Ga naar inhoud


welke software gigablue


Hvdp

Aanbevolen berichten

geachte ik ben nieuw hier dus hierbij een misschien wel domme vraag:

ik ben van plan om een gigablue hd quad plus en een 800 se aan te schaffen

één van de redenen is de multiroom toepassing (in house cardsharing)

gigablue heeft een pluggin die noemt  "remote channel converter"

 werkt deze pluggin  alleen bij de standaard software of ook bij  OPENATV die de dealer aanraadt

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...

dank je wel voor je reactie

voor een beginner zoals ik ben is het erg moeilijk

zoveel nieuwe termen en uitdrukkingen 

ik wil gewoon een simpel goed werkend systeem met interne cardsharing

zodra ik dat heb ga ik me daarna verdiepen in plug ins  en verdere zaken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat begrijp ik, als je het eerste keer met LAN sharing, een ander begrip voor interne cardsharing, in aanraking is het voor een nieuweling ook wel allemaal wat vaag.

 

In feite is LAN sharing niet afhankelijk van het merk - type ontvanger, zo lang het maar een Enigma2 - Linux ontvanger betreft en dat is de Gigablue wel.

Daarnaast heb je in de regel Firm- /software van derden nodig en dan is in dit geval OpenATV een prima optie.

Daarnaast heb je nog de Softcam Plugins CCCAM of Oscam nodig, de eerste is gemakkelijker te configureren maar de tweede is veiliger.

Tot hier is het allemaal nog simpel te berappen maar je moet de gekozen Softcam nog dienovereenkomstig jouw eisen - wensen t.a.v. de interne cardsharing configureren.

Hiervoor zou ik jouw willen adviseren om de betreffende rubrieken op dit forum te raadplegen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben een tevreden Gigablue gebruiker met enkele IPBoxen van dit merk. Ontvanger draait op OpenATV, maar de IPBoxen met OpenMips (origineel).

Dit omdat het aantal IPBoxen met OpenATV niet lekker wilde lopen (bij de derde die aanstaat ontstaan er blokjes in beeld).

Softcam zet je zeer makkelijk op de receiver en werkt perfect. De IPBoxen kijken met de kaart mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik wil een ieder bedanken voor hun reacties  maar blijven zitten met één vraag

 voor  inhouse  of  lan cardsharing  wordt  er steeds verwezen naar softcams en dergelijke

op een duitse website wordt er ook gesproken over een plugin van GIGABlue  die hetzelfde effect heeft en makkelijk is om te installeren

en daarbij wordt nog duidelijk vermeld één aansluiting en je kan kijken naar verschillende zenders te gelijk

 

heeft iemand ervaring met de plugin  "multiroom" van GIGABLUE ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

hartelijke dank!

ik heb deze  filmpjes al eens bekeken

 en meende begrepen te hebben, dat er slechts één sat kabel nodig is

heb ik dat goed begrepen?

of is het zoals anderen zeggen dat je per IP box ook een aparte receiver nodig hebt en niet naar twee verschillende zenders kan kijken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de IP box stream je via het LAN-netwerk, de Quad+ werkt dan als server maar je hebt minimum 2 tuners nodig om terzelfder tijd

op beide plaatsen naar een verschillend programma te kunnen kijken. Dit is ook het geval als je naar een programma kijkt en een ander programma opneemt op de harddisk. 

In de Quad+ kunnen 4 tuners geplaatst worden en elke tuner is via een afzonderlijke sat-kabel aangesloten op de diseqc switch/Twin LNB.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De GBQP kan je uitbreiden met twee extra tuners. In totaal vier tuners.

Deze voorzie je van signaal met een Quad lnb (4 uitgangen).

 

Dan kan je er 3 IPBoxen op laten werken, via de ontvanger kijken en een andere zender opnemen. Met een harde schijf in de ontvanger is het een mediaplayer voor de kijker via de ontvanger en IPBoxen. De IPBoxen werken via LAN. Dat gaat ook goed met Poweradapters.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...