Ga naar inhoud


welke software gigablue


Hvdp

Aanbevolen berichten

hartelijke dank voor de waardevolle info!!

 

ik ben echter nu weer terug bij het beginpunt

ik heb een schotel met duolnb (voor 4 sat)

één kabel gaat naar de woonkamer beneden

de andere slaapkamer boven

wat zou voor mij de beste configuratie zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites


hartelijke dank voor de waardevolle info!!

 

ik ben echter nu weer terug bij het beginpunt

ik heb een schotel met duolnb (voor 4 sat)

één kabel gaat naar de woonkamer beneden

de andere slaapkamer boven

wat zou voor mij de beste configuratie zijn?

 

Jij maakt het er niet gemakkelijker op.

Wat bedoel je met ',,,ik heb een schotel met DUO LNB (voor 4 SAT)?

 

Ik begrijp in elk geval dat jij een LNB hebt met minimaal 2 kabelaansluitingen, dat wordt in elk geval een Twin LNB genoemd.

Een DUO LNB is een LNB waarbij 2 LNB's geïntegreerd zijn, meestal voor Astra1 - 19.2 en Astra3 23.5.

Is dit de LNB die jij gebruikt?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij schrijft niet dat hij 2x een GBQP wil neerzetten maar heeft het alleen over een tweede ontvanger in de slaapkamer.

Dat hoeft geen GBQP te zijn maar in feite een eenvoudige 2e Linux ontvanger, zolang die maar CCCAM of Oscam ondersteunt, vul maar in.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank voor de reacties  en excuses voor mijn verkeerde omschrijvingen

 

ik heb dus een twin lnb  dus twee aansluitingen(één beneden en één boven) (voor 4sat posities)

ik zoek  de beste oplossing voor interne cardsharing  met kwalitatief goede receivers 

ik heb thuis  ook een devolo   netwerk 

de extra mogelijkheden van de moderne linux ontvangers spreken me ook aan

maar ik ben dus echt een beginner (zoals iedereen nu wel zal begrijpen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals, als je de Gigablue Quad Plus in je woonkamer zet heb je alle functies die mogelijk zijn.

Kijken, een andere zender(s) opnemen, met je PC kijken, opname(s) plannen, met een tab kijken in je eigen WiFi netwerk en er ook andere gebruikers laten kijken via de IPBox.

 

Je hebt dus maar 1 ontvanger nodig. Die ga je van signaal voorzien op vier tuners in de ontvanger met vier kabels.

 

Het is mogelijk om dit met een Quad lnb te doen op 1 satelliet of de zogenaamde duo Quad lnb voor 2 satellieten.

Maar je kan ook meerdere satellieten ontvangen als je dat wilt. Kosten gaan dan wel aardig omhoog.

 

Uiteindelijk komen er nog steeds 4 kabels naar binnen (door gebruik van switchen). Het is dan een gecombineerd signaal.

 

De GBQP hang je in je netwerk en in de andere kamers zet je de IPBox neer. Deze neemt de zenderlijst van je ontvanger over en kent een gelijk menu. De CD kaart zit in de ontvanger dus cardsharing of meerdere kaarten zijn niet nodig.

De IPBoxen kan je zelfs "draadloos" (via Poweradapters) aansluiten. Lekker makkelijk en werkt goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Nu heb ik twee S-tuners in de Q+. Als ik cardsharing uit zet (Oscam of CCcam) bevriest toch het beeld op de ene box die ik op de slaapkamer heb.........Enig idee ? In de Q+ zit een CD-kaart in een witte CI-module

aangepast door hada59
Link naar reactie
Delen op andere sites

Snap je niet helemaal. Wat voor box staat er op je slaapkamer? Een IPbox? Die kijkt mee met de QP.

Als je Cccam uitzet (waarom?) en je hebt cardsharing ingeschakeld dan is het toch logisch dat het beeld stil valt.

 

Met een receiver in je slaapkamer zou je kunnen mounten naar de QP die als moeder functioneert (via je netwerk).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...