Ga naar inhoud


XTrend ET10000 in plaats van Sling Box ?


zzzzzz

Aanbevolen berichten

Ik ben in een beetje in de war over die HDMI in en transcoding.
Kun je een ET10000 gebruiken als vervanging van bijv. een Dreambox 8000 met daarop een Slingbox aangesloten, of ben je toch beter af met een combinatie ontvanger+slingbox ?

Een Slingbox 500 lijkt mij in principe wel redelijk duur.

Nu heb ik een DB8000, maar ik vraag mij af of je die wel kunt koppelen aan een Slingbox, als je HDMI wilt gebruiken.
De DB8000 heeft immers een speciale DVI connector, en daarop moet je dan een speciale DVI --> HDMI kabel gebruiken, die ook het analoge geluid meeheeft.

 

Kost het veel tijd aan de ET10000 om te transcoden, en werkt het stabiel ?

Bedoeling is om vanop afstand (bijv. op vakantie) naar de TV te kunnen kijken.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Die Slingbox kun je gewoon aansluiten op de component (=HD) uitgang van je 8000. Je kunt dan beter de goedkopere Slingbox Solo kopen.Ik heb de Solo achter mijn ET8000 zitten via de component aansluiting, en kan zo overal ter wereld waar Wifi of 3/4G is kijken.en mijn ontvanger bedienen net als thuis. ;)

En ik kan alleen maar bevestigen dat dat prima werkt.

Ik heb dan wel een Vulcano gekocht maar dat werkt hetzelfde.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik kan alleen maar bevestigen dat dat prima werkt.

Ik heb dan wel een Vulcano gekocht maar dat werkt hetzelfde.

En hoe zit het met de Slingbox Pro HD ?

Wat ik ook wil weten, stel dat je iets laat streamen van de BBC.

Daar heb je normaal gezien 2 geluidssporen, en ondertiteling via Teletekst en DVB (grafische ondertitels).

Werkt dat allemaal ?

Krijg je die ondertitels te zien bij de ontvanger ?

En is dat een verschil met als je bijv. een XTrend ET10000 (of bijv. een Dreambox 7080 HD) zou gebruiken ?

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb nog steeds geen werkende codes waarmee ik de afstandbediening van de slingbox op afstand kan bedienen.  de V2010_PL.bin en V2010_RV.bin werken niet op mijn ET10000.  met de dreambox 8000 werkte deze wel.

 

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de binary voor de ET 10000 gevonden op deze site  http://www.hifi-remote.com/forums/dload.php?action=file&file_id=12646

 

 

Xtrend ET10000.zip

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar hoe zit het met ondertiteling, teletekst en DVB subs, komen die door op een Slingbox ?

En kun je het geluidsspoor kiezen ?

Op de site van Sling spreken ze precies alleen over closed captions, maar dat is niet hetzelfde (CC is Amerikaanse TV standaard).

Ik kijk veel BBC, en vind het reuze handig als ik de ondertitels erbij heb.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

je hebt mij evengoed geholpen hoor Sjaak want door jou post kwam ik er achter dat er inmiddels een speciale binary voor de ET10000 bestond.  Toen ik er vorig jaar mee bezig was op het moment dat de et10000 net uit was, werkte geen 1 code bij mij en heb ik de slingbox maar niet meer aangesloten. Dan maar naar netflix kijken. Dankzij deze binary ga ik hem van de week opnieuw aansluiten.

 

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar waarom hebben jullie allemaal die slingbox nodig ? Je kunt toch ook gewoon de ET10000 ontvanger benaderen, bedienen en wifi / 3G streams kijken zonder dat allemaal ?!

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet iedere e2 ontvanger kan transcoderen zoals een ET9500 of een ET8000 VU enz. Met een Slingbox kun je de ontvanger thuis bedienen zonder webif gedoe net zoals thuis, en de video bandbreedte automatisch aangepast wordt aan de verbindingssnelheid. En niet te vergeten dat de verbinding via een beveiligde Sling account loopt. ;)

Dat was ook de reden van mijn vraag.

Ik heb een Dreambox 8000, en vroeg mij af of ik beter ineens upgrade naar een Xtrend ET10000 die dan zelf kan transcoderen, of een Slingbox aan de Dreambox hang.

Of het toestel zo illegaal is weet ik niet, dat wordt namelijk ook vaak gezegd van die Linux ontvangers of van softcams als CCcam zelf.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

we verschillen niet van mening

enkel van inzicht

 

en dat hoef niet ik te verantwoorden, maar jij aan het forum...

kom maar op met de bewijzen dat je HBO { uit USA bijvoorbeeld L.A.} hier in Nederland Haarlem zou mogen kijken via een sling.

Kan ik ook zeggen over bewijzen dat CCcam legaal is.

CCcam kan immers ook net zo goed buitenshuis gebruikt worden, en ook buiten de grenzen waarbinnen een zender kan bekeken worden.

En een proxy server kan ook misbruikt worden om content te zien die normaal geografisch niet toegelaten is voor die regio van waaruit je kijkt.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

De auteursrechterlijk beschermde content uit de regio USA en dus bedoeld voor een USA burger en enkel op locatie USA geabonneerd mag je niet per VPN beschikbaar stellen aan diezelfde USA burger zijn schijnabonnee in Nederland.

de content mag niet herverdeeld worden, dat was toch heel duidelijk

 

nog via shares

nog via streames

nog via vpn

nog via slingbox

 

je kunt me "tig maal" van onkundigheid en "onwetendheid" betichten maar je brengt gewoon geen enkele Nationale en Internationale maatstaven om je argument te onderbouwen dat wat je met de slingbox KUNT niet illegaal is

 

het is overigens ook in Europa, voor die erop in zouden willen gaan, verboden TV en of media Content te herverdelen en met technische middelen te streamen naar andere locaties dan de locatie die te boek staat in het abonnement.

 

gooi je nog maar eens door de bocht Sjaak(k)

ik geloof je gewoon niet gezien algemeen geldend recht inzake regionale beperkingen die alle TV en Media Providers de consument opleggen

aangepast door Tonskidutch

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...