Ga naar inhoud


Oscam-versie identiek op resp. server en cliënt


Aanbevolen berichten

Vergeet mijn opmerking over die router maar.

 

Eigenlijk snap ik ook niet wat er fout is.

 

Misschien moet je opnieuw beginnen met kleine stappen.

Eerst de kaart in de 8000 en dan op de 8000 kijken.

Dan kom je evt. fouten van die dvbapi tegen.

 

Pas daarna die Amiko als client op de 8000.

 

Als dat werkt die raspberry als server instellen voor de 8000 en amiko.

 

Dat decodeforever is er toch al een tijd niet meer?

Waarom heb je op de 8000 niet een beetje een recente oscam versie?

Gtz. Martje B

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

martjeB, Dank voor je suggestie's maar ik kijk ook naar de 8000 en dat gaat goed. Ik heb dan natuurlijk wel andere file's hetzelfde geldt voor de Amiko, dus separaat gaat het voor beide ontvangers prima, maar de raspberry als server lukt niet. Met onderbrekingen heb ik het begin dit jaar werkend gehad maar dat was geen kijken. Ik dacht, probeer het nog eens maar tot noch toe geen succes. 

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de share gedeeltelijk werkend, maar met onderbrekingen. LAN of WAN maakt niets uit. Kan iemand mij  uitleggen hoe ik de group's moet definiëren in een oscam emu die draait op de server. Ik heb twee kaarten en laat die uitlezen op een smartreader triple, dat werkt dus met onderbrekingen en ik denk dat ik het daar moet zoeken. Is dat juist en zo niet hoe moet het dan wel, of waar moet ik dan zoeken voor een oplossing? 

aangepast door waterpas
In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet effe wat corrigeren, Lan of Wifi maakt niets uit het is een interne share!

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het om de groepen gaat, de cardreader heb ik aan de praat. Ben ook wat aan het experimenteren met de cardmhz en mhz

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus groepen indelen in je Rasp-Servertje

Okay, reader1 op group 1

reader2 op group 2

reader3/Emu op group 3 (SoftCam.key's in de oscam config-files map plaatsen)

 

Tot slot in oscam.users al je users welke aan je Rasp-Servertje (intern) hangen de groepen 1,2,3 toewijzen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Toppers, bedankt voor je reactie, maar ik weet niet zeker of ik je goed begrijp. Reader 1 pakt  Seca en reader 2 Conax ,reader 3/emu, welke is dat? Het gaat hier enkel om de "Raspi server" files?

aangepast door waterpas
In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, dus reader1 (Seca) op group = 1

reader2 (Conax) op group = 2

Reader 3 (bijv een emulator) op group 3, dus zo;

[reader]

label = Emulator

protocol = emu

device = Emulator

..............

 

enz, enz .... PM me maar wil je de gehele reader zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de aanbevelingen van Toppers lijkt het beter te gaan, dat wil zeggen, de intervallen tussen de onderbrekingen worden steeds groter. Het is nog niet optimaal dus ik zoek nog verder, wellicht levert de cardmhz en de mhz nog wat op?

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus groepen indelen in je Rasp-Servertje

Okay, reader1 op group 1

reader2 op group 2

reader3/Emu op group 3 (SoftCam.key's in de oscam config-files map plaatsen)

 

Tot slot in oscam.users al je users welke aan je Rasp-Servertje (intern) hangen de groepen 1,2,3 toewijzen !

Als je geen alternatieve oscam hebt, heb je niets aan de softcam.keys .

Maar het instellen is echt heel eenvoudig. Op de server gewoon users aanmaken met dezelfde groep.

Bij de clients ongeveer hetzelfde doen , dus bijv allemaal groep 1 en verwijzen naar de ip van de server met juiste poort

Dit kan allemaal heel eenvoudig via de webinterface.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waterpas, mssch beetje late reactie, maar de beste tip die ik in deze tread zag staan lijkt me om even helemaal opnieuw te beginnen. Aan je vragen te zien ben je nog niet erg thuis in oscam, dus ik zou met een hele kale config beginnen. Een typefoutje of een lullige instelling zoals Ratelimittime = 0 kan er al voor zorgen dat je geen beeld hebt. Daarom dus eerst zoveel mogelijk van die toeters en bellen achterwege laten. Als dit eenmaal werkt kun je verder gaan finetunen

 

Begin het liefst ook met Oscam alleen op je raspberry. Zet op je DM8000 maar CCcam. In de cccam.config dan alleen het volgende plaatsen: "C: 192.168.178.29 12345 woonkamer dreambox" (natuurlijk zonder de " ").

 

Zet de volgende configs in je rasp.

Oscam.conf:
[global]
nice                          = -1
preferlocalcards              = 1

[cccam]
port                          = 12345
version                       = 2.1.1

[monitor]
port                          = 89
nocrypt                       = 127.0.0.1,192.168.0.0-192.168.255.255
monlevel                      = 4

[webif]
httpport                      = 16200
httprefresh                   = 10
httppollrefresh = 10
httpallowed                   = 0.0.0.0-255.255.255.255
Oscam.server:

[reader]
label                         = Nederland
protocol                      = smartreader
device                        = TripleP1;Serial:00000ab9
detect                        = cd
group                         = 1
emmcache                      = 1,1,1
oscam.user:

[account]
user                          = woonkamer
pwd                           = dreambox
description                   = DM8000_in_woonkamer
keepalive                     = 1
group                         = 1,2
au                            = Nederland

Geen oscam.dvbapi toevoegen.

 

Hiermee zou je in elk geval beeld moeten krijgen op je DM8000. Kijk ook even of de kaartupdates goed doorkomen. Als dit allemaal goed werkt kun je de 2e reader voor je conax kaart toevoegen.

 

1 opmerking: Hiermee share je je kaart volgens cccam. Voor CD werkt dit zeker, alleen weet ik niet of dit ook met je conax kaart werkt.

 

Als je 2e reader dan ook werkt kun je oscam op je DM8000 in gaan stellen. (al ben ik wel van mening dat het voor minder ervaren gebruikers verstandiger is om cccam op een client te blijven gebruiken). Maar goed, laat eerst je bevindingen van bovenstaande instellingen maar weten, dan kijken we daarna weer verder.

 

Suc6!

aangepast door quattro

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een bevestiging dat ik hier ook dezelfde config heb en dit heel heel lang geduurd heeft voordat het stabiel was. Dit laatste had met name te maken met een USB Linux configuratie toevoeging...

 

Voor de volledige tekst/install even googlen....

 

**********************

 

dwc_otg.lpm_enable=0 console=ttyAMA0,115200 kgdboc=ttyAMA0,115200 console=tty1 root=/dev/mmcblk0p2 rootfstype=ext4 elevator=deadline rootwait
dwc_otg.lpm_enable=0 console=ttyAMA0,115200                       console=tty1 root=/dev/mmcblk0p2 rootfstype=ext4 elevator=deadline rootwait


you need to edit the usb protocol on the pi:

in the file:

/boot/cmdline.txt

replace this:
dwc_otg.lpm_enable=0 console=ttyAMA0,115200 console=tty1 root=/dev/mmcblk0p2 rootfstype=ext4 elevator=deadline rootwait

with this:
dwc_otg.microframe_schedule=1 smsc95xx.turbo_mode=N sdhci-bcm2708.missing_status=0 sdhci-bcm2708.sync_after_dma=0 dwc_otg.lpm_enable=0 console=tty1 root=/dev/mmcblk0p2 rootfstype=ext4 rootwait dwc_otg.speed=1

Save; upload; reboot pi

then it should be fine

 

 

*******

 

 

Daarnaast dien je tussen de ontvanger en de server een protocol te gebruiken dat de kaart(en) van een update voorziet (standaard CCcam doet dat niet). Ik gebruik nu hiervoor in oscam.server op de DM800

 

[reader]
label                         = OscamserverNew
description                   = Auto Update
protocol                      = cs378x
device                        = 192.168.1.3,1999
user                          = DM800
password                      = DM800
group                         = 1,2,3
blockemm-g                    = 1
auprovid                      = 00006A

en oscam.user

 

[account]
user                = local
pwd                 = local
monlevel            = 0
au                  = OscamserverNew
group               = 1

 

Maar het belangrijkste is volhouden en niet opgeven.... Het werkt ECHT ;-) en ik ben ook zeer tevreden !

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een bevestiging dat ik hier ook dezelfde config heb en dit heel heel lang geduurd heeft voordat het stabiel was. Dit laatste had met name te maken met een USB Linux configuratie toevoeging...

 

.....

 

Daarnaast dien je tussen de ontvanger en de server een protocol te gebruiken dat de kaart(en) van een update voorziet (standaard CCcam doet dat niet). Ik gebruik nu hiervoor in oscam.server op de DM800

 

[reader]

label                         = OscamserverNew

description                   = Auto Update

protocol                      = cs378x

device                        = 192.168.1.3,1999

user                          = DM800

password                      = DM800

group                         = 1,2,3

blockemm-g                    = 1

auprovid                      = 00006A

 

en oscam.user

 

[account]

user                = local

pwd                 = local

monlevel            = 0

au                  = OscamserverNew

group               = 1

 

Maar het belangrijkste is volhouden en niet opgeven.... Het werkt ECHT ;-) en ik ben ook zeer tevreden !

 

Onzin, CCcam update prima.

 

En waarom heb je eigenlijk een user en password in je reader staan? Die zijn helemaal niet nodig en doen ook niks.

aangepast door quattro

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...