Ga naar inhoud


voip op 2e router instellen


Aanbevolen berichten


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Indien je ook voip hebt van jou provider, dan maken zij beslist gebruik van poort 5060.

 

Mocht smsdiscount ook gebruik maken van dezelfde poort, dan gaat het niet lukken alles goed te krijgen.

 

Probeer bij je settings van smsdiscount de poort te wijzigen naar bv 5065.

 

Indien, aan de serverzijde van hierbovengenoemde ook poort 5060 wordt gebruikt, dan moet je

op zoek gaan naar een voip-account waarbij ze een range gebruiken voor de configuratie van

een voip poort.

 

Een isp die voip blokkeert, het zou kunnen, zelf nooit meegemaakt. (maar wel poort 5060)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In een router staat standaard poort 5060 niet open. Dus moet je op je eerste router poort 5060 openzetten naar het ip adres van je 2de router.

Als je dan voor voip aparte hardware gebruikt achter de 2de router, dan moet je daar ook nog eens poort 5060 openzetten, naar het ip van je aparte hardware.

Als die eerste router niet wordt gebruikt, is het naar verluid dan aangeraden, in je eerste router een dmz instelling te doen naar het ip van je 2de router.

Je kan op een pc achter de 2de router, via een open port check pagina, zien, of poort 5060 openstaat.

Maar als je een provider hebt, die ook voip aanbied, dan zal dit niet lukken, tenzij je voip provider een alternatieve poort aanbied.

Let dan wel, dat je die poort open zet, in je eerste router ipv die 5060.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga er even van uit dat voip ingebouwd zit in de 2de router.

 

Voip registratie poort is standaard UDP 5060. Dat kun je niet veranderen en levert meestal geen problemen Kun je ergens zien dat het account geregistreerd is?

Voip server (proxy, listen, sip poort) staat standaard op UDP 5060, maar kun je veranderen in 5065, 16050, 5080 enz.

 

Soms wordt in een apparaat deze functies onduidelijk of zelfs onjuist aangegeven. Als je de server poort van 5060 afhaalt en hij registreert niet meer, dan moet deze 5060 zijn en kun je de andere proberen te veranderen.

 

In de instructies https://www.smsdiscount.com/sip staan tegenstrijdige dingen, zo zou je in het ene apparaat wel een outboud proxy kunnen invullen en het andere niet. Als dat ingevuld kan worden beter uitproberen, want een outbound proxy kan helpen door firewalls te komen.

 

Als voip niet ingebouwd zit in de 2de router, maar in een apparaat daar nog achter, geeft dat meestal problemen: NAT achter NAT. Dan kan de 1ste router zm. beter in bridge mode. DMZ is meestal niet voldoende.

 

In de eerste router kunnen je poorten die je gebruikt forwarden naar de 2de router, die dan wel steeds hetzelfde IP adres moet hebben. Het zijn UDP poorten.

 

Eventueel kun je hun software nog uitproberen om de inloggegevens te controleren.

aangepast door abmg
Link naar reactie
Delen op andere sites

provider is movistar spanje

 

er lijkt voip in hun router te zitten, maar ik heb geen voip van hun

kan er verder ook geen sip van mijzelf inzetten, mijn Eigen tel nummer staat erin, maar kan ik ook niet veranderen 

lijkt verder op 5070 te zitten

 

image.jpg

 

de voip zit inderdaad in de 2e router

draytek 2820vn

1e router 192.168.1.1

2e router 192.168.8.1

 

als ik in de 1e router 5060 probeer te forwarden krijg ik de melding dat dat niet kan omdat hij op hetzelfde lan moet zitten

ik heb het zo geprobeerd, met ip van 2e router als remote host

maar hij registreert niet

heb altijd een - en nooit een R

image.jpg

aangepast door freak
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik lees allemaal onzin!

 

Geen poorten forwarden en de eerste router bridgen. Dat is de enige juiste manier!

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat is dus pertinent onjuist. Kennelijk begrijp je niet hoe het SIP protocol werkt.

 

2 routers achter elkaar is altijd de verkeerde methode. Je zult altijd de router waarin het modem zit moeten bridgen en je moet NOOIT poorten forwarden,

 

Als het in andere gevallen werkt is dat een gelukkig toeval, maar zeker heen wijsheid.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Huh?

 

DHCP uit is volgens jou hetzelfde als 'geen twee routers achter elkaar'?

 

Wat je uit moet zetten is NAT.

 

Anders ga je van een extern IP adres (bijvoorbeeld 212.213.214.215) door de router naar een intern IP adres (192.168.1.100) naar router 2 (die dan dus als WAN adres 192.168.1.100 heeft), door de router heen naar weer een ander subnet 192.168.200.xxx.

 

Dat is 2 x NAT en 'dodelijk' voor SIP.

 

Geen je ongelijk nu maar gewoon toe :P

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Als je NAT niet uitzet, heb je nog steeds hoe dan ook, 2 x Network Address Translation (NAT) en het SIP protocol is niet gebouwd om daarmee overweg te kunnen.

 

In situaties zoals die van jou, zal dat (per ongeluk) goed gaan als je geen gekke dingen doet en niet meer dan 1 telefoon via WAN registreert, maar het is hoe dan ook net slim om dit zo te doen.

 

99% van de problemen ontstaan door portforwards, dubbel NAT en slechte (als in: Slecht met SIP) routers.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ehm...ik reageerde eigenlijk op jou omdat jij op de vraag van de vraagsteller een onjuist antwoord geeft.

 

 

ik heb een router waarop een 2e router zit aangesloten

op de 2e router heb ik wifi en voip (smsdiscount)

de wifi werkt, maar de voip niet

 

moet er mischien iets geforward worden vanaf de 1e router?

 

Wat jouw situatie is, maakt mij niet zo veel uit. Ik probeer aan te geven dat wat de vraagsteller doet niet de juiste manier is.

 

Daar sta ik nog steeds 100% achter. Wat de vraagsteller probeert te doen is niet correct en jouw antwoord daarop ook niet ;)

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zet je niet de fritz in de mode, dat die fungeert als switch?

Als je eerste router het adres heeft als bvb 192.168.0.1, dan zal de fritz, de ip nummers van de eerste routers doorgeven, aan de aangesloten apparaten.

Want hier kan ik michel bijstaan, dat routers na elkaar goed kan mislopen. heb zelf geprobeerd een fritz na een docssis modem proberen te plaatsen, en die in switch mode (hoe noemt dit echt?) gezet.

Alles kreeg keurig ip adressen van de docssis, maar surfen liep na 5 minuten fout.

Het is misschien leuk, om van je provider alles in één te krijgen, maar bij mij staat nu een modem only, met een fritz erna, en loopt als een trein.

Het beste eigenlijk, zou ik kijken, of ik die eerste router in bridge kan zetten, en alles te laten regelen door de fritz.

Ik raad mensen altijd af, om routers na elkaar te plaatsen, maar switches te gebruiken. Bij beperkt wifi bereik, raad ik ze wifi versterkers aan, of een acces point achter een switch waar het bereik slecht is.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Wie moet de boel nou eigenlijk niet verdraaien?

 

Jij schetst later toch pas een geheel andere situatie als die van topic starter?

 

Ik stel alleen maar dat je niet twee routers achter elkaar mag/moet plaatsen. Het lijkt mij duidelijk dat ik daarmee bedoel dat je dan die routers als router gebruikt en niet als switch. Dan is het immers geen router meer. Daar heeft topic starter het ook duidelijk over.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Je dient de eerste router, waar dus het modem in zit te bridgen. Die Draytek is prima.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...