Ga naar inhoud


Mijn smartkaart valt steeds uit.


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

plaats ik dat nu hier mijn vraag, onder vu duo of onder softcam? Niet gemakkelijk.

Ik gebruik dus een vu duo, met oscam r11289.

Mijn kaart valt regelmatig uit. ik los dit op, door een paar minuutjes op NPO1 te staan, en de oscam herop te starten.

Dan heb ik beeld, maar na een week, of soms kleine week, valt de kaart terug uit.

Het is alsof er via film1 en 192 TV, geen key updates gebeuren. De datum staat tot eind mei.

Is dit te verhelpen? Het is vervelend, omdat een geplande opname dan soms "zwart" is.

alvast bedankt. Toch een oscam probleem, mijn excuses, en misschien toch naar daar verplaatsen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat een gezever.. OP keys worden iedere 2 weken verschoven. De OScam configuratie t.o.v. De AU klopt gewoon niet. Gewoon even nalopen. Ik heb al OScam sinds 2014 en sinds die versie doet AU het prima.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Mimisiku:

Wat een gezever.. OP keys worden iedere 2 weken verschoven. De OScam configuratie t.o.v. De AU klopt gewoon niet. Gewoon even nalopen. Ik heb al OScam sinds 2014 en sinds die versie doet AU het prima.

 

 

Hoe kom je aan deze wijsheid want het klopt niet!  Als je nu de kaart regulier update (geen heractivatie) en daarna niet meer heb je 7-8 weken beeld dus heb je operationele keys voor 2 maanden.  Als je de kaart continue zou laten updaten (shared emm's) dan schuift de einddatum ongeveer elke week op.  

 

Dus bij sattv4iedereen is iets anders aan de hand, waarschijnlijk belandt de kaart in anti-cs mode. Alle zenders behalve de mtv kanalen en zenders die via tp's van derden komen geven emm's door.

 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij gaat iedere 2 weken de datum vooruit! Seca3 bepaalt de geldigheid ook aan de hand van de datum. Datum in het verleden betekent meteen geen beeld. Dat 2 maanden verhaal stamt nog uit de Seca1 tijd. Toen werd maar 1 OPkey per maand gebruikt (0C, 0D of 0E). 0F was de masterkey...

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Mimisiku:

Bij mij gaat iedere 2 weken de datum vooruit! Seca3 bepaalt de geldigheid ook aan de hand van de datum. Datum in het verleden betekent meteen geen beeld. Dat 2 maanden verhaal stamt nog uit de Seca1 tijd. Toen werd maar 1 OPkey per maand gebruikt (0C, 0D of 0E). 0F was de masterkey...

 

 

ik zou nog maar is heel goed testen dan want er klopt geen moer van je verhaal. 

 

Trouwens  seca 3 bestaat eigenlijk niet,  de kaarten zijn vanaf het begin nagra.  Ze emuleren alleen de seca laag maar goed dat gaat teveel offtopic. Punt blijft het probleem kan dus nooit in de updates zitten, nu updaten is bijna 2 maand beeld hebben.

 

 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Seca3/Nagra kaarten hebben 2 providers en elke provider krijgt elke 10 dagen een update die de datum weer 10 dagen verder in de toekomst zet. Die datum ligt ongeveer 2 maanden in de toekomst, dus zonder updates kun je ongeveer 2 maanden kijken totdat de datum van één van de providers (managment en canaldigitaal) is bereikt. De verloopdatum van beide providers ligt normaliter enkele dagen uiteen.

 

Zoals Codx stelt: het kan dus niet aan de updates liggen, maar moet eerder in de strafmodus gezocht worden: te veel zenders tegelijk kijken/opnemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit verhaal komt wel eens voor wanneer men 2 programma's aan het opnemen is en de derde wilt kijken. Ik had er zelf in het verleden ook last van maar heb een tweede kaart in mijn ontvanger om dit probleem te tackelen.

CD wil graag dat je een extra abbo neemt om programma's op te nemen.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Bij mij die ik de om de 2 maanden ongeveer een online heractivering aan te vragen voor al mijn kaarten, 2 x tv vlaanderen en 1 x Nl digitaal.

ik heb dit nog nooit in orde gekregen met oscam. Met een ci module geen enkel probleem. (automatisch)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei wolftje:

Bij mij die ik de om de 2 maanden ongeveer een online heractivering aan te vragen voor al mijn kaarten, 2 x tv vlaanderen en 1 x Nl digitaal.

ik heb dit nog nooit in orde gekregen met oscam. Met een ci module geen enkel probleem. (automatisch)

als je per kaart een user aanmaakt dan update die de kaarten perfect ;) 

dat is alleszins bij mij het geval met 3 kaarten 

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3/15/2018 om 18:26 zei drz:

Dit verhaal komt wel eens voor wanneer men 2 programma's aan het opnemen is en de derde wilt kijken. Ik had er zelf in het verleden ook last van maar heb een tweede kaart in mijn ontvanger om dit probleem te tackelen.

CD wil graag dat je een extra abbo neemt om programma's op te nemen.

Je kan met de zwarte CI en Nagra kaart tot 4 zenders doen.

één kijken en drie opnemen.

Werkt prima.

En ik denk dat een normale ontvanger niet meer dan 4 services aankan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

CDS wil het liefst de hele inhoud van je portemonnee zonder ook maar iets te leveren. Maar dit terzijde.. De Seca/Nagra kaarten hebben een SID limiet. Kom je daar overheen dan volgt de strafmodus. Hoe dat precies werkt weet ik niet, maar in elk geval krijg je valse CW's terug en dus ook geen beeld.

Ik ben CDS aan het afbouwen. Wat mij betreft hebben ze 'gewonnen'. Ik heb nu Ziggo en daar kan ik (voorlopig) mee opnemen wat ik wil. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een sid limit ingesteld.

En vooruitgang van datum betekent niet dat er keys binnenkomen. Als je uitsluitend naar bvb vh-1 kijkt gaat de datum vooruit. Maar na max 1 maand, geen beeld. Maar voorlopig doet hij het.

Op dooie momenten, zet ik hem dan wel eens op npo1.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...