Ga naar inhoud


Editie 25 - Vu+ Zero


Michel

Aanbevolen berichten

Lijkt me een goed alternatief als je 2e ontvanger erbij wilt hebben. De VU Duo2 is uitbreidbaar met 2 tuners (deels ook twintuners) en ja is beter natuurlijk als je dat nodig hebt. Ook HDD is makkelijk erin.en multi kaarten lezer Maar de fuctionaliteit is zelfde en voor leuke prijs. Een aanrader voor kleine beurs en mensen die genoeg hebben aan simpel een satelliet ontvanger van goede kwaliteit, die snel is en compatible met PLI 4 en alle plugins.

Goed gedaan VU. Ik ben een fan sinds Multimedia Dreambox nu niet meer is voor zover ik weet.

Groet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Lekker goedkoop boxje,het valt me alleen op dat alleen voor sat goedkope boxen te krijgen zijn.

En de kabel boxen wordt niet gemaakt zo veel duurder is toch een kabel tuner niet.

 

Maar ik denk dat ik zo'n box ga  bestellen.

Mijn ontvangers zijn: 1x Vu Ultimo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet helemaal, bovenaan de AB zijn wat functies

verwisseld, oa de mute, aan/uit en "end" toets.

Je hebt gelijk, had het over het hoofd gezien.

Maar zal hem de pret niet drukken.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lekker goedkoop boxje,het valt me alleen op dat alleen voor sat goedkope boxen te krijgen zijn.

En de kabel boxen wordt niet gemaakt zo veel duurder is toch een kabel tuner niet.

 

Maar ik denk dat ik zo'n box ga  bestellen.

De kabel zijn ook goedkope boxen te krijgen, amiko levert ze bijvoorbeeld, ook rond de 100 euro, zowel met sat en kabel, en zijn super stabiel.

Het is alleen geen enigma2, dat word volgens mij ook veel te duur betaald de ''enigma'' naam

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Als er in de slaapkamer geen coax ligt maar wel bedraad LAN is dit kastje dan een oplossing om de centrale VU DUO TV beelden te kunnen zien?

Nu is het behelpen met "Smart IPTV" op n Samsung-scherm....

 

Misschien een beetje laat. Maar iptv is ook geen probleem hierop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Ik heb er ook ene gekocht en zonder pau app kon ik niets opnemen of geen netwerk schijf mounten met openpli.

Het externe ir oogje is ook niet echt gevoelig, ik mag er max een viertal meter vanaf staan of het werkt niet meer.

 

Verder heel tevreden over de prestaties van dit kleine ontvangertje.

 

Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met welke software/image wordt deze tuner door de fabrikant afgeleverd?

 

De fabriekssoftware, zelf kan je er andere opzetten, zoals het vermaarde VTi.

Dit is nodig om via een plug-in**, CD/TVV aan de praat te krijgen.

Dit zit niet in de originele software.

 

** Oscam en Butler plug-ins, dit is niet moeilijk, kind kan de was doen.

 

Kijk je alleen naar ongecodeerde zenders, dan volstaat de fabriekssoftware.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb nu gemerkt dat het ongevoelig zijn van het externe ir oogje veroorzaakt wordt door de TV.

Als ik het van de TV wegneem is het net zo gevoelig als deze in de ontvanger zelf.

Jammer, want nu kan ik het ontvangertje niet verbergen.

 

Edwin

Raar, ik heb hem achter een Samsung op de slaapkamer hangen. Oogje piept aan de bovenkant van de Samsung uit en dat werkt allemaal probleemloos.

Enkel de afstandbediening van de Zero en HDMI-CEC schakelt de tv aan/uit.

Moeders zeer tevreden dat die tweede zapper in de kast ligt. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu drie Zero's naast de Duo in huis en kan met 12 jaar sat ervaring zeggen dat de Zero gewoon een zeer goede eenvoudige ontvanger is.  Gisteren hebben we nog een 'speed test' gedaan. Zappen over 15 kanalen, 7 met code en 8 vrij. Het verschil tussen de Duo en de Zero was slechts 4 seconden. En de drie personen die hier keken konden het verschil niet zien tussen de ontvangers. Ik heb NOOIT enig verschil gezien.

 

Het probleem met he ongevoelige oogje kan ik echter bevestigen. Overal moet het oogje op de voorkant van de TV geplakt zijn om lekker te werken. Ook moet je de batterijen van de afstandsbediening duidelijk vaker verwisselen dan op de duo bediening. Een kleine prijs voor een geweldige ontvanger. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er in de slaapkamer geen coax ligt maar wel bedraad LAN is dit kastje dan een oplossing om de centrale VU DUO TV beelden te kunnen zien?

Nu is het behelpen met "Smart IPTV" op n Samsung-scherm....

Lees het stukje fallbacktuner van Sjaak(k) dit zou wel eens de oplossing kunnen wezen voor jouw probleem.

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...