Ga naar inhoud


Mijn smartkaart valt steeds uit.


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten


Misschien ligt het probleem wel aan het feit dat ik enkel oscam gebruik om mijn 2 anderen satellietreceivers te bedienen.

Maw ik kijk nergens  met oscam, ik gebruik hiervoor een cccam client. Die gebruiken elk wel een andere user op oscam.

Nu ja, het is geen super probleem, ik vraag een heractivering aan online.

Binnenkort gaat alles in uitverkoop van satellietmateriaal, ik verwacht weinig van de orca ci  module gezien ik dan niet kan opnemen

en kijken tergelijkertijd op verschillen frequenties met 1 abonnement. (zo heb ik het toch begrepen). Het is jammer dat de M7Group geen betaalbare oplossing biedt aan gezinnen voor

meerdere toestellen onder 1 dak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Vandaag weer prijs. Ik kijk voornamelijk naar 192 tv, wat ik ook als radio gebruik. Tv uit versterker aan. Ook naar film1 hd af en toe. Vandaag enkel oscam herstarten. Van die sid is er een limiet ingesteld, en gebruikt op 1 ontvanger voor het moment. En ik vermoed dat kijken en opnemen op dezelfde zender niet telt voor dubbele sids?

Ooit een test gedaan. Kijken en opnemen van 2 zenders op vu. Kijken naar een cd zender met een dreambox en ook nog eens met een max digital.

Nu en dan zag ik een opmerking van cooldown met een bepaalde tijd en nog iets andetd met een opmerking.

Kaart ging niet in strafmode. Vermoedelijk, door het instellen van de sid limit. Dus ja, dan 4 zenders decoderen en nu zou 1 teveel zijn?

Zie dergelijke van cooldown nu nooit meer.

aangepast door sattv4iedereen
Sid limit opmerking toegevoegd.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sattv4iedereen  Wat wil je nou?  Kom je hier nu alleen om te zeuren (of zeveren) als het jou uit komt?  Er is de vorige keer volop gereageerd op jou bericht en vervolgens reageer je zelf niet meer.  Als jij het probleem wilt oplossen moet je er zelf wat voor doen, niet 1 of ander wazig verhaal in de groep gooien en dan niks meer laten horen tot het weer een keer fout gaat.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ORCA CI+ wordt nog als normale CI uitgeleverd en werkt dus (nog) in elke CI ontvanger. Ook decodeert hij 2 streams dus ge moogt nog kijken en opnemen ZOLANG beide zenderkes op dezelfde transponder uitzenden. Ge kunt met een CI echter niet sharen naar een ander apparaat. Dat is de grootste ellende.

Klein voordeel is dat M7Live TV App natuurlijk bestaat en daarmee kunt ge op iedere plek kijken vermits uw buizen internet >4 Mbit aanbiedt. Er is ook (nog) geen unique inlog dus je kunt op meerdere apparaten inloggen en opnemen...

 

Toegegeven: niet ideaal, maar zeker niet onmogelijk! Het vergt een omschakelen in het hoofd. Kijken met een live stream en opnemen via je CI ontvanger...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou je een ORCA CI+ module met kaart gaan gebruiken, de kans bestaat dat die volgende week ineens niet meer werkt omdat er allerlei beperkingen zijn opgelegd.  De bestaande SECA/NAGRA kaarten werken uitstekend behalve bij mensen die het niet echt snappen.

 

Tevens en dat is veel gemaakte fout, er is geen sprake van een SID limiet anders zou je ook niet fatsoenlijk kunnen zappen maar wel een ECM limiet. Dat wil zeggen dat de kaart niet meer dan 4 ECM's per ecm cycle (10 sec) mag verwerken anders gaat er een teller van start. Maar er zijn ook een paar zenders waar maar 2 ECM's per cycle door de kaart afgehandeld mogen worden,  Het commando over hoe de anti-cs zich moet gedragen zit in de voor die zender uitgezonden ECM verwerkt. Als die functie dan actief staat op de kaart (consumenten kaarten wel, zakelijke kaarten niet) wordt die limitering opgelegd.

 

Er ontstaan problemen als men een softcam gebruikt die niet goed is ingesteld of allerlei rotzooi naar de kaart stuurt. Elke ECM aanvraag telt mee, ook degene die de kaart niet kan beantwoorden.  Kortom als je lijntjes ruilt met de halve wereld is de kans groot dat er soms gelijktijdig verschillende ecm aanvragen voor 1 zender (SID) komen en dan kun je dus geen 4 zenders meer op dat kaartje kijken. 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeg toch niet dat hij dat móet gebruiken? Leg alleen maar uit wat de mogelijkheden zijn. Zelf zou ik ook geen CI met of zonder + willen gebruiken tenzij het niet meer anders kan. Vroeger geilde ik ook op zoveel mogelijk zenders, maar met de huidige kwaliteit (lees aanbod) kijk ik bijna niet meer. Mijn vrouw gluurt de soaps tot 20:30 en dan mag ik nog 1 uurtje want dan moet ik naar bed. 'S ochtends om 05:00 op.

 

Er staat hier nu zelfs al sinds kort een 'gewone' Ziggo doos... Denk dat mijn sat dagen wel langzamerhand geteld zijn..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Codx:

@sattv4iedereen  Wat wil je nou?  Kom je hier nu alleen om te zeuren (of zeveren) als het jou uit komt?  Er is de vorige keer volop gereageerd op jou bericht en vervolgens reageer je zelf niet meer.  Als jij het probleem wilt oplossen moet je er zelf wat voor doen, niet 1 of ander wazig verhaal in de groep gooien en dan niks meer laten horen tot het weer een keer fout gaat.

???

Ik heb wel alles geprobeerd, wat hier geschreven, en als het werkt, al of niet tijdelijk goed, kom ik niet schrijven probleem opgelost.

Het is toch geen publiek geheim meer dat M7 nu en dan iets wijzigd?

Als een oscam en bijhorende config jaren werkt, dan pruts ik er niet aan. Denk aan de slagzin van ceesv dont broken, dont fix it o.i.d.

Ik dacht nog altijd dat een forum is om ideeën uit te wisselen en problemen ook.

En delen met de hele wereld? Wat moet een Chinees met de zenders van M7?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden zei sattv4iedereen:

???

Ik heb wel alles geprobeerd, wat hier geschreven, en als het werkt, al of niet tijdelijk goed, kom ik niet schrijven probleem opgelost.

Het is toch geen publiek geheim meer dat M7 nu en dan iets wijzigd?

Als een oscam en bijhorende config jaren werkt, dan pruts ik er niet aan. Denk aan de slagzin van ceesv dont broken, dont fix it o.i.d.

Ik dacht nog altijd dat een forum is om ideeën uit te wisselen en problemen ook.

En delen met de hele wereld? Wat moet een Chinees met de zenders van M7?

 

Wat heb je geprobeerd?   Je hebt geen configs gepost, je hebt gewoon niet meer gereageerd. Als jij het probleem wil vinden zul je tijd moeten maken om te testen en ons de juiste informatie moeten verschaffen.  

 

"En geen publiek geheim dat M7 nu en dan iets wijzigt"

 

Oh vertel want naar mijn weten is er sinds de invoering omstreeks 2012 weinig veranderd.  En je weet heel goed wat ik bedoel met die lijntjes.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...