Ga naar inhoud


Oscam-versie identiek op resp. server en cliënt


Aanbevolen berichten

Voordat ik hier mijn hele server-cliënt configuratie deponeer allereerst dit, is het  belangrijk of misschien wel een vereiste om op de server en de client dezelfde oscam versie te draaien? Ik vraag dit omdat ik met de huidige server-cliënt opstelling ( geen identieke versie) de zaak niet aan de praat krijg. De server in het onderhavige geval, is een raspberry met smartreader waarin 2 kaarten, een van de 2 cliënt's is een DB8000. De 2e wordt op dit moment niet gebruikt. Server oscam is r10078, cliënt oscam is r10001. 

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Bedankt Daan, maar hier dus niet en ik kom er niet achter waarom niet. :crazy:

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals Daan zegt, zolang de OSCam binaries dezelfde config parameters gebruiken is dit inderdaad geen enkel probleem. Geloof (even uit het hoofd) dat de versie boven 6782 gelijke configs heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okay, achtereenvolgens de server -files (raspberry) en dan de cliënt-files (DB8000)

server.txt

cliënt.txt

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie alleen dit:

 

#[account]

#user                  =slaapkamer
#pwd                   =slaapkamer
#group                 =1,2
#au                    =1

 

Hier moeten de hekjes weg. Verder: (maar daar ligt de oorzaak niet) nog dit:

 

ratelimitecm                  =4
ratelimittime                 =0
 

ratelimittime staat op 0, zou ik op 11 seconden zetten. Bij de zweden kaart kun je volgens mij de 2 regeltjes wissen, hier heb je hetzelfde ingevuld. (Sid limit 4/0)

aangepast door Herco M.

1x DM800HD - OpenPLi 2.1 - CCcam 2.3.0  (in de kast als reserve)

1x Vu+ Solo2 -  OpenPli 4.0 - Oscam - 110cm Triax - Stab rotor
2x Amino A140 (Glasvezel ontvanger)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herco M, die user wordt op dit moment niet gebruikt, ik neem je andere suggestie's over en probeer het.

Mimisiku, verklaar je eens nader, moeten ze elk een eigen naam hebben?

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, naar mijn weten wel. Zo weet de config welk profiel bij welke user hoort. Kijk maar naar je status.. Denk dat hij alleen de laatste reader laat zien (maar 1 framboos)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje rommelig.

 

Die server logt toch niet in op een client?

Dan kan daar wat weg:

[reader]
label                         =woonkamer
protocol                      =cs357x
device                        =192.168.178.29,12345
user                          =woonkamer #slaapkamer 
password                      =woonkamer #slaapkamer 
group                         =1,2
 
Die client heeft dan geen port nodig:
[cs357x]
port                          = 12345
suppresscmd08                 = 0
 
Hoe die triples moeten, weet ik niet.

Gtz. Martje B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is niet veel verbetering, ik heb beide cliënt's connected maar geen beeld. Op de server stapelen de woonkamers zich op met telkens een andere poort. :sick:

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja je hebt gelijk, dat is enkel een cliënt dus die heb ik verwijderd.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de webif Status is er een timeout van 5001ms, morgen nog maar eens verder kijken. Jullie bedankt voor het meedenken!

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...