Ga naar inhoud


Big bisat satkeuze


jac4you

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik heb een nieuw big bisat aangeschaft

3 x inverto black quad

1 x alps quad

 

Absoluut noodzakelijk astra 1 en hotbird (geen probleem) telesat abo en franstalige vrouw ;-)

Ik kan de 28.2 erbij pakken voor de engelse zenders...

 

Welke andere sateliet kan ik het best erbij pakken?

Astra 1 staat centraal.

Ik heb dus nog mijn alps over om erbij te pluggen... Maar waar... Liefst FTA engels, frans, duits of nederlands LOL

 

Alvast dank voor jullie hulp...

VU+ Ultimo ... OpenPLI

Dubbele sat tuners & 1 dvb/c tuner

Big bisat...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo,jac4you

 

Het is te zien welke ontvanger je hebt. Misschien een Basic Light abonnement van TVV er bijsteken.

Dan heb je al de talen die je wenst te ontvangen op je Bigsat. Ik zou kiezen voor de Astra 23°E, maar zou een inverto black quad

gebruiken voor deze iets zwakkere satelliet. De Alps zou ik dan inzetten voor Astra 19°E.

Alvast succes!

 

Satfeeds- DX

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

Ik heb een nieuw big bisat aangeschaft

3 x inverto black quad

1 x alps quad

 

 

Alvast dank voor jullie hulp...

Je /kunt de Alps dus gebruiken om Astra 3 te ontvangen. Die Alps zal dan aan de westkant pal tegen de Astra 1 IBU moeten komen te zitten gezien het kleine positieverschil tussen Astra 1 en 3.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn black ultras ...

Kan ik dan het beste centraal de alps zetten?

Ik dacht gelezen te hebben dat de ultra beter 'weerbestendig' is? En dacht daardoor deze centraal op de astra te zetten en een tweede op de hotbird

VU+ Ultimo ... OpenPLI

Dubbele sat tuners & 1 dvb/c tuner

Big bisat...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Inverto Black Ultra Quad is inderdaad nog iets beter dan de Inverto Black Premium maar de behuizing is wel 71mm breed en dat geeft problemen op de Visiosat BigBisat voor de Astra 19,2, 23,5 en 28,2. Maar ja, dat heb je zelf natuurlijk ook al gezien met de Cahors-calculator.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaar wilde ik de 19,2 en de 28,2 met de 13 pakken....

Blijft er nog eentje over... Welke ga ik hiervoor pakken..

Is er een interressante sat die ik erbij zou kunnen pakken...?

VU+ Ultimo ... OpenPLI

Dubbele sat tuners & 1 dvb/c tuner

Big bisat...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tiens.. Nog een kleine newbie vraag... Tot hoever moet ik de koppen in de houder steken?

Voorheen had ik een simpele twinlnb met heel weinig speling...

Met de nieuwe koppen kan ik toch aardig wat schuiven ...

VU+ Ultimo ... OpenPLI

Dubbele sat tuners & 1 dvb/c tuner

Big bisat...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, de Inverto Black Ultra heeft een long neck systeem waardoor je die flink kunt verschuiven met name de single-uitvoering. De nek van de ALPS is maar 30mm en met een lnb-klem van 20mm breed, kun je die dus maar maximaal 10mm verschuiven.
Je moet ze altijd afstellen zodat je maximale signaalkwaliteit hebt. Er is dus geen eenduidig antwoord op te geven.
Als richtwaarde geef ik altijd op dat de kop 5-6mm van de lnb-klem af moet staan maar bij sommige schotels is dat niet de beste positie zoals bij een Triax 64 waarvan de lnb-arm gewoon 10mm te lang is.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke andere sateliet kan ik het best erbij pakken?

Astra 1 staat centraal.

Ik heb dus nog mijn alps over om erbij te pluggen... Maar waar... Liefst FTA engels, frans, duits of nederlands LOL

 

Je hebt dus al heel veel duits en engels met 19 en 28 oost.

Franse FTA-zenders zijn er verder nog een paar op 5 west; en een paar franstalige zwitserse zenders zitten op de 9oost begrijp ik.

 

Wat let je trouwens, nu je een big bisat hebt, om er nog een paar LNB's bij te plaatsen (dus meer dan 4 stuks te installeren)? Dan heb je nog meer keuze. Moet je alleen verder ook nog extra beugeltjes en (een) extra switch(es) bijkopen. (In ieder geval een diseqc 1.1 of 2.1-switch, bijvoorbeeld een SUR420. Daarmee, samen met een gewone 4/1-switch, kan je dan al 7 LNB's bedienen.)

 

Groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er eentje in mijn tuin staan met acht satellieten . 28,2E,23,5E,19,2E,13,0E,7,0E,1,0W,5,0W en 15,0W

werkt prima. Als je de 15,0W erbij neemt is de helling van de schotel ook veel minder , helling is nu 3 à 4 graden i.p.v. 13 à 14 graden met de klassieke vier satellieten.

Is wel een installatie met 8 single alp's lnb's , maar voor de klassieke drie ( keuze tussen 13,0E,19,2E,23,5E of 28,2E) kan je gerust je 3 x inverto black quad's gebruiken rest met single alp's lnb's.

Het oog wilt ook wat. ;)

post-37533-0-28335800-1434377490_thumb.jpg

post-37533-0-22495200-1434377513_thumb.jpg

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...