Ga naar inhoud


Hacken van modem is dit mogelijk.


psv

Aanbevolen berichten

Kan een ICT,er mijn modem zo bewerken alsdat hij in mijn computer kan kijken ?

ik heb nl. een nieuwe buurman, en de relatie daarmee is klote, ik merk alsdat de

laatste tijd mijn internet verbinding regelmatig onderbroken wordt, en daar had ik

voorheen nooit last van.

 

m.vr.gr. G.Jansen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

Dat is zeker mogelijk! Vereist ook niet eens zo heel veel kennis. Probleem is ten eerste dat veel merken modem/routers een standaard login/wachtwoord hebben (en die weet iedereen). Zo hebben we 10-tallen jaren ongemerkt met een SSL fout gewerkt (HeartBleed). En zo zijn er wat lekken voorbij gekomen. Als je een (nieuw) modem/router krijgt, eerst het standaard inlog en wachtwoord wijzigen! Dan pas aan het internet. Als je zonder Wifi kunt, WiFi gewoon uitzetten! Uiteraard zorgen voor de meest recente update van de modemfirmware. Vervolgens alle ingaande poorten dichtzetten die je niet nodig hebt. Uiteraard op je aangesloten PC's/Laptop's een fatsoenlijke virus/malware scanner... (En die laatste dus kopen! Niet downloaden via newsgroepen of torrents want die zijn automatisch al besmet!).

Link naar reactie
Delen op andere sites

zonder je buur en jouzelf meer argwaan en achterdocht te willen toekennen kun je gewoon het best

eerst even kijken op de website van jou ISP (de provider voor jouw internet) inzake storingen

en dan eens bellen met de helpdesk inzake je klacht dat je modem en dus internet vaker uitvalt...

 

een en ander kunnen ze meestal direct onderzoeken via hun toegang tot het modem

en bij herhaling (dat schrijf je op je kalender met uur tijdstip) komt er een monteur om het plaatselijk te meten <> want meten is weten

 

kabelbreuk kan een klapperende verbinding met zich brengen zo iets had ik dus zelf

die monteur was een engel :grin:

 

en die heks van een buurvrouw had er niks mee van doen. ;)

  • Like 1

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een HUAWEI/HG655d van online.

wat moet ik dan wijzigen de SSID: en WPA2 Key: ?

en wat de poorten betreft, staan die in het scherm van het modem, en welke poorten,

want ik ken er helemaal niets van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je der niks van weet hoe kom je dan zelf op de SSID en WPA2 key?

als je der echt niks van weet laat je helpen door de helpdesk medewerker die je ook aangemeld op je webinterface van dat modem kan adviseren

 

het SSID en of die WPA2 key zal die nooit willen weten, en dat vertel je ook niemand

 

zo eenvoudig is het,

wijzig dat tijdig met een sterk paswoord

 

ciao ciao

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hallo, dat is niet zo moeilijk dat staat op een stikker, die op het boekje geplakt is waarin staat hoe dat modem werkt.

u moet wel aangeven hoe ik dat password wijzig. en van die helpdesk daar wordt je niet goed van, heb zaterdag wel een uur aan de telefoon gehangen en het enige wat je hoorde was , blijft u s.v.p aan de lijn u wordt zo spoedig mogelijk geholpen,dus na een uur de haak er maar opgegooid.

 en vandaag precies hetzelfde, kreeg na een dik half uur een juf, aan de lijn, en als je die aan de lijn krijgt dan weet je

meteen hoe laat het is, heb eerst nog gevraagd of ze wel deskundig was, het eerste was dat zij vroeg of ik het modem moest

resetten ,toen ik dat deed was ook mijn telefoon verbinding verbroken,ik heb maar niet terug gebeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is U buur ict'er?

Om in het modem te geraken, moet hij meestal via het wan ip adres gaan, wat hier in België, niet zo snel geweten is.

Anders moet die gaan via het wifi, en dus U wachtwoord hebben achterhaald.

Bepaalde modems houden precies bij, welke pc er heeft aangemeld, met ook het mac adres.

Het enigste die gemakkelijk is, maar bij ons niet is toegelaten, is het wifi signaal storen. Maar dit zou volgens mij geen last mogen geven, op het bedraad netwerk, of het zou moeten zijn, dat door deze stoorsignalen het modem zijn werk niet voldoende meer kan doen.

Maar ik heb twijfels.

Misschien hebben ze bij de buren, werken uitgevoerd.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

vertel es, hoe moeten we jou kunnen uitleggen hoe je een password in een modem / router moet wijzigen als jij niet vertelt wat voor een merk en type apparaat het betreft?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hmmz, ik word getipt (dank Tonski) dat het een HUAWEI/HG655d betreft. Klik hier voor een pdfje van de fabrikant.

 

schaamteloos knip&plak:

 

4.2 Een wachtwoord instellen
Om de toegang tot de HG655d te beveiligen is het mogelijk om een wachtwoord voor de
standaardgebruiker ‘Admin’ in te stellen. Volg daarvoor de volgende instructie:
Stap 1
Log in op de modempagina.
Stap 2
Kies Onderhoud >> Account in het menu om de accountpagina weer te geven.
Stap 3
Om het wachtwoord voor het Admin account te wijzigen: Laat ‘Huidig wachtwoord’
leeg, voer een nieuw wachtwoord in in het veld ‘Nieuw wachtwoord’ en herhaal dit
wachtwoord in het veld ‘Wachtwoord bevestigen’.
Stap 4
Klik op Toepassen om de instellingen op te slaan
=>
het login scherm wordt geopend.
Voer nu de gebruikersnaam (Admin) en het gewijzigde wachtwoord in om in te loggen op de modempagina.

 

NB:
Als u de gebruikersnaam of het gewijzigde wachtwoord bent vergeten, kunt u de standaardinstellingen van de HG655d herstellen door de RESET-knop langer dan drie seconden ingedrukt te houden. Wanneer u de standaardinstellingen herstelt gaan de aangepaste gegevens echter verloren. Gebruik deze functie daarom voorzichtig.
 
volgens die handleiding hoef je geen password in te geven als het ding uit de doos komt. Ik zou dat meteen hebben gewijzigd bij in gebruikname. Dan nog zul je er niet zo maar vanaf het internet op in kunnen loggen.
 
Als ik jou was zou ik eerst het admin password wijzigen, en daarna de key van je ssid.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

TS moet zich niet zo aanstellen en is in alle gevallen zelf verantwoordelijk voor het goed beveiligen van de eigen apparatuur. Als je dat niet kunt of zet wifi uit of haal er iemand bij die er wel verstand van heeft en ja dat kan soms geld kosten maar je wilt het goed beveiligd hebben toch.

 

En niet meteen met het vingertje naar een ander wijzen en verdenken van malafide praktijken terwijl jezelf geen idee hebt wat er eigenlijk aan de hand is want dat is toch wel een beetje triest.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Codx, en anderen

heel eenvoudig is het natuurlijk niet.

maar indien men wil is er ook een weg

 

dat toont zelfs de recente publieke berichten inzake de Duitse Bundestag die gehackt is

-met heel wat oude XP pceetjes bij de Abgeordneten op de kamer

-en meer van die berichten

 

De NSA is weer even uit de picture en de duitse Nachrichtendienst weer effe in de picture.

gezien de nieuwsfeiten (of is het oud nieuws)

De chinesen, de koreanen, de iraniers en de hobbyhackers met ambities, zijn allemaal bezig.

Niet te vergeten de wikileaks hackers uit passie en democratische overtuiging :sick:

Als er sterke paswoorden gegeven kunnen worden tijdens de eerste installatie dan doe je dat ook...!

Voor de rest is iedereen zelf verantwoordelijk voor zijn veiligheid.

( dat is ook omdat de diensten die je aangekocht hebt bij de ISP nooit veilig kunnen worden aangeboden )

aangepast door Tonskidutch

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit terzijde, maar als een technieker van de isp langsgekomen is, is het raadzaam paswoord ssid en netwerkwachtwoord onmiddelijk te veranderen. Ons ex tele 2 modem liet niet toe, om dit te doen, en ze gebruikten blijkbaar een bepaalde algoritme (?) dat helaas bekend was. Zo reed je, tot je een tele 2 modem tegenkwam, en voerde je het programma'tje uit en had je ogenblikkelijk het wifi wachtwoord. Bepaalde techniekers ( scarlet) gebruiken overal hetzelfde wifi wachtwoord.

Misschien een beetje top offic, maar kan nuttig zijn, om vijanden buiten te houden.

En gebruik gemakshalve ook geen voor de handliggende wachtwoorden, zelfs geen gsm of telefoon nummer, zoals bepaalden doen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

@tonskidutch, Niks is 100% veilig maar dat heeft toch niks met dit verhaal te maken.

 

Het is onzin om te denken dat hij door z'n buurman gehackt is omdat z'n internet toevallig hapert.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...