Ga naar inhoud


Nieuwe TV Vlaanderen aansluiting - geen beeld


Birota

Aanbevolen berichten

Ik begin mij stilaan vragen te stellen bij de kwaliteit van het VTi image.

 

1.  Ik kreeg steeds meer de indruk dat hier CCcam gewoon niet draait, omdat er een opstart bestand ontbreekt. Blijkbaar wordt dit niet standaard geïnstalleerd in VTi.

2. Er was ook een verhaal waar iemand Oscam niet goed kreeg op een VTi image.  Bleek daar dat er een opstartscript ontbrak bij de installatie.  Ook Oscam startte niet mee op met de box.

3. De satellite.xml file van VTi is verkeerd.  Deze plaatst Astra2 op 28,4.  Hierdoor zijn alle Service references verkeerd.  Ja, je hebt wel beeld, maar bv. XMLTVimport en het gebruik van picons werken hier niet mee, want die hebben standaard Service references nodig.

 

En waarschijnlijk zijn er nog voorbeelden.

 

Ik zou je aanraden een goed recent image te installeren.  Ik zelf gebruik OpenPLi.

Ook al omdat er blijkbaar weinig VTi gebruikers hier aktief zijn op het forum.  En omdat er verschillende zaken in VTi anders ingevuld zijn dan in bv. OpenPLi of OpenATV is het moeilijk om te helpen.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Goeie tip, die cccam info plugin! bedankt Tripleboy!

Hier kan ik onder: "info lokale kaarten" zien dat hij geen kaart ziet!

Dit staat er:

 

Card reader/dev/sci0

no or unknown card inserted

card reader/dev/sci1

no or unknown card insetred

 

verschillende malen opnieuw getest met chip naar boven en naar onder, slot1, slot 2

Telkens zonder resultaat :-((

 

De kaart wordt dus niet herkend?!

Nogthans een officiële TV Vlaanderen smartcard

De TV Vlaanderen helpdesk kon eerder op de dag niet veel bijbrengen na een telefoontje om te checken of de activatie van de kaart wel goed was doorgekomen :-(

 

In DCC E2 staat in de configuratie tab onder protocol:

Telnet connected

Ftp connected

Enigma 2 detected

 

In het telnet vesnter krijg ik lang niet hetzelfde te zien als kabeltje87

Enkel de twee lijntjes zoals in mijn eerder post, de cijfers veranderen wel steeds

 

Ik weet het zo niet meer, ik begin idd te twijfelen om de image volledig opnieuw te flashen en te herbeginnen of te verandern van image...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kaart ver genoeg in de sleuf geduwd?

Het deurtje moet toekunnen met de kaart erin.

 

Willy

Ja, kaart zit er ver genoeg in. Deurtje kan makkelijk dicht.

 

Ben al eens gaan kijken naar Oscam en Oscam butler...bij deze laatste kan ik op de plaats waar ik moet aangeven om welke smartcard het gaat kan ik geen TV Vlaanderen.

 

Ik heb ook even geprobeerd om cccam 2.3.0 even te verwijderen met de bedoeling van eens opnieuw te beginnen, maar krijg hem niet verwijderd. Vti geeft na verwijderen weer: 0 paketten verwijderd en cccam 2.3.0 blijft gewoon in de lijst staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Oscambutler probeer eens Canaal digitaal.  Is het zelfde systeem.  Er is dus een kans dat dat werkt.

Behalve dat we wel misschien de DVB-api settings moeten controleren.   Als je dit installeerd post dan eens de config files.  Bij mij staan die in /etc/tuxbox/config/Oscam/

De files die door Oscam Butler gegenereerd worden bevatten geen geheimen.

Ik probeer maar te helpen.   Weet het ook echt niet meer.  (zoals ik al eerder opmerkte ik ken niets van VTi en blijkbaar wijkt die toch wel af van de rest van de images)

 

 

Oscam is trouwens de betere keuze voor TV-Vlaanderen.  CCcam is al een eeuwigheid niet meer geupdatet, en er zijn verschillende kanalen waarmee CCcam blokkeert.  Misschien kom je nooit op die kanalen en heb je er geen last van, maar ze zijn er wel.  (het zijn vooral kanalen die TVV van canal+ Frankrijk overneemt)

(Oplossing is trouwens niet zo moeilijk - maar je moet weer wat aanpassen)

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook even geprobeerd om cccam 2.3.0 even te verwijderen met de bedoeling van eens opnieuw te beginnen, maar krijg hem niet verwijderd. Vti geeft na verwijderen weer: 0 paketten verwijderd en cccam 2.3.0 blijft gewoon in de lijst staan.

 

Geeft m.i. aan dat e.e.a. niet goed is geïnstalleerd.  Maar dat is mijn mening.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb intussen de oscam softcam geïnstalleerd en de Oscam butler ingeteld zoals in het draadje van Tonskidutch.

Ik heb dan wel gekozen voor de CanalDigital (seca2) kaart ipv TVV aangezien ik deze laatste niet kan selecteren.

 

Mag ik aannemen dat daarmee de config van de Oscam OK is?

Nu niet onmiddelijk bij de box, zal de config files later posten.

 

Ik zie nu dat er bij het zappen bovenaan het scherm een grijze balk is bijgekomen met enkele lettercombinaties in, maar scherm blijft zwart... :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk in de Oscam webif of Uw kaart herkend wordt.

 

Om de Webif te gebruiken:

 

Zie hier: https://www.sat4all.com/forums/topic/320000-oscam-configureren-via-webinterface/

 

Op de status pagina moet er bij een reader helemaal rechts staan:

CARDOK
(1 entitlement)

 

 

U kunt hierop klikken.

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb intussen de oscam softcam geïnstalleerd en de Oscam butler ingeteld zoals in het draadje van Tonskidutch.

Ik heb dan wel gekozen voor de CanalDigital (seca2) kaart ipv TVV aangezien ik deze laatste niet kan selecteren.

 

Mag ik aannemen dat daarmee de config van de Oscam OK is?

Nu niet onmiddelijk bij de box, zal de config files later posten.

 

Ik zie nu dat er bij het zappen bovenaan het scherm een grijze balk is bijgekomen met enkele lettercombinaties in, maar scherm blijft zwart... :-(

de CanalDIGITAAL seca3 kunt u wel kiezen

en nadien via het webinterface even die 000006a (cds) wijzigen in 000006c (tvv)

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oscam draait, ook de webinterface kan ik bereiken!

Ik zie nu bij de canaldigital_seca3 helemaal achteraan staan: ERROR (no entitlements)

 

Daaronder staat:

emulator met helemaal achetraan: CARD OK (3 entitlements)

 

Waar kan ik de 000006a (cds) wijzigen in 000006c (tvv), die vind ik niet onmiddellijk...

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eureka!!! Probleem gevonden!

 

TVV smartcard is defect!

Net is alleyoop langsgeweest en hebben we kunnen testen met zijn TVV kaart: onmiddellijk beeld!!!

Zowel Oscam als Cccam getest: beiden werkten.

 

Morgen toch nog eens naar TV Vlaanderen bellen om te vragen of dit mijn warm welkom was ;-) 

 

Oprechte dank aan alleyoop voor de hulp ter plaatse en alle forumleden die mee achter een oplossing zochten!!!

Zonder het forum had de zoektocht nog heel wat meer tijd in beslag genomen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk nog nooit een defecte kaart gezien.. Zou het niet gewoon zijn dat hij nog niet geactiveerd is? (zonder werkende (soft)CAM immers ook geen EMM's naar de kaart). Heb je de TVV kaart in gesealde verpakking ontvangen of zitten er al 'sleep'-sporen op de kaart? In het laatste geval ZOU je per ongeluk een afgeschakelde kaart gekregen kunnen hebben (dan kun je activeren tot je een ons weegt).. Als hij echt nieuw is zou ik eerst nog eens een activatie poging wagen (met 2 uur op Een HD zou er dan toch beeld moeten verschijnen)..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Mimisiku, de kaart vertoonde bij ontvangst idd reeds duidelijke gebruikssporen! Vond dit ook al vreemd.

Maar dacht dat het zou te wijten zijn aan het feit dat ze normaal samen met een CI-module komen wat bij mij niet het geval was (online gekocht via webshop)

 

Het zou ook een ouder type kaart zijn: layout met one happy family erop :-)

 

Ik hoop maar dat ze dit snel kunnen rechttrekken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...