Ga naar inhoud


Oscam-versie identiek op resp. server en cliënt


Aanbevolen berichten


  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik ben wat verder met dank aan jullie inbreng en adviezen, maar op de cliënt houd ik een timeout. Het kanaal waar ik naar wil kijken wordt weer gegeven in de oscam-webif van de cliënt, maar geen beeld. Iemand een idee waar die timeout door wordt veroorzaakt? 

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de webif kan ik lezen, dvbapi off en dat is ook terug te vinden in het "livelog". Could not detect DVBAPI version.

aangepast door waterpas
In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer wat verder, op zowel de server als de cliënt nu dvbapi als protocol op on.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik post hier beide webif's en om theparasol zijn antwoord eerder in dit topic als citaat; de server volhard in niet antwoorden. :cry: In tegenstelling wat er op een van de afbeeldingen staat is dvbapi in beide gevallen on.

post-36559-0-82280400-1419783311_thumb.jpg

post-36559-0-38834400-1419783326_thumb.jpg

aangepast door waterpas
In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De onderste is de server.... daar connecteert geen client op -> kan ook niets "serveren"

De bovenste is een client....daar connecteren wel clients op maar die kan niets bedienen.

 

Je moet dus de proxy readers van de client naar ip van de server laten verwijzen...

Op dit moment verwijzen ze in elk geval niet naar ip van de server.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo ziet het er op dit moment uit, wat is er mis. Het wordt zo langzamerhand een " bomen en bos" gevalletje. :crazy:

post-36559-0-21123900-1419852822.jpg

post-36559-0-65854400-1419852852.jpg

aangepast door waterpas
In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dvbapi geinstalleerd?

IP van je serverbox daadwerkelijk 192.168.178.29?

Account gebruikt slechts groep 1 en 2. 3 tot en met 6 zijn niet nodig (maar heeft niets te maken met het niet werken)

Hoe staat je oscam.conf en oscam.server?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dvbapi ook geinstalleerd zowel op server en als client, dat is wellicht niet nodig maar het zit elkaar ook niet in de weg. IP is van de raspberry, er is ook connection. De reader voor de Zweedse kaart is  niet compleet, maar bijna identiek aan de Nederlandse reader. 

 

post-36559-0-80326600-1419870205.jpg

 

post-36559-0-07365600-1419870231.jpg

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik probeer om de boel aan de praat te krijgen, en lees dat protocol cs378x  via TCP draait en camd35 via UDP en dat heb ik hier, een interne share. Na elke aanpassing start ik beide oscam's via webif. Ik ga er steeds minder van begrijpen, alle typo's eruit gehaald en veel lezen maar functioneren ho maar. Ik had al veel geëxperimenteerd vandaar de topic, kan ik verschillende oscam versie's met elkaar laten sharen? Het starten op de server eindigt telkens met could not detect DVBAPI  version.

 

 

Je zit wel op LAN, dus je router kan overweg met camd35?

 

wat bedoel je met deze opmerking, er wordt toch "connected" vermeldt.

aangepast door waterpas
In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...