Ga naar inhoud


Harman Kardon Subwoofer HKTS-210 weerstand


Gait33
Ga naar oplossing Opgelost door Steve,

Aanbevolen berichten

Dag Allemaal

ook ik ben bezig met een HKTS210sub/230. De op het zicht beschadigde onderdelen (U1, R23 en C 30) heb ik vervangen. Al lezende door de verschillende bijdragen heb nog enkel kapotte onderdelen (C5,C6,C26) vervangen. Nu meet ik op de punten 6-10 van T1 305V, maar op alle andere punten 0V. Lijkt dus dat T1 (EH Ltd; NT1759NL) kapot is, maar ik kan deze of een vervangende(TY 1422; FO1605971) vinden. Weet iemand waar ik deze kan kopen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Hallo!

 

Hoop dat het nog zin heeft om te reageren op een topic uit 2014 waar het laatste bericht uit maart komt.. maar je weet het nooit!

 

Ik heb een semi-zelfde probleem:  Had eerst het voeding probleem, maar door vervangen R23 en C30 is dit verholpen.

Witte led blijft nu wel continu branden, echter nog steeds geen geluid uit de sub.

 

- LFE uit versterker naar LFE in sub geeft geen geluid. Als ik op de pin van de tulp tik dan hoor ik geluid uit de sub

- LFE uit versterker naar rood (of wit) van sub geeft geen geluid.  Als ik op de pin van de tulp tik hoor ik geluid uit de sub

- Jack naar 2x tulp uit een andere bron naar de rood/wit van de sub geeft geen geluid.  Als ik op de jack tik hoor ik geluid uit de sub.

 

Ik heb de 3 diodes D2 D3 en D4 na gemeten (wel terwijl ze nog in de printplaat zaten, maakt dat uit?) en vond hier 2x een waarde van 200 en 1x een waarde van 400 ' de goeie kant op' .   Tegen de richting in op alledrie OL.

 

Wat zou ik nog meer kunnen doormeten/testen of direct vervangen?   Vind het zo raar dat ik door tikken wel geluid uit de sub krijg maar niet via een audiobron..

 

Groet,

 

Sander

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
14 uren geleden, Bootsjongen zei:

- LFE uit versterker naar LFE in sub geeft geen geluid. Als ik op de pin van de tulp tik dan hoor ik geluid uit de sub

Ik krijg de indruk dat er geen sub signaal uit je bron komt.

Staat de configuratie van je audio installatie wel goed en stem je af op een station wat een subkanaal uit ondersteunt?

 

Vaak bepaalt de keuze van je luidsprekers of er geluid lfe uit je uitgang van je audio versterker komt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties!

 

In het kader van ook begrijpen wat je doet (en de componentenwinkels zijn toch dicht..)

 

@bobje

Die flyback trafo (ik neem aan die hieronder) die zorgt er voor dat het inkomende signaal naar een andere frequentie en een hoger voltage wordt omgezet, en bij het niet functioneren van deze zal  de sub geen geluid geven?  Is deze te testen terwijl deze nog in het circuit ziet (feitelijk zoals een normale trafo?).

 

 

o image.png.0f603c0f095580e05dca04e6a0906490.png

 

@ceesv

 

Heb ik ook aan gedacht, maar ik heb 2 verschillende bronnen gebruikt (de LFE van mijn versterker) en de aux out (jack>rood/wit) van een andere radio.. bij die laatste zou er toch minstens iets van geluid uit moeten komen?  Is het mogelijk de LFE-uit te meten op mijn reciever?

 

Ik heb alle mogelijke instellingen op de BDS275 geprobeert, en zowel tv (via sp/dif) als cd geeft geen geluid uit de sub.   Moet even rondkijken of ik een andere versterker kan vinden waar ik de sub op kan testen.

 

Bedankt voor de antwoorden so-far!

aangepast door Bootsjongen
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Op 1-9-2023 om 21:27, Bootsjongen zei:

Als ik op de pin van de tulp tik dan hoor ik geluid uit de sub

Dit lijkt aan te geven dat de sub werkt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...