Ga naar inhoud


Nieuwe TV Vlaanderen aansluiting - geen beeld


Birota

Aanbevolen berichten

Eureka!!! Probleem gevonden!

 

TVV smartcard is defect!

Net is alleyoop langsgeweest en hebben we kunnen testen met zijn TVV kaart: onmiddellijk beeld!!!

Zowel Oscam als Cccam getest: beiden werkten.

 

Morgen toch nog eens naar TV Vlaanderen bellen om te vragen of dit mijn warm welkom was ;-) 

 

Oprechte dank aan alleyoop voor de hulp ter plaatse en alle forumleden die mee achter een oplossing zochten!!!

Zonder het forum had de zoektocht nog heel wat meer tijd in beslag genomen!

 

In dit geval konden we zoeken tot Sint-Juttemis.

En daarom is ook belangrijk altijd eerst te kijken of de Softcam de kaart herkend.  Maar daar hebben we een week over gedaan om dat uit te vinden.

 

Ik zou die webshop daar ook over aanspreken.  Defecte kaart verkocht......

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De smartcard met 'one happy family' heb ik ook en die werkt prima (barcode begint met 130 ...).

Heb je dit op de TV-Vlaanderen webshop besteld of bij een andere? Best stem je af op één HD, laat de ontvanger een tijdje opstaan, en via SMS activatie zou 't toch moeten lukken. Indien niet, best contact opnemen want misschien werd de kaart door TVV nog niet geactiveerd. Succes

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Brambo's: Ik heb de kaart niet via de TV Vlaanderen webshop gekocht, maar via een online satelliet-shop.

Ik heb de online shop hier uiteraard mee geconfonteerd en wacht nu hun antwoord af...

 

Bij TVV kan je de kaart enkel bekomen indien je ze inclusief CI-module neemt en dan is ze een stuk duurder aangezien ik de CI module niet nodig heb.

 

Na heel wat heen en weer bellen (ik ken het wachtmuziekje intussen uit het hoofd ) ben ik er toch toe gekomen dat ik vanavond de kaart mag gaan omruilen bij een lokale TVV handelaar...het heeft wel wat moeite gekost... Fingers crossed :-)

 

Nogmaals mijn dank aan alle forumgebruikers om me te helpen, ik zou anders nog niet op dit punt gestaan hebben.

Ik laat het jullie weten als ik eindelijk een rustige avond voor de TV kan zitten ;-))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou me niet verwonderen mocht die smartcard al eerder geactiveerd zijn en misschien zelfs gebruikt.

Na activatie van een nieuwe smartcard, kan men de kaart meteen gebruiken en kijken, voor een periode van +/- een maand.

Alle pakketten zijn dan tijdelijk vrij geschakeld, die maand (gratis) zit in de prijs van de kaart verrekend.

Binnen die maand moet de smartcard dan wel gekoppeld worden aan een abonnement, anders gaat ze na een maand op zwart.

Ik ben er vrijwel zeker van dat het zo gelopen is.

aangepast door mebo870

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Birota's smartcard getest op zijn Vu+, op een Ctech 4100HD die ik had meegenomen en ook in een Aston CI-module met de bedoeling om de parameters uit te lezen en keer op keer kregen we de melding dat de kaart defect was. De 'nieuwe' smartcard had ook heel wat sleepsporen wat wijst op intensief gebruik in meerdere ontvangers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is eindelijk een feit: ik heb een werkende TV Vlaanderen smartcard in de Vu+ ;-)

 

Gisteren de defecte kaart gaan inwisselen, de nieuwe zou normaal onmiddelijk moeten werken volgens TVV.

Dat laatste was echter niet het geval, nogmaals naar de helpdesk gebeld en nog tijdens het gesprek had ik beeld.

 

Op sommige kanalen crasht de Vu+ wel, het zijn telkens dezelfde. Mogelijks is dit opgelost na het flashen naar een recente image.

Ik veronderstel dat ik mijn huidige configuratie, zenderlijst en plugins mag backuppen en dan na het flashen van een recente image (Vti 8.2.x) kan terugzetten?

 

Allemaal bedankt voor jullie hulp en in het bijzonder aan alleyoop die me ter plaatste kwam uit de nood helpen!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je CCcam als softcam gebruikt dien je sinds een dikke maand ook een CCcam.prio aan te maken. Beter doe je eraan om OScam als softcam te gaan gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

.... en mocht je inderdaad voor de betere optie OSCAM (met VTI) kiezen dan staat hier  https://www.sat4all.com/forums/topic/347909-oscam-installeren-dmv-oscambutler-in-vti/ een beknopte handleiding om op een simpele wijze Oscam te installeren.

 

Wil je ook Interne Card Sharing d.m.v. Oscam gebruiken dan staat hier https://www.sat4all.com/forums/topic/347930-oscam-cli%C3%ABnt-installeren-dmv-oscambutler-in-vti/  een beknopt handleiding.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...