Ga naar inhoud


Probleem met update Windows 7 van heden


pirrewit

Aanbevolen berichten


Met HP werkstations werkt dat standaard.

Met Dell moet je explicitiet in de bios aangeven dat energiebesparing niet de netwerkadapter uitschakeld en je moet power on lan feature inschakelen.

Wat altijd werkt is even kijken of de ledjes op de netwerkjack branden (mits aanwezig) als de computer uitgeschakeld is.

Gaan die ook uit dan kun je die wake on lan ook wel vergeten. Dan rest je niets anders dan in de bios te speuren naar opties om dit in te schakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is dat nou voor een domme opmerking? Er zijn hier vast nog veel meer mensen die daar nog nooit van gehoord hebben. Moet voor jou toch een kleine moeite zijn om even naar een site te verwijzen waar dit netjes wordt uitgelegd?

 

Ik denk dat jij hier gewoon een beetje onzin staat te verkopen! :mad:

Zet jij gewoon maar een Windows computer een week of langer uit en wala er gaat een wereld voor je open. Lijkt me sterk dat mensen hier nooit wat mee te maken hebben gehad. En ik snap niet dat zoiets duidelijks op een website zou moeten staan want dat zou juist te dom voor woorden zijn.

 

Als jij niet snapt dat na een week of langer alles tegenelkaar in staat te updaten onder Windows en je computer geruime tijd onbruikbaar is?

 

Noem het maar dom en onzin ik weet wel beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een pc aan laten staan is "het gemak dient de mens" daarentegen

is het energetisch-, ecologisch- en slijtage bedenkelijk...

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zet jij gewoon maar een Windows computer een week of langer uit en wala er gaat een wereld voor je open. Lijkt me sterk dat mensen hier nooit wat mee te maken hebben gehad. En ik snap niet dat zoiets duidelijks op een website zou moeten staan want dat zou juist te dom voor woorden zijn.

 

Als jij niet snapt dat na een week of langer alles tegenelkaar in staat te updaten onder Windows en je computer geruime tijd onbruikbaar is?

 

Noem het maar dom en onzin ik weet wel beter.

 

Het is net wat je onder "aan" verstaat.

 

Je hebt slaapstand, sluimerstand en hybride slaapstand. De computer is "aan" maar updates zullen beslist niet geïnstalleerd worden.

Een andere optie is "uit", dan worden er uiteraard ook geen update's geïnstalleerd.

En dan heb je aan. Een gemiddelde pc gebruikt tussen de 40 en 80 watt als hij niets staat te doen. Stel dat je hem 5 uur per dag echt gebruikt en de rest alleen maar aan laat staan heb je dus 19 uur x laten we zeggen 60 watt = 1140 watt x 365 dagen = 416100 watt = 416 KW aan onnodig gebruik. Dat kost (reken even 21 ct per KW) € 87

 

Daar kun je een leuke SSD voor kopen waar je altijd plezier van hebt, en dan zul je ook amper last hebben van de te installeren updates. En die ene keer in de maand dat je 2 minuten moet wachten, dat maak je allang goed doordat alles veel sneller werkt met een SSD.

 

Het is gewoon dom om een pc altijd aan te laten staan.........

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Valt best mee Con, ik heb sommige computers ruim 10 jaar aan gehad zonder ook maar 1 keer de uit knop gebruikt te hebben, mijn wat oudere laptops staan al 7 jaar aan, en mijn nieuwe (net maand oud) zet ik ook niet uit en van slijtage is niets te merken zolang de ruimtes goed stof vrij gehouden worden.

 

Ik heb echter 1 netbookje die ik zo nu en dan meeneem maar deze staat wel soms vrij lang uit aangezien deze in de kast ligt te wachten voor de volgende trip. Voor ik deze mee kon nemen moest ik die een dag van te voren uit de kast halen en aanzetten want alles begint dan tegelijk te updaten, Windows updates, Google Chrome, Antivirus, enz.. enz.. wat het netbookje de eerste paar uur dus onwerkbaar zeg maar gerust onbruikbaar maakt omdat de HDD continu staat te knarsen. Daarom zeg ik ook dat het beste is om de computer gewoon aan te laten staan aangezien de updates en upgrades dan goed verdeeld kunnen worden. Ik heb op de netbook een weekje geleden Linux Mint naast Windows gezet en als deze opgestart is wat heel rap gaat is het ook gelijk klaar en ook gelijk mee te werken.

 

Al die Updates onder Windows zuigen gewoon kan er niets aan doen maar is nu eenmaal zo, en ook ik heb wel eens 3 uur moeten wachten tot een Windows update ronde eindelijk klaar was vandaar bovenstaande antwoord van ga maar een kop koffie drinken en de hond uitlaten enz.. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is net wat je onder "aan" verstaat.

 

Je hebt slaapstand, sluimerstand en hybride slaapstand. De computer is "aan" maar updates zullen beslist niet geïnstalleerd worden.

Een andere optie is "uit", dan worden er uiteraard ook geen update's geïnstalleerd.

En dan heb je aan. Een gemiddelde pc gebruikt tussen de 40 en 80 watt als hij niets staat te doen. Stel dat je hem 5 uur per dag echt gebruikt en de rest alleen maar aan laat staan heb je dus 19 uur x laten we zeggen 60 watt = 1140 watt x 365 dagen = 416100 watt = 416 KW aan onnodig gebruik. Dat kost (reken even 21 ct per KW) € 87

 

Daar kun je een leuke SSD voor kopen waar je altijd plezier van hebt, en dan zul je ook amper last hebben van de te installeren updates. En die ene keer in de maand dat je 2 minuten moet wachten, dat maak je allang goed doordat alles veel sneller werkt met een SSD.

Helaas elke keer als mensen hier in Spanje op stroom willen besparen wordt de prijs verhoogt, daarom Spanje nu al duurste ter wereld wat de prijzen van het stroom betrefd, aan bezuinigen op stroom doet ik dus allang niet meer mee want je wordt erop bestrafd, en mijn laptop staat toch een grof deel van de dag te downloaden omdat ik maar een 6MB internet verbinding heb en sneller niet mogelijk is, langdurige download tijden dus. Zo zie je maar weer dat er grote verschillen kunnen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja had je maar niet in spanje moeten gaan wonen :D :D

 

flauwekul natuurlijk,

maar aan of uit, hangt toch af van wat men met een PC doet en/of de apparatuur

 

het updaten van een OS kan dus wel eens problemen opleveren, maar wees eerlijk dat ligt aan de procedure (vooral bij windows)

- meteen na aanmelden gaat die kloemel zoeken naar nieuwe gegevens van microsoft

- dat gaat dus ook ten koste van alle normale processen die geimplementeerd moeten worden (de return to GO status)

- en wat is dat kreng traag zeg

 

volg het maar, bij de shutdown die updates ophalen en implementeren voor een volgende start is veel efficienter en slimmer

 

- trickle download van nieuwe informatie op de achtergrond kent linux en apple

en biedt aan dat je nu of straks kunt updaten

aangepast door Tonskidutch

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet niet dat veel updates juist bij afsluiten geïnstalleerd worden en een nieuwe opstart vereisen. De volgende keer als je dan opstart worden deze geconfigureerd en dat duurt een paar minuten of je moet een heel trage computer/harddisk hebben.

 

Als andere programma's dan ook gaan update ligt niet aan Windows...

 

Je kunt zelf hierop anticiperen. Microsoft heeft standaard de update ronde op dinsdag. Je kunt zelf ook eens kijken of er updates zijn

 

Uit Wikepedia:

 

Patch Tuesday (Patchdinsdag in het Nederlands) is de tweede dinsdag van de maand, waarop Microsoft de maandelijkse beveiligingsupdates voor de Windowssystemen en andere Microsoft-producten uitgeeft, via Windows Update. Windows-updates werden voor het eerst geïntroduceerd op Windows 98, het eerste besturingssysteem dat door Windows Update werd ondersteund. In oktober 2003 werd de Patch Tuesday ingevoerd.[1] Patch Tuesday begint op 19:00 CEST of 18:00 CET (17:00 UTC) of soms een uur later. Een meer betrouwbare tijdsaanduiding is 10:00 AM te Los Angeles, dat wilt zeggen 10:00 Pacific Standard Time (UTC-8) of 10:00 Pacific Daylight Time (UTC-7).
 
Soms bestaat er een buitengewone Patch Tuesday, 14 dagen na de reguliere Patch Tuesday. Ook zijn er updates die dagelijks (of vaker) openbaar gemaakt worden (bijvoorbeeld definities voor Windows Defender en Microsoft Security Essentials).

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is waar ook... ;)

je kunt die autoupdate zooi ook uitschakelen :D

en manueel updaten wanneer het JOU uitkomt.

 

zo hanteer ik dat overigens al jaren op m'n eigen computertjes

 

die andere programma's die ook dit traag opstarten betreft zijn dan meestal de antivirus dingus bij opstarten, inderdaad ook een drama

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan ook wel doen en niet denken laat maar zitten

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier staan de Windows 7 updates op de netbook op laat weten dat er updates zijn maar laat mij bepalen wanneer te downloaden en te installeren, maar het zijn meer de andere programmas onder Windows geinstalleerd die allemaal tegelijk hun gram willen behalen als de netbook een week of langer uit heeft gestaan. Het vertraagd de boel aanzienlijk en eigenlijk is het onwerkbaar op die manier. En soms vergat ik hem de dag tevoren wel eens aan te zetten en dan was hij dus op de reis onbruikbaar wat niet echt fijn te noemen viel. Als ik hem nu vergeet de dag van te voren kan ik tenminste Linux Mint nog booten en als die klaar is met starten is deze ook gelijk klaar voor gebruik en doet ik Windows naderhand wel weer updaten.

 

Ik had trouwens met de laatste updates van afgelopen dinsdag een extra herstart opgemerkt na de gewone herstart met Windows 7, ik dacht eerst dat het fout ging door die spontane herstart maar daarna starte hij toch zonder gezeur weer door. Meer mensen dit opgemerkt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

ik denk toch dat sommige bij het instaleren van programma's er op moeten letten wat ze de programma's laten doen,.

 

Zo bepaal ik zelf wanneer en welke update windows doet.

 

Ik laat geen extra programma's mee opstarten, buiten het netwerk.

 

Waarom moet het printerprogramma mee opstarten met Windows?

Als dit start als ik wil printen is dit toch nog op tijd.

 

Waarom moet Adobe mee opstarten met Windows als je die dag waarschijnlijk toch geen pdf's gat lezen.

Die 2 seconde die het langer duurt als ik een pdf file open maakt toch niets uit.

En zo zijn er veel programma's die willen mee opstarten, terwijl dit helemaal niet nodig is.

 

Ik kijk dan ook regelmatig wat er mee wil opstarten en verwijder de ongewenste programma's uit de lijst zodat er maar een programma of 5-6 opstarten.

 

Trouwens heb ik pas nog mijn desktop ge-upgrade met een SSD. 

De 7 jaar oude computer start nu op in 15 seconde.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...