Ga naar inhoud


Schotel instellen met duo lnb


dejutter

Aanbevolen berichten

Heb je de ontvanger handmatig ook even ingesteld op een werkende Astra 3 FTA transponder, zodat je daarop kunt zoeken en fijnafstellen?

Bijv.: 11.836 / H / 27500 / 5/6 --> TA3 (Slowakije)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Zo, . Als ik de a1 kop afdek dan valt BVN weg, neem aan dat ik dan juist op Astra 1 zit.

 

Misschien, misschien ook niet.

 

BVN zit ook op de Hotbird op 13 graden oost.

Heb je gecontroleerd of je echt staat uitgericht op de Astra 1?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Sprietje,

Je samenvatting klopt helemaal. Begrijp ook niet waarom ik geen Astra 3 ontvangst heb.

Door de aanhoudende regen vandaag is het uitrichten even niet te doen.

De Amiko schakeld voor Astra 1 op DiSEqC A, en voor Astra 3 op B. Schakel ik naar weer een andere satelliet dan zie ik bijv ook D in beeld komen.

Betekend dit dat de koppen van rechts naar links worden geschakeld als je voor de schotel staat (?).

Het is altijd wel een gedoe met die Astra 3. Astra 1 vindt je bijwijze van spreke met je ogen dicht .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik selecteer BVN inderdaad vanuit de zenderlijst, maar ook ARD, ZDF, CNN etc ontvang ik op Astra 1 zonder problemen.

Voor Astra 3 selecteer ik een regionale FTA zender zoals TV Oost of Noord.

Als ik voor Astra 1 voor het beste quality level iets meer dan de 11 graden naar beneden moet zakken dan zou de schotel iets te hoog kunnen staan ondanks dat ie op 28 graden staat volgens de Tiax schaalverdeling? Misschien dat de mast niet 100% waterpas staat ( afwijking van mijn waterpas).

Zijn vanmiddag weer vanaf de Veluwe naar huis gereden. Zal zodra we er weer zijn alles ff nalopen. Maar alle tips zijn ondertussen van harte welkom! Gelukkig heb ik ook Digitenne ontvangst zodat ik in ieder geval Ned 1,2 en 3 als FTA kan ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ARD en ZDF zitten ook op Hotbird, maar beter een keer teveel gevraagd als na 3 dagen tot de ontdekking komen dat je i.p.v. Astra 1 op Hotbird uitgericht bent.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd dat iedereen hier de A1 in de klem heeft zitten dan.

De schotel moet dus eerst op Astra 3 worden uitgericht en beeld geven op de nederlandse zenders en daarna de lnb verdraaien tot 11 graden om Asrta 1 te ontvangen?

Ik heb een waterpas App die per 0,1 graad weergeeft, die maar gebruiken om de 11 graden in te stellen, dan zit ik al heel aardig in de juiste richting/hoek.

.

De Astra 1 in de klem stamt nog uit de tijd ( nog niet echt lang geleden ) dat de meeste voor ons belangrijke zenders op Astra 1 zaten.

Stilaan zijn ze die naar Astra 3 gaan verhuizen, en nu is het zo dat de meeste voor ons belangrijke op Astra 3 zitten.

Vandaar dat je nog veel A1 in de houder ziet zitten, maar de nieuwe plaatsingen zullen sowieso van de verkoper de raad krijgen de A3 in de houder te stoppen.

Nadien volgen meestal ook de oudere installaties deze weg.

FF ter aanvulling van Sprietje ( eindelijk kan er iets bij die zijn post aangevuld worden, dat is niet dikwijls mogelijk ) Plaats een kopietje van de 11° hoek op een velletje papier welk je dan tegen de achterzijde van je LNB kleeft (tijdelijk) en daarop kan je dan met de waterpas de lijn op de tek pas zetten, gevolg, LNB perfect op 11° (Rechterzijde lager dan linker. gezien van de rug van de LNB, of de binnenzijde van de schotel zoals Sprietje het zegt)

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ARD en ZDF zitten ook op Hotbird, maar beter een keer teveel gevraagd als na 3 dagen tot de ontdekking komen dat je i.p.v. Astra 1 op Hotbird uitgericht bent.

Gemakkelijke manier om dat te weten is.

Duo LNB, staat ok als je op Astra 3 Canvas ok hebt.

Als je beeld van Canvas hebt, maar klank van een Duitse zender sta je niet met de A3 kop Astra 3 maar op Astra 1.

Enkele graadjes naar O en het zit ok.

Dit zowel als A1 of A3 in de houder zit.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK dejutter, je hoeft het niet met mijn beredenering eens te zijn maar dan zou ik graag een tegenargument horen.

 

Uitdager ;-)

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

Ik heb nu beeld op zowel Astra 1 als 3.

Ik heb eerst nog een nieuwe lnb houder gekocht want de oude sloot niet lekker meer, vervolgens de lnb zoveel mogelijk naarvoren geschoven zoals aangegeven door Sprietje. Vervolgens weer begonnen met afstellen maar Astra 3 bleef een probleem. In de straal van de schotel staan ook dennebomen die misschien toch het "zicht" belemmeretn alhoewel Astra 1 altijd goed was. De toppen weggeknipt en zie daar, beeld op Astra 3! Omdat de ontvangst sterkte nog niet optimaal is ga ik de paal verlengen zodat de schotel hoger geplaatst kan worden en dan de boel fine tunen.

Wordt vervolgt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...