Ga naar inhoud


Geen beeld meer, cam kapot of verouderd?


indieke

Aanbevolen berichten

Tot gisteren werkte mijn Technisat ontvanger, met Astoncrypt 2 module perfect. Vandaag, zwart beeld en tot vervelens toe, "check your smartcard"  Niets werkt.

 

Het lichtje van de Astoncam werkt. Heb dan een andere ontvanger genomen, waar de diseq zijn werk niet zo goed doet de XP 1000. Als ik de kaart daar in steek : Eureka! Het werkt!  Maar deze ontvanger kan rechtstreeks met het kaartje werken, geen Aston crypt 2 nodig.

 

Maar heeft ook een Astoncam gleuf. En inderdaad met de aston, werkt het hier ook niet.  Nu can die Aston kapot zijn. Ik heb 2 ontvangers, één in de slaapkamer, en één in mijn salon (alle twee Technisat). Dus als we in de slaapkamer kijken, moet de cam en kaart altijd mee. Dus kan zo kapot zijn gegaan. He rare is de Aston wordt wel degelik herkend door de XP 1000, als die erin zit, èchter, wanneer de kaart erin zit gebeurtt er gewoon niets meer.

 

Kaart is dus niet kapot, De Aston wordt herkend, het groen lichtje brandt, wat is hier nu opeens aan de hand? Is er weer een nieuwe module nodig, of is deze kapot?  De Aston module is 21800, als je daar iets aan hebt....

aangepast door indieke
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik zou het maar eens met de witte CI-module proberen van CanalDigitaal.

 

Tja,maaar dan zouden alle Aston Cams moeten uitvallen. Als dit niet het geval is, dan zou mijn cam kapot kunnen zijn. het gekke is, dat de Aston, met versie door beiden ontvangers wordt herkend, maar dat de Aston elke keer vraagt de kaart te checken, terwijl deze zonder Cam, werkt. Ik begin te denken dat de kaartlezer in de cam kapot is.....  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze dus:

 

Ja dat is de kaart en die WERKT zonder cam. In die reserve ontvanger werkt de kaart + cam ook, niet, maar wordt nogmaals de Cam wel herkend.

 

Dez combinatie cam en kaart werkt al JAREN op deze ontvangers en dus sinds vandag niet meer. De Technisat ontvangers zijn  Identiek

aangepast door indieke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bepaalde cams hebben een fabrieksreset, indien deze cam deze heeft, probeer dit eens, lukt het niet,:

Probeer eens het volgende "op eigen risico".

Toen ik dat nog voorhad, wilde dit lukken, om de kaart te doen lezen:

neem een gewone kaart, die er in kan, kan een ex abbo kaart zijn of zo, en doe een beetje alcohol op de plaats waar de contactjes op de cam zitten, en haal die kaart enkele keren in en uit, terwijl je de cam in hand hebt, dus zeker spanningsloos.

Wacht enige tijd, totdat contactjes droog zijn, en probeer het dan eens.

Als echter niks helpt, en je denkt, dat deze toch zo goed als zeker eol is, kan je volgende doen, heb ik nog met succes gedaan, echter lukte het voor korte tijd (corrosie?) ik had het fijnste waterschuurpapier genomen, vochtig gemaakt, en 2 X in en uit (niet meer!).

De lichte schuurkant, naar de contacten toe.

Je kan ook uiteraard naar iemand gaan, die professioneel materiaal heeft, die de cam kan openmaken, deze herstellen, en dan weer dichtmaken, das de veiligste maar mogelijk de duurste oplossing, maar mogelijks goedkoper dan een nieuwe cam.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak eerst eens de chip op de kaart voorzichtig schoon met een gummetje.

De chip op de kaart zal ongetwijfeld sporen hebben door het in en uithalen van de kaart en dan is voorzichtig schoonmaken vaak de oplossing.

Stop je de kaart in een andere decoder dus een ander slot zijn de contacten nooit exact op dezelfde sporen en maakt de kaart meestal wel contact. Vandaar dat de kaart wel werkt in een ander slot.

 

De sleep contacten van de kaart lezer schoonmaken geloof ik in eerste instantie niet in.

Werkt de methode met het gummetje niet kan je altijd nog je CI op zeker verkloten. 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste u zal vrees ik uw Aston module moeten upgraden naar NAGRA3 CODERING.

 

OF DEZE UPDATE AL BESTAAT MOET U NAVRAGEN BIJ UW SATELLIETLEVERANCIER.

 

Heb net bij klant met oude echostarr ontvanger met dubbele ci reader en twee vaste kaarten hetzelfde voorgehad.

 

2 ingebouwde kaartlezers werken perfect maar zeer traag.

 

met nieuwe grijze CI Module en nagra dadelijk beeld en schakeld veel sneller over van zender naar

zender.

 

Alles gaat over naar Nagra 3..........

 

Groetjes

 

Koostronics

 

ps oude rode ci modules van tvv vlaanderen doen het ook niet meer !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste u zal vrees ik uw Aston module moeten upgraden naar NAGRA3 CODERING.

 

OF DEZE UPDATE AL BESTAAT MOET U NAVRAGEN BIJ UW SATELLIETLEVERANCIER.

 

Heb net bij klant met oude echostarr ontvanger met dubbele ci reader en twee vaste kaarten hetzelfde voorgehad.

 

2 ingebouwde kaartlezers werken perfect maar zeer traag.

 

met nieuwe grijze CI Module en nagra dadelijk beeld en schakeld veel sneller over van zender naar

zender.

 

Alles gaat over naar Nagra 3..........

 

Groetjes

 

Koostronics

 

ps oude rode ci modules van tvv vlaanderen doen het ook niet meer !!!

 

 

Wel, dat is dan niet meer netjes.  Die CI cam's kosten bijna evenveel als een ontvanger. Hoe vaak hebben ze ons, legale kijkers op kosten gejaagd?  Eerlijk ik heb sateliet nodig, omdat ik meestal in Frankrijk verblijf, maar ben dat gedoe gewoon beu!  Als die veranderingen en kosten over de jaren, het is niet meer mooi. Dit werkte, veel berichten over pirateren, heb ik niet meer gehoord.

 

Je kint toch verdorie je klanten met een CI module, die altijd heeft gewerkt, toch niet zonder enige verwittiging op zwart zetten? Enfin, ik bel TVV maandag op. De module kan nog altijd kapot zijn, dat kan gebeuren. Indien de CI noet meer zouden werken, werd hier toch sowieso meer geklaagd, of dit gemeld.  

 

Enfin is die andere ontvanger, dat rotding , nog voor iets goed.....LOL

 

Maar ik vraag me af , of er hier toch niets mis is. Als al die Aston 2 cams niet meer zouden werken, dan kreeg je hier een regen aan klachten, toch?

aangepast door indieke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste indieke

Je moet niet lopen klagen over geen ontvangst van CanalDigitaal met een CI-module die niet van CanalDigitaal is.
En dat een CI-module net zo duur is als een satellietontvanger is niet waar. Je koop de witte  CI-module al voor €52,95.
 

post-60869-0-69939300-1437301692.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste indieke

 

Je moet niet lopen klagen over geen ontvangst van CanalDigitaal met een CI-module die niet van CanalDigitaal is.

En dat een CI-module net zo duur is als een satellietontvanger is niet waar. Je koop de witte  CI-module al voor €52,95.

 

 

 

Ha ha,  jij wilt verkopen. Ik denk eerlijk dat de module gewoon kapot is. Niet van TVV is flauwekul, loopt al enkele jaren. En dan zou het gisteren hier klachten geregend hebben. Maar goed, als we het niet meer goed krijgen, en je garandeert dat eht werkt, dan kunnen we weer eens in de buidel tasten.

 

Ik ben eerlijk, alsi ik alleen in Belgë zou komen, weg die handel! Wat dat al gekost heeft over de jaren, veranderingen coderingen, nieuwe lnb's enz, dan is kabel tv, toch wel goedkoper.

 

Oh ja , ik deed mijn kaart in de oude Astoncam, en die werkte daar prima in. Nou ja, de oude Nederlandse SD kanalen, en geluid op de vlaamse...

aangepast door indieke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerlijk gezegd was ik wat verbaast dat je Aston Cam nog overweg kon met de seca3 codering.

Maar als jij zegt dat de Cam je zenders tot voor kort heeft geopend ga ik daar niet aan twijfelen.

 

Hou er wel rekening mee dat als je de Aston cam niet meer werkend krijgt en je besluit om een nieuwe witte Cam van Tv Vlaanderen te kopen er voor deze witte cam al een vervanger bekend is.

Klik hier voor informatie over de nieuwe M7 CI

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een van mijn ontvangers geeft op dit moment nog steeds beeld op seca 3 gecodeerde uitzendingen met een Aston CI module.

Alleen de nieuwste codering werkt niet met deze Aston ci.

Ik heb ook wel eens een Aston module gehad die na een paar jaren de geest gaf.

Ook het steeds insteken en verwijderen van een ci module belast de stekker verbinding, die is daar niet voor ontworpen.

 

Canaldigitaal ruilt door CD geleverde seca CI modulen kostenloos om wanneer je zenders met de nieuwe codering wilt ontvangen.

 

Ze hebben altijd duidelijk aangegeven dat je het risico loopt met alternatief aangeschafte ontvangst apparatuur ooit geen beeld meer te hebben.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een van mijn ontvangers geeft op dit moment nog steeds beeld op seca 3 gecodeerde uitzendingen met een Aston CI module.

Alleen de nieuwste codering werkt niet met deze Aston ci.

Ik heb ook wel eens een Aston module gehad die na een paar jaren de geest gaf.

Ook het steeds insteken en verwijderen van een ci module belast de stekker verbinding, die is daar niet voor ontworpen.

 

Canaldigitaal ruilt door CD geleverde seca CI modulen kostenloos om wanneer je zenders met de nieuwe codering wilt ontvangen.

 

Ze hebben altijd duidelijk aangegeven dat je het risico loopt met alternatief aangeschafte ontvangst apparatuur ooit geen beeld meer te hebben.

 

Nu de CI module was op dat het moment het enigste dat ik kon gebruiken TVV bood mij geen module aan. Ik geloof ook dat hij kapot is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...