Ga naar inhoud


vu duo en tnt ontvanger aan zelfde lnb, maar wel 1 tegelijk gebruiken,hoe?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

op een bestaande installatie, met een schotel en duo lnb gaan er 2 kabels naar een vu duo.

die persoon wilt een tnt ontvanger gebruiken, en vroeg mij af, hoe hij dit best oplost?

Kan dit zonder veel signaal verlies, dat bvb de kabel naar tuner A een schakelswitch zit, die het signaal oftewel naar de vu duo brengt oftewel naar de tnt ontvanger? Liefst automatisch.

het is wel, dat maar één apparaat gebruikt wordt, oftewel de vu duo of de tnt ontvanger.

Maar is er geen probleem als de vu duo enkel op standby staat, of gaat die dan telkens volledig moeten worden uitgeschakeld?

Wegens de telkenmale wijzigingen, om TNT kaarten non actief te zetten op softcam's,wil hij niet om de haverklap gaan prutsen, en verkiest daarom deze oplossing.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


dan zou ik deze nemen 4 uitgangen 

als hij op astra 1 en astra 3 zit

post-41606-0-65286400-1419015413.jpg

 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

deze is voor de 2 astra's 19.2 & 23.5

 

post-41606-0-98276000-1419067792.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

die persoon wilt een tnt ontvanger gebruiken, en vroeg mij af, hoe hij dit best oplost?

vraagt U dat nu voor een ander persoon OF vraagt U voor uzelf?

 

 

Hi,

op een bestaande installatie, met een schotel en duo lnb gaan er 2 kabels naar een vu duo.

 

Kan dit zonder veel signaal verlies, dat bvb de kabel naar tuner A een schakelswitch zit, die het signaal oftewel naar de vu duo brengt oftewel naar de tnt ontvanger? Liefst automatisch.

 

De Duo kan niet doorlussen. (er is geen loopthrough uitgang voor coax)

Gebruik je eventueel een switch dan moet altijd eerst de ene receiver met actieve tuners uitgeschakeld worden, automatisch gaat dit nooit lukken.

 

 

Hi,

Maar is er geen probleem als de vu duo enkel op standby staat, of gaat die dan telkens volledig moeten worden uitgeschakeld?

Wegens de telkenmale wijzigingen, om TNT kaarten non actief te zetten op softcam's,wil hij niet om de haverklap gaan prutsen, en verkiest daarom deze oplossing.

 Om de haverklap prutsen is inderdaad de juiste beschrijving van doorlussen!

aangepast door Tonskidutch

Carolina Carol Bela

Rosalia De Souza

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik je eventueel een switch dan moet altijd eerst de ene receiver met actieve tuners uitgeschakeld worden, automatisch gaat dit nooit lukken.

 

Een sat priority switch doet dat juist wel automatisch, al naar gelang welke ontvanger antennespanning levert.

 

Of bedoel je iets anders?

 

groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een sat priority switch doet dat juist wel automatisch, al naar gelang welke ontvanger antennespanning levert.

 

Of bedoel je iets anders?

 

groet, A33

Ik denk/vrees dat als de vu duo op standby staat, die verder spanning levert, en dan gaat die switch als het ware het noorden kwijt zijn. Ik weet dat het beste is, om een extra kabel te leggen, maar is bij die persoon niet direct mogelijk.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan een gso systeem 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk/vrees dat als de vu duo op standby staat, die verder spanning levert, en dan gaat die switch als het ware het noorden kwijt zijn. Ik weet dat het beste is, om een extra kabel te leggen, maar is bij die persoon niet direct mogelijk.

 

Levert de VU duo echt antennespanning in de standby, en is dat niet uit te schakelen? Dan daalt die ontvanger in mijn achting.

 

Heeft de TNT ontvanger daar geen last van? Dan kan de VU als 'slave', en de TNT als 'master', en kan je dus gewoon de priority switch gebruiken.

 

groet, A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijna alle nieuwe ontvangers, ook de TNTSAT ontvangers , gaan in standy op zoek naar firmware-updates en/of nieuwe zenderlijsten. De LNB spanning blijft dan ook gewoon staan. Soms gaat de spanning alsnog 'uit' na een bepaalde periode, maar daar heb je niks aan voor gebruik van een priority switch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat in zo'n dichtgetimmerde "goedgekeurde" box van een provider als TNTSat of canaldigitaal van alles automatisch gaat, en dat niet alles is in te stellen, dat kan ik nog snappen.

 

Maar kan ook een VU-ontvanger niet in deep standby met de afstandsbediening, of valt daar de antennespanning niet uit te schakelen?

 

Dat vind ik vaak een nadeel van sommige automatisering: er wordt zogezegd voor je nagedacht, en dan heb je zelf geen beïnvloedingsmogelijkheden meer, voor misschien niet helemaal standaard-situaties.

Als dat inderdaad voor de VU geldt, dan valt mij dat dus tegen.

 

Groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat in zo'n dichtgetimmerde "goedgekeurde" box van een provider als TNTSat of canaldigitaal van alles automatisch gaat, en dat niet alles is in te stellen, dat kan ik nog snappen.

 

Maar kan ook een VU-ontvanger niet in deep standby met de afstandsbediening, of valt daar de antennespanning niet uit te schakelen?

 

Nog even gegoogled: Bij de VU-boxen is de LNB-power uit te schakelen in standby. Ik neem maar even aan dat dat zowel voor de duo, als de solo etc geldt.

 

Met andere woorden (@sattv4iedereen): oplossing met priority switch moet prima werken. Alleen zo nodig instellingen in de VU duo wijzigen.

 

groet, A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...