Ga naar inhoud


Harman Kardon Subwoofer HKTS-210 weerstand


Gait33
Ga naar oplossing Opgelost door Steve,

Aanbevolen berichten

Beste allen,

 

Ook hier een HKTS210SUB van HK. Witte led brand heel even en dooft dan. Op de print zie ik de contact punten van de weerstand R23 donker. Ook de cap van codensator c5 (220uF16v) stond redelijk bol.

 

Zijn er nog meer componenten die handig zijn om mee te vervangen?

 

alvast dank! 

5E297C8E-4ECF-4A13-BF20-B77E0FE0C04D.jpeg

aangepast door Dub93
Foto toegevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Geweldig, bedankt allemaal. Nadat mijn subwoofer dezelfde problemen had als hier boven allemaal beschreven, heb ik mijn scrap bak erbij gepakt en nagenoeg alle onderdelen, condensatoren en weerstanden en diodes(kost geen drol als je nieuw koopt maar als je dan toch bezig bent) gelukkig had ik alles, nameten of de onderdelen goed waren en ik heb weer die mooie diepe HK bas!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ik heb een HKTS 220SUB/230, deze werkt nog alleen 'rommelt' af en toe heel vervelend als die niet aangestuurd wordt. Dus wanneer er weinig bass is of als de sub nog actief is na gebruik en voor naar standby gaan kan die gaan 'rommellen'. Het lijkt een soort storingsbrom/gepruttel.

Op het moment dat die aangestuurd wordt doet die het verder goed, de aansturing gebeurd draadloos.

 

Is er een idee waardoor dit veroorzaakt wordt? Waarschijnlijk hoor ik iets van de voedingsprint o.i.d.?

Ik zie zelf nog niets aan de componenten maar misschien kijk ik niet goed of niet naar de goede onderdelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En de lijm waarmee de componenten vast zitten?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, robcyprus zei:

elco's

Ik heb ze deze ochtend allemaal nog is 1 voor 1 visueel gecontroleerd. Nog niet doorgemeten, het zijn er flink wat om los te solderen en door te meten. En ik twijfel of het de voedingsprint is of juist de print die de signaal verwerking doet. Ik weet dus nog niet waar dan te beginnen

37 minuten geleden, ceesv zei:

En de lijm waarmee de componenten vast zitten?

 

Op verschillende plekken meet ik nu ook in/door de lijm, dit lijkt (nog) niet te geleiden. Het valt ook niet mee de lijm uit voorzorg maar weg te halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Die lijm moet je ALTIJD verwijderen ,dit is een ingebouwde bug! dit kun je niet meten ,verwijderen gaat het makkelijkst met philips contact cleaner 390.CCS

Dan ben je ook van dat geknetter af.

Wat rotte solderingen betreft ,dit kun je lang niet altijd zien,voornamelijk zijn het die  van de onderdelen die warm worden.

aangepast door columbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 2 maanden later...

Recent een Harman Kardon setje met een HKTS210SUB/230 gekocht. De receiver was stuk, maar na het vervangen van de TNY180PN doet die het weer, maar nu de sub nog. Daar is IC U1 van de voeding ontploft. Dat lijkt een ICE3B0365J te zijn, maar die is (anders dan via Ali) niet leverbaar. Zou het vervangen van die chip genoeg zijn en zijn er alternatieven die beter leverbaar zijn?

 

IMG_20220115_194728.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Goedendag,

 

Na de gok genomen te hebben om een defecte HKTS 210/sub 230 te hebben gekocht heb ik de sub opengemaakt een de voeding/versterker verwijderd. Volgens opgave zou deze spontaan er mee zijn gestopt en de vorige eigenaar had geen idee wat er aan de hand kon zijn. Ik had voor aanschaf het type nummer al even gegoogeld en kwam op dit forum terecht. Als het "het" bekende voedingsprobleem zou zijn, leek me het wel te fiksen. Na opengemaakt te hebben kwam ik onderstaande tegen 

image.png.0841e0ae6991e7a044bde7c038dceb89.png image.png.bc0646ff22f684d664a583bd29cee8ba.png

Hier is blijkbaar wel wat meer aan de hand dan R23/C30. Na gereinigd te hebben was duidelijk zichtbaar dat hier iemand al mee bezig is geweest. R23 is al vervangen voor 56 Ohm zo ook C 5 en C26. De sporen hiervan zijn duidelijk zichtbaar. C28 is duidelijk opengebarsten met de nodige sporen en gevolgen.

image.png.14c52842c4f263827f7afedfbe8a1070.png

 

Daarnaast is men bij D8 ook bezig geweest.

image.png.cbccbfd532bdec51a5ae454a6b77e577.png

 

Ik vraag me af of het nog zinvol is om hier aan te beginnen en of de versterker niet het loodje heeft gelegd. Als ik kan vaststellen dat de versterker niet overleden is kan ik via Ebay een nieuwe voeding bestellen en inzetten. Dat is het mij wel waard. 

image.png.2a6d104b26615af07061cde6e601da5a.png

 

Enige suggesties inzake mogelijk reparatie, maar nog belangrijker inzake de overleving van de versterker.? 

 

Alvast bedankt 

 

Chris

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...