Ga naar inhoud


France 2 nu ook in HD


Marc-Sim

Aanbevolen berichten

Na het inladen van de nieuwe TV-VL lijst deze morgen werd France 2 SD vervangen door de HD versie en die doet het niet ...

 

Valt mij nu pas op (alle Franse zenders kijk vooral via 5 West).

Zelfde probleem waarschijnlijk als met MEZZO en Motors TV: alleen met een witte module te ontvangen.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites


Maar wat als je nu een gewone tv met CI module hebt?

En nog nooit van oscam gehoord, laat staan weet wat en hoe je er mee moet.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar wat als je nu een gewone tv met CI module hebt?

En nog nooit van oscam gehoord, laat staan weet wat en hoe je er mee moet.

Welke CI module gebruik je in je tv?  Als het de donkere is met wereldbol, dan zal je op France2 HD geen beeld hebben.  Het moet de grijs-witte zijn.

post-44192-0-08248500-1436217716.jpg

post-44192-0-12420200-1436217965.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat dacht je, met Oscam is er beeld op.

 

hier geen beeld op met oscam 1.20-unstable_svn Build: r10875

dus ja,wie me kan zeggen hoe zonder CI module te kunnen kijken zou ik dankbaar zijn ;)

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar niet echt een oplossing voor het probleem als je geen CI module gebruikt,

en veel veronderstellingen zonder bewijs dat het werkt op CCcam bv.

zolang ik het zelf niet zie werken geloof ik er niks van,sorry daarvoor.

de France2 SD werkt nog voorlopig maar de HD versie blijft dicht.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

mjah,dan word het toch zo een Ci Module witte bol.

er is geen andere oplossing :(

 

Wat zijn de limitaties van de CI module? Momenteel gebruik ik OSCAM voor de decoderen van TVV...

ET8000 met T90 schotel LNB's op 13/19.223.5/28.2 

DM500HD via interne streaming van ET8000

Alles op OpenPLI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voornaamste nu:

 

Je kunt slechts 1 kanaal tegelijkertijd decoderen.  Heb wel eens gelezen dat de witte module 2 kanalen tegelijkertijd kan decoderen.  Maar dan moeten die wel afkomstig zijn van dezelfde transponder.  BV. tegelijkertijd kijken naar éénHD en iets opnemen van VTM HD gaat niet daar deze zender op een andere transponder zit.

Combineren van ëénHD en CanvasHD is misschien wel mogelijk.  Verbeter mij als ik het mis heb.

Mogelijk te combineren (met dien verstande slechts 2 van iedere lijn): 

 

1. VTM, 2BE, Vier

2. één, Canvas, NPO1, NPO3

3. Ketnet, Jim, Vijf, Vitaya, VTM Kazoom, Acht

 

 

Opnemen en achteraf decoderen gaat ook niet met een CI module.

 

Op het moment dat de + mogelijkheden geactiveerd worden, kan TVV bepalen of je reclame kunt doorspoelen.  Of je wel of niet een programma kunt opnemen en nog wel een paar leuke dingen (voor de provider - niet voor U - zoals als je zapt krijg je eerst 20 seconden reclame te zien vooraleer op de zender afgestemd wordt )

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er zoveel beperkingen zouden komen, dat moet je wel gek zijn om daar elke maand voor af te dokken.

 

En reclame slikken, terwijl je flink betaalt om programma's te kijken, dat is toch te gek voor woorden.

 

Ik open nu al het verzet tegen al deze commerciële onzin, wie volgt in mijn spoor.

aangepast door Tripleboy
  • Like 1

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze doen maar, de 3 VRT zenders ontvang ik zowel op kabel als via de ether in FTA

De dag dat ik 2BE HD en Vier HD niet meer open krijg met CCcam of Oscam, dan zie ik ook geen reden meer om die club te blijven steunen. Dan vliegen ze hier buiten, die zien me nooit meer terug als klant.

 

Ik ga niet nog een keer geld uitgeven bovenop mijn abonnement aan zo'n stomme CI module, om minder te kunnen dan voorheen, het is al erg genoeg met die 4 sid limitering.

Dan slaan ze ons 10 jaar terug in de tijd, 1 zendertje kijken met veel geluk nog eentje opnemen, gezien de plaats waar ze die kanalen stoppen, zal er van opnemen niet veel in huis komen.

Terwijl er op de markt twin en quad ontvangers zijn, die spelen als je ze aanzet, wat van hun prullen niet kan gezegd worden.  

Het zijn ook geen eenmalige kosten, dat gezever blijft daar maar duren, het is de ene wijzigen na de andere die de mensen op kosten jaagt.

Eerst een duo lnb, die nu overbodig blijkt, daarna was het een HD ontvanger om vooral SD zenders op te kijken, een grotere schotel om ontvangst te garanderen en nu weer een witte CI + module.

Wat zal het volgende zijn, nog snel een kaartwissel doorvoeren, alvorens men iedereen zal verplichten om hun provider-bakken te kopen en voor elke tv een smartcard.

Als men dan hun zender pakket bekijkt waarvoor men het allemaal doet, dan is het om te janken.

aangepast door mebo870
  • Like 1

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...