Ga naar inhoud


Noord-Zuidpool ontvangst mogelijk ?


mebo870

Aanbevolen berichten

Niet dat ik plannen heb om te verhuizen, maar gewoon uit nieuwsgierigheid.

Zou men op de Noord en Zuidpool technisch gezien alle satellieten kunnen ontvangen, aangezien de Clark belt daar volledig te zien is.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Wanneer je een hele hoge mast hebt, ja.

 

Je zal de schotel ongeveer 9 graden de grond in moeten richten

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Satelliet ontvangs is in de Noord-Zuid Pool regionen niet met geostationaire satellieten mogelijk.

Wel met satellieten in LEO/inclined orbit.

De Russen deden dat vroeger met, ik meen Myrnia/Ekran satellieten. Die waren in het hoge noorden van Rusland met een gewone UHF antenne te ontvangen, enkele uren per dag. Ze zonden in de UHF band uit. Ik weet niet of ze dat nu nog doen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Iemand trouwens een idee hoe hoog die mast op de noordpool zou moeten zijn?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier basis Eureka, Nunavut, in het noorden van Canada op 80 graden noorder breedte. De elevatie om de satellieten op de Clarkebelt te ontvangen is daar 1,3 graden, zie de bijlage.
Twee offsetschotels staan ongeveer 24 graden omlaag gericht, de meest linkse is ondersteboven geplaatst en staat ongeveer 26 graden achterover. Met een offset van 25graden dus ook op de Clarkebelt gericht.
 

post-60869-0-41654300-1434304068_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het materiaal, moet dan ook wel goed tegen de grote koude kunnen zou je denken.

Zouden lnb's uit de Benelux het daar doen, of zijn deze daar onbruikbaar? (ik heb het over single lnb's met één of meerdere uitgangen).

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat die gewoon bruikbaar zijn. Hoe kouder het is des te minder ruis heb je dus alleen maar gunstig. Och, en ze zullen wel een paar reserve lnb's hebben liggen.
Op die grote schotel links zit een C-band lnb zoals je kunt zien.
Ik zag trouwens dat de actuele temperatuur 4 graden Celcius was. Het vriest er dus niet altijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn zeker wel satellieten die tot aan het topje van de aarde uitzenden. Neem bijv. de Intelsat 10-02 op 1west. Die is te ontvangen tot op 80 graden noord. Je ziet waar ik het ballonnetje heb gezet in het noorden van IJsland dat daar de elevatie nog maar 0,3 graden is.
 

post-60869-0-37015800-1434356589_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, en dan de definitie van het Noordpoolgebied:

Het Noordpoolgebied is het noordelijkste gedeelte van de wereld. Het kan gedefinieerd worden als alles binnen de Noordpoolcirkel of alle noordelijke gebieden waar de temperatuur meestal beneden de 10 graden Celsius blijft, wat ook op gebieden buiten de poolcirkel het geval kan zijn.
Zie de bijlage wat als Noordpoolgebied wordt aangemerkt.
 

post-60869-0-61408500-1434357060_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...