje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Hoi, 

 

Met verbazing de nodige tips gelezen en hierop heb ik ook mijn HK geopend. Met een verfbrander op 170 graden voorzichtig de versterker er uit weten te halen, dat ging goed!

 

Oeps, dat is wel even schrikken, zie 2 hoopjes verbrand plastic, lijkt eerder op keramisch, hoe haal je dit weg zonder daaronder de tekst te vernielen? Met een loep gekeken, maar kom er helaas niet achter welk onderdeel je nu moet vervangen. De C4 heb ik wel kunnen vinden, hoop dat een van jullie mij op weg kunnen helpen om de sub weer te laten werken. 

IMG_20191113_145504.jpg

IMG_20191113_142028.jpg

IMG_20191113_142019.jpg

IMG_20191113_145438.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wees gerust, die zwarte hoopjes was ooit lijm, gewoon weg bikken.

 

Zie de lijm in betere tijde op de foto, lijm op leeftijd heeft nog een probleem, het gaat geleiden, daarom alle restanten echt verwijderen ook op de andere plekken waar men ooit een klodder heeft laten landen.

 

 

harman-kardon-hkts210sub-230-reparatie.j

aangepast door henkvd1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

Goedemiddag allemaal,

 

Ik ben Peter en ik ben nieuw op dit forum. Via Google kwam ik hier terecht.

Het is even geleden dat er in dit topic is gereageerd, maar ik hoop dat iemand me kan helpen met het mijn probleem. Ik heb hier een subwoofer type HKTS 210SUB/230 met een knipperend wit led en totaal geen geluid uit de subwoofer.

Ik ben zelf woonachtig in Zeeland. Alvast bedankt! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 7/25/2020 at 4:27 PM, Peter1973 said:

Goedemiddag allemaal,

 

Ik ben Peter en ik ben nieuw op dit forum. Via Google kwam ik hier terecht.

Het is even geleden dat er in dit topic is gereageerd, maar ik hoop dat iemand me kan helpen met het mijn probleem. Ik heb hier een subwoofer type HKTS 210SUB/230 met een knipperend wit led en totaal geen geluid uit de subwoofer.

Ik ben zelf woonachtig in Zeeland. Alvast bedankt! 

Uit elkaar halen en kijken of je visueel een probleem ziet. Vaak de condensatoren die bol gaan staan of lijm die is gaan geleiden.

 

Ben nu zelf met m'n HKTS7 aan het stoeien, deed het vorige week nog, maar nu geen geluid. 1 van de condensatoren staat bol. Nu nieuwe besteld om te kijken of dat het probleem oplost. Ik pak ook meteen andere bekende problemen aan als ik toch bezig ben.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 15-7-2019 om 18:28, Havanho zei:

Hallo

Mijn subwoofer HKST heeft helaas de geest gegeven.

Door flink te Googelen kwam ik op dit forum terecht.

Bij mij is R 23 doorgebrand en C5 bleek na doormeten eveneens defect.

Ik heb de instructies van Steve opgevolgd en alle genoemde onderdelen vervangen.

Helaas kwam er nog steeds geen geluid uit de speaker.

Het ledje brandt bij mij wel.

Op punt CN4 meet ik geen spanning terwijl daar volgens mij toch een zekere spanning op moet staan.

In het circuit van punt CN4 zit een Schottky diode type ER1602CT.

Deze heb ik doorgemeten maar ik meet naar weerskanten geen spanning (het is a.h.w. een dubbele diode met de 

kathode in het midden).

Ik heb een nieuwe vervangende Schottky diode besteld (MUR1620CT)

Zodra ik die binnen heb ga ik hem monteren en hoop ik dat mijn SW weer werkt.

 

hallo , ik heb het zelfde probleem c30 r23 c8 c31 c26 c5 c27 c6  d4 vervangen. nu gaat enkel het wilt led lampje aan maar daar blijft het ook bij .

nu zie ik hier dat je de ER1602CT hebt vervangen en dat die het bij jou weer doet waar zit die welk nummer ? alvast super bedankt 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-9-2020 om 18:56, richardruijschop zei:

hallo , ik heb het zelfde probleem c30 r23 c8 c31 c26 c5 c27 c6  d4 vervangen. nu gaat enkel het wilt led lampje aan maar daar blijft het ook bij .

nu zie ik hier dat je de ER1602CT hebt vervangen en dat die het bij jou weer doet waar zit die welk nummer ? alvast super bedankt 

 

De ER1602CT is positie D8.  vervanger kan zijn STPS60170CT.

 

succes

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hallo lieve mensen,

Zelf ben ik in het bezit van een Harman/Kardon HKTS210SUB/230 en helaas werkt hij na jaren niet meer. 
zelf ben ik niet technisch genoeg onderlegd hem te kunnen maken met de goede oplossingen die hierboven zijn genoemd. Ik woon in Vlaardingen en mijn vraag is of iemand hem zou kunnen maken? 
 

Bij het aanzetten geeft hij kort wit ligt en daarna gaat de LED verzwakt aan. Als ik mijn oor tegen de ach er kant houdt hoor ik een hele hoge frequentie, maar zelf speelt de Sub geen toon meer af.

 

Ik hoor graag van iemand, bij voorbaat dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Goede middag,

 

ook bij mij heeft de Harman/Kardon HKTS210SUB/230 de geest gegeven. Het ledje gaat helemaal niet meer aan. Nu staan er veel goede tips in deze thread maar ik heb geen ervaring met het repareren van fijne elektronica. 

 

Is er wellicht iemand in de buurt van Eindhoven, Nijmegen of Den Bosch die hem kan repareren?

 

Ik hoor het graag. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, Taxfree zei:

Goede middag,

 

ook bij mij heeft de Harman/Kardon HKTS210SUB/230 de geest gegeven. Het ledje gaat helemaal niet meer aan. Nu staan er veel goede tips in deze thread maar ik heb geen ervaring met het repareren van fijne elektronica. 

 

Is er wellicht iemand in de buurt van Eindhoven, Nijmegen of Den Bosch die hem kan repareren?

 

Ik hoor het graag. 

In Arnhem. Bij @Steve

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Goedendag, wat een fijn topic! 

Heerlijk om te zien dat mensen nog dingen repareren ipv weggooien. 

 

Waar ik tegen aan loop, mijn D4 is stuk maar ik kan de mbr1200 nergens te koop vinden behalve bij Ali... 

Aangezien ik liever niet weken wacht, weet iemand misschien een alternatief componentje wat ik kan plaatsen wat wel makkelijk te verkrijgen is? 

 

Heeft iemand daarnaast toevallig een lijstje met de typenummers van de componenten die aangeraden worden te vervangen? Ik kom er met de tekening zelf niet uit, kan een beetje solderen maar daar is alles wel mee gezegd. 

 

Alvast bedankt! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...